Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1884
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1880

Følg bodybuilding.dk på

Soja-protein

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hvad er fordele/ulemper ved sojaprotein og har det nogle særlige egenskaber? jeg overvejer at mixe det med noget andet protein, har fået 400g sojaprotein af en ven.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

umiddelbart ser jeg ingen ulemper ved sojaprotein. Det er nok ikke hensigtsmæssigt at indtage den lige efter træning, da vallepproteinen er en mere hurtigtoptagelige proteinkilde. Sojaprotin er langsommeligt optagelig og bruges ofte i en gonat shake :)

De amerikanske sundhedsmyndigheder anbefaler, at man indtager 25 g sojaprotein pr. dag, hvis man vil opnå de sundhedsmæssige fordele for hjertet. Har man generelt et udmærket helbred, bør man spise en portion sojabaseret mad hver dag (dvs. syv portioner i løbet af en uge). Det giver i gennemsnit 10-12 g sojaprotein dagligt med 20-25 mg sojaisoflavoner, og denne mængde er let at opnå ved at spise velsmagende færdiglavede snacks (soja-barer, ristede sojabønner, sojakager - eller drikke 2-2,5 dl sojadrik).

jeg vil anbefale den sojaprotein som er af mærket Supro. Hvorfor jeg er specielt ilhænger af den ,kan du læse her.

http://www.bodyman.dk/shop/default.asp? ... uctid=1591

også fås den også i jordbærsmag, hvem har ikke prøvet at smage sojaprotein fra MATAS - føj for satan :evil:
Bodylab whey 80 for større musker:=)

Du kan slet ikke sammenligne det grissefodder du kan købe i Matas med Supro-kvaliteten fra Bodylab.
Brugeravatar
Administrator

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog

Gummitarzan skrev:Hvad er fordele/ulemper ved sojaprotein og har det nogle særlige egenskaber? jeg overvejer at mixe det med noget andet protein, har fået 400g sojaprotein af en ven.

Sojaprotein er også ganske velegnet til mennesker som ikke kan tåle laktose eller har mælkeallergi !

Kostplan: Vis kostplan

Sojaprotein.. puha det jeg har prøvet er ikke noget at skrive hjem om.. det smager som rådenskab
Keep it simple, keep it hard!

Seerup skrev:Sojaprotein.. puha det jeg har prøvet er ikke noget at skrive hjem om.. det smager som rådenskab

Så skal du prøve det nye fra bodylab med jordbærsmag, det er ganske fin. Smager næsten ligesom whey !! Har også hørt det gamle skulle være pænt ulækkert :D

Hehe bodylabs med banan siger de er godt..! Men ellers alt Dymatize, det er bedere end en orgasme :P :D

Jeg ser soya protein kapsler mm. som unødvendigt.. Eller i hvertfald, spild af penge! Det er min mening..!

Valle protein er det eneste, du kan bruge til før/efter træning for at opnå bedre effekt!

Når man går i seng, kan man spise en banan, tun eller lign O:)
Hellere to damer i seng,
end tre damer på gaden!

Geografisk sted: Randers

r2 skrev:Jeg ser soya protein kapsler mm. som unødvendigt.. Eller i hvertfald, spild af penge! Det er min mening..!

Valle protein er det eneste, du kan bruge til før/efter træning for at opnå bedre effekt!

Hvorfor ser du dem som unødvendige og spild af penge ?? #-o Hvad så med folk der ikke kan tåle valleprotein og ikke har andre muligheder for at få sit ekstra proteintilskud ? Ja de kan selvfølgelig æde tun, æg og andre ting, men det er da også klamt efter en gang løbetræning/stryketræning !!!

HAV skrev:
r2 skrev:Jeg ser soya protein kapsler mm. som unødvendigt.. Eller i hvertfald, spild af penge! Det er min mening..!

Hvorfor ser du dem som unødvendige og spild af penge ?? #-o Hvad så med folk der ikke kan tåle valleprotein og ikke har andre muligheder for at få sit ekstra proteintilskud ? Ja de kan selvfølgelig æde tun, æg og andre ting, men det er da også klamt efter en gang løbetræning/stryketræning !!!

Synes stadig det er spild af penge for dem der kan tåle valle protein.
Hellere to damer i seng,
end tre damer på gaden!

