Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 67972 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049959 indlæg i 100472 emner
0 nye indlæg i dag
nazcov skrev:Det jeg selv gør for at komme i bedre form generelt er at jeg kører skiftevis fullbody (uden ben-træning) og så løb på bånd, eller uden for, det synes jeg virker meget fint, og er fin variation mellem en form for cut og muskeltræning.
Men jeg synes det kunne fungere fint i din forbindelse med at træne op til halvmarathon men stadig vil beholde styrken, eller have små progressioner. Efter løbet kan du så vælge at fortsætte med fullbody inkl. bentræning eller lave et to-split
My five cents - hvis folk er uenige må de endelig sige til
NoGood skrev:Nazcov, at der går 4 dage imellem behøves ikke at være så voldsomt skidt. Der er rigtig mange der benytter sig af 2-split programmer med stor succes. Og hvorfor giver 2-split ikke nær så hård en træning?
nazcov skrev:NoGood skrev:Nazcov, at der går 4 dage imellem behøves ikke at være så voldsomt skidt. Der er rigtig mange der benytter sig af 2-split programmer med stor succes. Og hvorfor giver 2-split ikke nær så hård en træning?
Der har vi lige snakket forbi hinanden, jeg mener somend ikek at to-split er dårligt, under ingen omstændighederMen bare at hvis man kørte 2-split på den måde jeg illustreret hvor man ikke trænede de dage man løb, så vil der være et større gap mellem træningerne og man får så ikke fuldt udbytte af to-split i sådan et scenarie i forhold til fullbody.
Håber det var forklaret lidt bedre
Og jeg mener selvfølgelig heller ikke at 2-split og løbetræning kombineret er et dårligt valg, men bare at både styrketræning og løb kræver lidt mere energi når de foregår på samme dag, men hvis man ikke har noget problem med det så er det som fint nok
mikad skrev:Jeg er fuldstændig enig i dit syn på det NoGood, jeg tænkte også selv at jeg sagtens burde kunne løbe 3 gange i ugen og også træne tung ben 1 x i ugen. Derfor begyndte jeg ligeså stille i sidste uge at squatte lidt (bare 3x8 med 70 kg) og det resulterede så i at jeg måtte gå den sidste km hjem fra løbeturen igår pga min lyske stod helt af![]()
Ved ikke om det er fordi at min lyske pt er så rigelig belastet af løbetræningen eller at det blot er fordi jeg lige skal igang med squat igen osv, men jeg kan i hvert fald knap løfte mit ben idag :/.
Jeg vil self prøve at få så meget ben træning som overhovedet muligt med ind i styrketræningen, men lige nu tyder det på at jeg må vælge eller prioritere desværre. Kan vel også bibeholde en smule masse og styrke ved at køre lidt flere reps og mindre sæt i ben istedet for at implemeentere en tung dag??
Havde også selv tænkt på noget WSB, men hvordan jeg lige skal bygge det op i min situation er jeg ikke helt klar over.. FX?
Mandag: ME ben/ryg
Tirsdag: Løb, ml. intensitet 20-40 min ca.
Onsdag: ME overkrop
Torsdag: Løb, interval høj intensitet, fx 4x3 min
Fredag: DE/REP dag ben/fullbody??
Lørdag: Løb, lav intensitet 45-1½ time ca.
Søndag: ME/REP dag overkrop
Ser det helt tosset ud? Er lidt på herrens mark hehe
NoGood skrev:Tja, en ME Ben dag Mandag og så en DE dag Fredag er fint. Af hensyn til løb vil jeg foreslå at du ikke kører RE istedet for DE da du vil blive væsentlig mere påvirket af det. Jeg ville måske også vælge et push/pull split approach så du ikke får en hel dag til benene.
Overkroppen kan du sådan set træne som du plejer hvis du vil, eventuelt køre med en ME dag og en RE dag i stedet for DE.
Angående løb vil jeg ligge turen med lav-intensitet dagen efter din tunge ben dag og så ville jeg udskifte din interval træning med en længere løbetur. Derudover synes jeg det er vigtigt at have fastlagt kilometerprogression. Selvom jeg ikke kan kalde mig nogen ekspert ville jeg nok gøre det noget i denne stil:
Tirsdag: Lav intensitet løb
Torsdag: Høj intensitet løb
Lørdag: Mellem intensitet løb
Uge 1:
Tirsdag: 3
Torsdag: 7
Lørdag: 5
Km i alt: 15
Uge 2:
Tirsdag: 4
Torsdag: 7
Km i alt: 16
Uge 3:
Tirsdag: 4
Torsdag: 8
Km i alt: 17
Sådan kan du fortsætte med at hæve kilometerne og selvfølgelig tilpasset din kondition. Jeg ville nok stoppe med at hæve kilometerne ved en 12 km torsdag, 10 lørdag og 8 tirsdag og så bare forsøge at forbedre tiderne, især tiden på de 12 km.
NoGood skrev:Ja, det er sådan set ideen i det. Et push/pull split er i min bog bare ben/ryg/biceps og bryst/skulder/triceps fordelt på forskellige dage.
http://lmgtfy.com/?q=WSB+Routine+%3F+Re ... 8ftssystem
Øverste link er en artikel der forklarer WSB systemet opdelt efter et push/pull approach.
NoGood skrev:Det ser rigtig godt ud efter min mening!
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster