Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Jesper1981 skrev:Hej.
Jeg har lige nogle spørgsmål vedr. opbygningen af tre forskellige muskelgrupper (brystkassen, bicep, triceps).
Selvom jeg har trænet i mange år må jeg desværre indrømme, at mit kendskab til musklernes opbygning er uhyr begrænset.
Jeg har selvfølgelig engang imellem hørt og læst brudstykker af information, men ikke nok til at få et egentlig kendskab. Derfor håber jeg i kan svarer på disse spørgsmål (eller linke til en artikel, hvor jeg selv kan læse svarene).
- Er det korrekt forstået at bicepmusklen består af flere "dele"? (Brachii/Brachialis?????)
Hvad er forskellen og skal man så anvende forskellige øvelser når man træner biceps?
- Er det korrekt forstået at tricepmusklen består af flere "dele"??? Hvad er forskellen og skal man så anvende forskellige øvelser når man træner triceps?
- Hvor mange "dele" består brystkassen af ?
(Jeg kender selv til en øvre og nedre del, er der andre?).
Hvis jeg tydeligvis har misforstået noget helt er I selvfølgelig også velkommen til at påpege dette.
Håber I kan hjælpe mig.
På forhånd tak

Andro skrev:Jesper1981 skrev:Hej.
Jeg har lige nogle spørgsmål vedr. opbygningen af tre forskellige muskelgrupper (brystkassen, bicep, triceps).
Selvom jeg har trænet i mange år må jeg desværre indrømme, at mit kendskab til musklernes opbygning er uhyr begrænset.
Jeg har selvfølgelig engang imellem hørt og læst brudstykker af information, men ikke nok til at få et egentlig kendskab. Derfor håber jeg i kan svarer på disse spørgsmål (eller linke til en artikel, hvor jeg selv kan læse svarene).
- Er det korrekt forstået at bicepmusklen består af flere "dele"? (Brachii/Brachialis?????)
Hvad er forskellen og skal man så anvende forskellige øvelser når man træner biceps?
- Er det korrekt forstået at tricepmusklen består af flere "dele"??? Hvad er forskellen og skal man så anvende forskellige øvelser når man træner triceps?
- Hvor mange "dele" består brystkassen af ?
(Jeg kender selv til en øvre og nedre del, er der andre?).
Hvis jeg tydeligvis har misforstået noget helt er I selvfølgelig også velkommen til at påpege dette.
Håber I kan hjælpe mig.
På forhånd tak
Det er fuldstændigt korrekt forstået... den enkelte øvelse har en primær fokus, dvs. hvis man f.eks træner biceps curl med smalt grep (hæng mig ikke i om det er smalt eller bredt...) træner du primært den korte bicept muskel tager du derimod bredt grep på stangen træner du primært den lange biceps muskel.
men mit råd er: tag ned i gad boghandel f.eks og bestil bogen muskel og styrketræning af frederik delevier (eller hvordan det nu staves) der kan du se hvilke muskler de enkelte øvelser gir og hvor primær fokus er

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 112 gæster