Geografisk sted: Randers

Dem der kan tåle Valle, burde bare give den gas! helt sikkert
Dem der ikke kan tåle det, skal jo finde andre metoder så kan det jo være en nødvendighed at købe sig fattig idet!
Men til dem som kan tåle det spild af penge.. bare hold jer til valle

Seerup skrev:Dem der kan tåle Valle, burde bare give den gas! helt sikkert
Dem der ikke kan tåle det, skal jo finde andre metoder så kan det jo være en nødvendighed at købe sig fattig idet!
Men til dem som kan tåle det spild af penge.. bare hold jer til valle

Kan simpelthen ikke forstå hvorfor du skriver sådan noget pjat! Lyder til at du ikke ved en pind om hvad du snakker om ! Det kommer jo også an på hvad ens mål med træningen er, ik ?! Det er jo ikke alle der træner for at KUN blive stor, men som faktisk og har en hensigt i at få en sund og flot krop !
Syntes heller ikke du kan skrive at det er spil af penge. Hvorfor er det det ? #-o [-(
Du skriver også:
Dem der ikke kan tåle det, skal jo finde andre metoder så kan det jo være en nødvendighed at købe sig fattig idet Ja, det kan du have ret i, men du skrev jo lige at det var spild af penge #-o

Tror lige du skal læse denne artikel. Så kan vi snakkes ved igen, når du har sat dig ind i tingene !

http://www.bodyzone.dk/forum/viewtopic.php?t=934

haha... Du støtter garanteret også op om L-Glutamine?
Oki hvis i går så meget op i jeres træning og få en sund og "flot" krop! Så burde i have styr på alt og spise varieret. Så burde det slet ikke være nødvendigt med Protein tilskud...
Dem der ikke kan tåle valle, hvad skal de så gøre? lade være med at træne? Hvis de gerne vil have deres protein tilskud som de kan købe (Men åbenbart ikke gider æde gennem maden) så kan de købe sig fattig idet!

For pillerne vil altid være dyrer end pulver!

Seerup skrev:haha... Du støtter garanteret også op om L-Glutamine?
Oki hvis i går så meget op i jeres træning og få en sund og "flot" krop! Så burde i have styr på alt og spise varieret. Så burde det slet ikke være nødvendigt med Protein tilskud...
Dem der ikke kan tåle valle, hvad skal de så gøre? lade være med at træne? Hvis de gerne vil have deres protein tilskud som de kan købe (Men åbenbart ikke gider æde gennem maden) så kan de købe sig fattig idet!

Det er også pulveret jeg snakker om og har hele tiden gjort det. Hvis du havde læst den atrikel jeg sendte dig i sidste indlæg, ville du også have vidst det #-o . Der er jo nogle mennesker der ikke har evig tid i køkkenet pga arbejde, så er et ekstra porteintilskud i form af sojaprotein en glimerne og nem løsning. Det er jo ikke noget med at folk ikke "gider" at spise det gennem maden, men tror simpelthen ikke tiden er det. Det kan godt være at du har massere tid i køkkenet, men for os andre der arbejder ca 40-45 timer om ugen, så er det lidt svært at nå....

Når sojaprotein nu er langsommere om at blive optaget kan man så tage det lidt FØR man træner eller er det dumt.. Jeg er sgu lidt newbie på det punkt..!

Geografisk sted: Næstved

HAV skrev:
Seerup skrev:haha... Du støtter garanteret også op om L-Glutamine?

Det er også pulveret jeg snakker om og har hele tiden gjort det. Hvis du havde læst den atrikel jeg sendte dig i sidste indlæg, ville du også have vidst det #-o . Der er jo nogle mennesker der ikke har evig tid i køkkenet pga arbejde, så er et ekstra porteintilskud i form af sojaprotein en glimerne og nem løsning. Det er jo ikke noget med at folk ikke "gider" at spise det gennem maden, men tror simpelthen ikke tiden er det. Det kan godt være at du har massere tid i køkkenet, men for os andre der arbejder ca 40-45 timer om ugen, så er det lidt svært at nå....

100% enig hav.

Jeg kunne nu også godt finde på at købe noget soja protein, som jeg kunne drikke inden jeg gik i seng.
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster