Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1699
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1696

Følg bodybuilding.dk på

taber mig ikke trods kalorie underskud, måske for meget ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej

Nu er jeg gået i gang for en lille måneds tid siden med kostomlægning og styrketræning

er en mand i den tungere ende 110kg, som er 187 høj

jeg har før været på atkins og tabt mig 20kg på denne kur,

men er nu startet på en helt normal kur, så dvs. har smidt alt brød, stivelse og slik væk, og spiser nu en del fisk, kød og grønt. Der udover er jeg begyndt at træne hver anden dag, og ret hårdt vil jeg mene.

til dagligt dyrker jeg ikke meget motion, men har dog et hus med stor have som er under renovation, jeg har valgt ikke at bruge maskiner, men derimod mig selv, til at grave/flytte jord fliser, træ, græs m.m hvilket jeg vælger at gøre ret intensivt, så sveden mildest talt drypper af mig

Mit problem er så at jeg ikke taber mig, jeg ved jeg spiser for lidt kalorier ca 800-1000 om dagen, men jeg er simpelthen ikke sulten, kan dette skyldes jeg ikke taber mig? selvom jeg vil mene det burde gå hurtigere.

eller kan det være min træning som udligner en del af det? jeg kan sagtens se på mine arme, bryst, og ryg der er stor fremgang, men man kan da ikke tage så meget muskel masse på, at det udligner vægttabet tænker jeg ?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Får du 800-1000 kcal om dagen?

Der er noget galt med din udregning, med en kampvægt på 110 kg, og et gennemsnitligt indtag på 1000 kcal om dagen, vil jeg garantere at du taber dig.

Find fejlen i din udregning, og vend tilbage med spørgmål. Fejlen ligger ofte i drikkevare eller at man gætter hvad ting vejer.

Fx. juice og sodavand der er relativt mange kcal pr. 100 ml.

Noter alt hvad du spiser de næste par dage, og vej alt af i "ikke tilberedt tilstand" (ris fx øger deres vægt 2 - 3 gange ved tilberdening) kød bliver ofte lidt lettere ved tilberedning.

Jeg har selv lige sat hus i stand og der stod min vægt stille med et indtag på 4500 kcal. pr. dag, jeg vejer 90 kg. Det skal siges at jeg havde en arbejdsdag på 16-20 timer dagligt i perioden.

Hej igen.

Mine dage består 90% af morgen/forminddag 1 salat fra Aldi med kalorie indhold på 380 med salat, lidt kylling, en smule mejs og bønner samt lidt dressing

Eftermiddag en lowcarb protein bar fra bodylab 210 kcal
http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-mini ... -653p.html

Aftensmad et til to stykker grillede torsk med grønsagsmix som har fået lidt smør til grillen, dette kan ligge på en terklerken. dette har jeg ikke målt men ca 400 kcal

nogen gange skipper jeg min bar til middags eftermiddag, og tager den om aftenen istedet.

Derudover drikker jeg kun zero sodavand, ingen juice, kakao eller andet.

Men kan det være muligt at min aktivitet med træning, samt det hårde løfte arbejde kan udligne vægttabet ?

jeg har jo været så dum ikke at måle mig, men det starter jeg selvfølgelig på idag

du spiser ALT for lidt. Så lidt at din krop går i forsvarsposition og dermed modarbejder dit mål om at tabe dig. Den holder altså på fedtet fordi den kan mærke der ikke er særlig meget mad tilgængeligt. Brug ligevægtsberegneren på siden, vil tro du skal have omkring 3000 kcal, og så er det ligegyldigt om du er sulten eller ikke er.
The Benchpress Is My Best Friend.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Præstø Sjælland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Hvor lang tid har du været igang? For mig lyder det som om du ikke er tålmodig. desuden burde du spise 2500 kalorier mindst :) Så Godt med mandler, peanutbutter, og olivenolie på din salat :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

HolgerDanske1995 skrev:Hvor lang tid har du været igang? For mig lyder det som om du ikke er tålmodig. desuden burde du spise 2500 kalorier mindst :) Så Godt med mandler, peanutbutter, og olivenolie på din salat :)

vil gi de andre ret du spiser lige lidt nok lig et par mere gode måltider ind i din dag noget godt og sundt og kig dig i spejlet og glem vægten et stykke tid så skal der nok ske noget ,,,keep upp
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: sydjylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (4)

Du kan prøve med en app der hedder Lifesum. Bruger den selv og den er et rigtig godt og nemt værktøj til at få overblik over kalorier, proteiner, fedt og kulhydrat.
Jeg bruger den i forbindelse med mit cute. At jeg ikke taber mig, er ikke app'ens skyld, men mere min manglende vilje styrke :D

Lyder godt nok som meget få kcal.
Hvis du får for få kcal, går din krop i "starvationmode" og holder på al næring den får - det kan være grunden til du ikke taber dig? (:
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster