Vedligeholdelse fasen varer 31 dage (eller bare en kalender måned). Vi skal nu have fundet ud af hvor meget du skal tage i denne fase.
Find ud af hvad din nye rene masse er!! Hvis vi siger den nu er 95 istedet for 90 (uanset hvad den er, så følg disse udregninger.)
Tag dit nye rene masse tal og divider det med 40. (95 divideret med 40 =2,375) gang dette med 2 =4,75. Dette betyder altså at din vedligeholdelses dosis er ca. 5 gram. På de dage hvor du ikke træner skal du tage 5 gram ca. 2 timer efter morgenmad. På de dage hvor du træner, tager du den sædvanlige morgen dosis, og en ekstra dosis LIGE direkte efter træning.
Hvis du træner hver dag, kan jeg fortælle dig at du allerede, eller snart vil opleve at du overtræner. Disse anbefalinger er baseret på at man træner 3 gange om ugen. Hvis du træner oftere end det, så gør dig selv en tjeneste... Tag kun en ekstra dosis hver anden dag.
En lille ekstra kommentar er, at der er blevet rapporteret gode resultater ved at splitte vedligeholdelses dosisen op i 2 (den ene halvdel om formiddagen, og den anden om eftermiddagen.) Vores kroppe er forskellige, så eksperimenter lidt med det. Bare lad være med at overdosere, overdosering er ikke svaret (selvom vi godt nok vil tjene flere penge ved det :-)
jeg har forstået det således at jeg skal tage ca 4 g. to gange dagligt. på de dage hvor jeg træner og 1 gang påde dage hvor jeg ikke træner
har jeg forstået det rigtigt