Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 984
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

Træning, kostplan. Mv.

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Halløj folkens,

Efter længere pause har jeg nu besluttet mig for at jeg vil igang med at træne igen. Jeg har sådan set været igang før, men en fodboldskade satte en stopper for mig i et halvt års tid.

Jeg har endnu en gang siddet og læst lidt om kost, træning osv, men er dog alligevel ikke helt sikker på alt, inden jeg begiver mig ud i ændring af kost, samt træning.

Jeg er 175 høj, og vejer blot 55kg, så jeg skal både tage på i muskler, men samtidig også gerne lidt op i vægt.(Ved selvfølgelig godt at vægten forøges i takt med musklerne)

Dog har jeg et par spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om

1. Jeg forventer at jeg vil træne om morgenen, inden jeg skal møde på arbejde - Vil dette være dumt, og i så fald hvad skal jeg spise til morgenmad? Jeg møder klokken 8, og jeg regner med at tage i fitness omkring 06:00.
Vil det være mest optimalt at jeg spiser en smule inden træningen, hvorefter jeg spiser mig et ordentlig morgenmåltid, eller bør jeg helt droppe morgentræningen, og gøre det om eftermiddagen i stedet?

2. Jeg har nogenlunde fundet mig en kostplan som jeg skal gå efter. Selvfølgelig med morgen, middag og aftensmad. Derudover en masse mellemmåltid i løbet af dagen. Mit spørgsmål er nu, vil det "skade" min træning, hvis jeg tilføjer ekstra mad i løbet af dagen til den kostplan? Altså således at jeg får flere kalorier i løbet af dagen, og dermed eventuelt stiger i vægt. Jeg skulle meget gerne tage på i vægt ud over muskler, da jeg er meget tynd. Det skal lige siges at jeg aldrig som sådan har kunne tage på, medmindre jeg virkelig spiser igennem, hvilket jeg gjorde inden jeg blev skadet sidste gang.

3. Er der nogle produkter jeg bør tage for at gøre hele processen lettere? PT. har jeg derhjemme fra sidste gang Whey Proteinoulver, samt kasein proteinpulver. Bør jeg forsøge mig med Weight gainer, eller skal jeg helt holde mig fra det? Og er der et helt fjerde produkt jeg bør tilføje?

Jeg håber spørgsmålene er let forståelige, og at i vil tage jer tid til at læse det hele, samt besvare.
Jeg har selvfølgelig googlet inden ;o)

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mvh

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Harpsoe skrev:Halløj folkens,

Efter længere pause har jeg nu besluttet mig for at jeg vil igang med at træne igen. Jeg har sådan set været igang før, men en fodboldskade satte en stopper for mig i et halvt års tid.

Jeg har endnu en gang siddet og læst lidt om kost, træning osv, men er dog alligevel ikke helt sikker på alt, inden jeg begiver mig ud i ændring af kost, samt træning.

Jeg er 175 høj, og vejer blot 55kg, så jeg skal både tage på i muskler, men samtidig også gerne lidt op i vægt.(Ved selvfølgelig godt at vægten forøges i takt med musklerne)

Dog har jeg et par spørgsmål som jeg er lidt i tvivl om

1. Jeg forventer at jeg vil træne om morgenen, inden jeg skal møde på arbejde - Vil dette være dumt, og i så fald hvad skal jeg spise til morgenmad? Jeg møder klokken 8, og jeg regner med at tage i fitness omkring 06:00.
Vil det være mest optimalt at jeg spiser en smule inden træningen, hvorefter jeg spiser mig et ordentlig morgenmåltid, eller bør jeg helt droppe morgentræningen, og gøre det om eftermiddagen i stedet?

2. Jeg har nogenlunde fundet mig en kostplan som jeg skal gå efter. Selvfølgelig med morgen, middag og aftensmad. Derudover en masse mellemmåltid i løbet af dagen. Mit spørgsmål er nu, vil det "skade" min træning, hvis jeg tilføjer ekstra mad i løbet af dagen til den kostplan? Altså således at jeg får flere kalorier i løbet af dagen, og dermed eventuelt stiger i vægt. Jeg skulle meget gerne tage på i vægt ud over muskler, da jeg er meget tynd. Det skal lige siges at jeg aldrig som sådan har kunne tage på, medmindre jeg virkelig spiser igennem, hvilket jeg gjorde inden jeg blev skadet sidste gang.

3. Er der nogle produkter jeg bør tage for at gøre hele processen lettere? PT. har jeg derhjemme fra sidste gang Whey Proteinoulver, samt kasein proteinpulver. Bør jeg forsøge mig med Weight gainer, eller skal jeg helt holde mig fra det? Og er der et helt fjerde produkt jeg bør tilføje?

Jeg håber spørgsmålene er let forståelige, og at i vil tage jer tid til at læse det hele, samt besvare.
Jeg har selvfølgelig googlet inden ;o)

På forhånd mange tak for hjælpen!

Mvh

Det skader ikke din evne til at tage på i hverken fedt eller muskler, at du propper endnu mere mad i din kostplan, tværtimod. Ser ikke nogen grund til at du skulle tage weightgainer, hellere få det du skal igennem en ordentlig varieret kost. Du kan sagtens benytte dig af noget proteinpulver såfremt du ikke får nok protein igennem din kost.

Hvis du træner om morgenen kunne du evt. tage noget aminosyre lige før du skal træne, og så spise et ordenligt måltid efter. Personligt ville jeg dog hellere træne om eftermiddagen.

Og så find dig et ordenligt træningsprogram at træne efter, såfremt du bare træner på ''gefühl'' :)

PS: Du kunne jo evt. smide din kostplan op herinde så folk kan give noget respons på den :)

Reputation point: 10

Kostplan: Vis kostplan

Well, indtil videre har jeg ikke regnet ud hvilke mængder jeg skal indtage af de forskellige ting, da jeg ikke har tjekket kcal mv - men min kostplan vil nogenlunde se sådan her ud:

Måltid 1 - 07:00 :
Havregryn
Banan
Sødmælk

Måltid 2 - 09:30 :
Banan
Hvidt brød (eventuelt toast)
Kakaomælk

Måltid 3 - 12:00 :
Kylling
Kartofler / Ris
Avocado

Måltid 4 - 15:00 :
Banan
Tun / Makrel
Valnødder

Måltid 5 - 18:00 :
Oksekød
Kartofler / Ris
Salat
Grovt flute

Måltid 6 - 20:00 :
Hvidt brød (evt toast)
Avocado
Nødder

Måltid 7 - 23:00 :
Frugt
Kasein

Kostplanen bliver noget lignende dette. Sidste gang da jeg kørte ud fra en lignende, tog jeg på i kg, så jeg er ikke i tvivl om at vægten også nok skal stige.

Dog kommer der variationer i frokost / aftensmad. Derudover bliver nogle af dagene også suppleret med noget laks, fremfopr tun / Makrel.

Er der evt. nogle der har nogle indskydelser / rettelser til denne? Er den helt hen i vejret, eller hvordan og hvorledes?

Træningsprogram har jeg dog ikke fastlagt endnu, da jeg langt fra er inde i de forskellige øvelser. Det er helt sikkert noget jeg skal have læst op på!

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster