Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1674
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1670

Følg bodybuilding.dk på

Telefon problem!

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey drenge.

Jeg har nu døjet med min mobiltelefon i et godt stykke tid. Jeg har været ovre med den først 4-5 gange, og der fik jeg endelig en ny telefon. Derefter får jeg så samme type, altså en nokia N73. Nu har den præcis samme problem, og den har været inde 4-5 gange med præcis det samme. Er lige kommet hjem fra 3 hvor jeg købt den, og de har endnu engang insendt den. Det skal lige siges at jeg faktisk modtog den fra reperation igår middags, og aflevere den igen her til morgen, da de ikke har fortaget sig en skid på den..

Jeg var rasene over at de ikke lavet noget på den andet end software opdateringer, og spørger om det ikke er i købe loven at man skal give køber en ny telefon efter 3 besøg med samme fejl. Han svare derpå: nej det er noget selvopfundet noget, sælger må sende den til reperation så mange gange han finder nødvendigt/lyster.

Kan det virkelig passe at man ikke får en ny telefon efter 3 reperationer med samme fejl?
Syntes jeg har hørt det nemlig

Hilsen Mark, sur kunde ](*,)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: FitnessDK Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hvad er det telefonen fejler? :-k
Get Heavy, Get Pumped, Get Massive!
Brugeravatar

Logbog: Ingen logbog

Man skal huske at reglen om 2-3 reperationer er en fortolking som forbrugerrådet har lavet. Der står intet sted i købeloven om at man skal have pengene tilbage efter 2 reperationer. Man skal desuden huske at det skal være samme fejl det handler om hvis det er 2 forskellige fejl gælder "reglen" ikke.

citeret fra et andet forum.
Alkohol løser ingen problemer!.. Men alligevel, det gør mælk jo heller ik`...
Brugeravatar

Kostplan: Ingen kostplan

K-B-B skrev:hvad er det telefonen fejler? :-k

Telefonen går ofte ud når jeg lægger den på bordet, og der står nu også ofte: Indsæt sim-kort'' selvom simkortet er i, og så går den også i hak derefter... :verysad:

Slazper skrev:
Man skal huske at reglen om 2-3 reperationer er en fortolking som forbrugerrådet har lavet. Der står intet sted i købeloven om at man skal have pengene tilbage efter 2 reperationer. Man skal desuden huske at det skal være samme fejl det handler om hvis det er 2 forskellige fejl gælder "reglen" ikke.

citeret fra et andet forum.

Jeg er ikke helt med, for mig er det samme fejl de sender den ind for 3-4 gange.

Jeg vil gerne se noget jeg kan fremvise for sælger/3 da de bare siger jeg ikke har ret til noget somhelst..
Brugeravatar

Styrkeliste

Køberens mangelsbeføjelser

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.

Hvis den har den samme fejl efter en "reparation" vil jeg mene du kan hæve købet...
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Dødløft: 140.00

Alien skrev:
Køberens mangelsbeføjelser

§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køberen valget mellem
1) afhjælpning af mangelen,
2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering),
3) et passende afslag i købesummen eller
4) ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.
Stk. 2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelse af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.
Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.
Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket inden for rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må mangelen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen.

Hvis den har den samme fejl efter en "reparation" vil jeg mene du kan hæve købet...

Jeg er ikke så god til jura sproget, men må indrømme jeg kan ikke helt se hvor der står noget med antal gange til reperation, jeg er en dreng på 17, så jeg skal dælme være sikker i min sag når jeg tager derover. Vil også tage min mor med derover, men skal være helt sikker på at jeg er sikker i min sag, ellers bliver det bare endnu sværerer :S
Brugeravatar

Styrkeliste

Synes det lød interessant, men ved ikke om du kan bruge det til noget. Men på fordrugerrådets hjemmeside faldt jeg over dette.

Formodningsreglen/6-måneders reglen
En anden vigtig ændring i den nye købelov er, at man inden for de første 6 måneder af den 2-årige reklamationsfrist opererer med en såkaldt formodningsregel. Formodningsreglen betyder, at hvis varen går i stykker inden for de første 6 måneder efter købet, er der en formodning for, at varen var defekt fra start af. Det betyder samtidig, at inden for de første 6 måneder er det sælgeren, der skal bevise, at kunden har behandlet varen forkert. Efter den normale bevisbyrderegel er det forbrugeren, der skal bevise, at der er en mangel ved varen, men denne hovedregel undtages i den nye købelov inden for de første 6 måneder efter købet.
(Læs om formodningreglen i købelovens §77a stk 3)
Alkohol løser ingen problemer!.. Men alligevel, det gør mælk jo heller ik`...
Brugeravatar

Formodningsreglen bestemmer bevisbyrden, det der er problemet i denne sag er ikke bevisbyrden, men køberens mangelsbeføjelse...

Der er ikke noget specifik antal dage eller indleveringsgange... Sælgeren har ret til at forsøge at afhjælpe, er han ikke i stand til dette, kan du hæve købet, han skal ikke have flere forsøg til samme fejl.. slet ikke når der er tale om en telefon som du har brug for... se 79...

Evt. hvis de mor skal med, så vis hende de to paragraffer inden så hun kan læse dem...
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Dødløft: 140.00

http://www.forbrugerraadet.dk/klager/

Eller gå til medierne eller brug det som "trussel".. :blackeye:
"The beat of your heart, is the rythm of your soul!"

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: BK Limfjord

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00

Tak gutter, det vil jeg vise hende og fortælle dem når jeg afhenter mobilen, hvis de stadig ikke har udbedret fejlen, som jeg ikke regner med de har :)

Så må jeg se hvad der sker.. :P
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Off topic