Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1449
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1446

Følg bodybuilding.dk på

tankeeksperiment/konstant energiindtag

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har gået og tænkt lidt over det at have et konstant energiintag eller så tæt på konstant som muligt, ikke vil have en posetiv effekt på muskelopbygning. ideen er at holde kroppen i konstant anabol mode, vi kender alle den tommelfingerregl med at spise 6 mindre måltider om dagen i stedet for, få størrer måltider.

men spørgsmålet lyder på om der ikke vil være en gevindst at hente hvis man prøvede at spise endnu flere måltider om dagen selvfølgelig med samme energiindtag, eller er der en grænse på hvor små måltider må være for at kroppen forbliver i anabol mode eller vil den anabole mode bare blive kortere i tagt med måltiderne bliver mindre.
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Cykelmyggen Egon skrev:Jeg har gået og tænkt lidt over det at have et konstant energiintag eller så tæt på konstant som muligt, ikke vil have en posetiv effekt på muskelopbygning. ideen er at holde kroppen i konstant anabol mode, vi kender alle den tommelfingerregl med at spise 6 mindre måltider om dagen i stedet for, få størrer måltider.

men spørgsmålet lyder på om der ikke vil være en gevindst at hente hvis man prøvede at spise endnu flere måltider om dagen selvfølgelig med samme energiindtag, eller er der en grænse på hvor små måltider må være for at kroppen forbliver i anabol mode eller vil den anabole mode bare blive kortere i tagt med måltiderne bliver mindre.

Tror kun det er en fordel, men der er vel ogsaa grænser for hvor mange maaltider du kan klare (uanset hvor smaa).. det vil jo tage al ens tid, og jeg tror vitterligt ikke at der er saa vildt meget at hente paa længere sigt.. Det nemmeste er simpelthen at holde periode med overskud, lige indtag eller underskud og saa tage den derfra.. det andet er for bøvlet.. men uanset hvad tror jeg kun det er fordel at spise mange smaa maaltider
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ja du har ret i at det er for bøvlet hvis man går helt til yderlighederne, men jeg kunne nu godt klare en 10 stykker eller mer. Det er bare det om der er en betydelig forskel, det kan godt være den er for lille, man ville sikkert også se flere pro atleter gøre dette hvis der var en nævneværdig forskel
Brugeravatar

Cykelmyggen Egon skrev:Ja du har ret i at det er for bøvlet hvis man går helt til yderlighederne, men jeg kunne nu godt klare en 10 stykker eller mer. Det er bare det om der er en betydelig forskel, det kan godt være den er for lille, man ville sikkert også se flere pro atleter gøre dette hvis der var en nævneværdig forskel

Nu ved jeg ikke hvor mange gange de spiser, men 10+ gange er ikke unormalt .. i bund og grund er det vigtigere hvad du spiser paa de minimum 6 maaltider end hvad du kan slippe afsted med at spise over 10+ maaltider.. men igen tror det er en fordel med flere maaltider hvis du kan holde samme energiindtag over hele dagen ens...
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan

Reputation point: 45

Geografisk sted: Thisted

Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00

Umiddelbart tror jeg ikke der er stor forskel på om man spiser med 2 timers mellemrum eller 1/2 times mellemrum. Det vigtige er nok at indtage et nyt måltid, når tilgængeligheden af kulhydrat og protein forsvinder, og der begyndes at anvendes fedt/muskler som brændsel

Logbog: Ingen logbog

Ja det kan du have ret i, det er bare det hvor lang tid det tager før kroppen skifter fra anabol mode

et andet tanleeksperiment kunne jo være at holde kroppen i konstant anabol mode med denne teknink, men med et energiindtag under sit ligevægtsindtag så ville det vil i teorien være muligt at opbygge muskelmasse samtidig med at forbrænde fedt.

det er bare det om kroppen hurtigere skifter mode hvis måltiderne bliver for små
Brugeravatar

Cykelmyggen Egon skrev:Ja det kan du have ret i, det er bare det hvor lang tid det tager før kroppen skifter fra anabol mode
Afhænger bl.a. af dagens aktivitet.

det er bare det om kroppen hurtigere skifter mode hvis måltiderne bliver for små
Hvis ikke man fylder depoterne og blodet op til maximum med kulhydrat/protein, vil der sikkert gå kortere tid indtil de er udtømte

Logbog: Ingen logbog

spørgsmålet er bare om man med den rigtige kombination af træning, restitution og timing af måltiderne kan opnå en øget muskelmasse samme tid med en mindsket fedtmasse
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster