Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1455
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1452

Følg bodybuilding.dk på

vægttab, cut af fedt .. proteinpulver til pige ??

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hejsa....
Jeg er en erfaren taber på 31 år.. forstået på den måde at jeg har tabt ca 30 kg, :dance: dog har jeg desværre taget ca 10 kg på ](*,) og ønsker at komme ned omkring mit normale bmi som er 66 kg, så meget har jeg aldrig vejet i mit voksenliv, men skal så langt ned som muligt da jeg desværre har fået konstateret slidgigt i mit højre knæ. pt mangler jeg ca. 20 kg. Tideligere har jeg været på dukan kuren som bestod primært af protein (kød, æg, fedtfattige mælkeprodukter) men jeg kørte surt i det og blev dårlig og utilpads, samt mit energiniveau i bund og det samme var mit imunforsvar....

Nu er jeg så begyndt at tælle kalorier 1700 kcal og det duede bare i starten, nu er det gået i stå og derfor skal jeg i gang med træning igen.. holder mig stadig lidt til lov carb (ingen pasta, ris, kartofler, mel) men spiser i stedet stenalderbrød og helseklidbrød som er mine primære kulhydrats kilder og det syntes jeg faktisk fungere godt.. Jeg brugte i en periode proteinpulver især til efter træning og har stadig en del liggende (whey 100)men blev nok lidt forskrækket i den periode pga vægten stod stille pga musklerne nærmest sprang på mig...

Vil i anbefale at jeg prøver med proteinshakes igen feks via 2-3 modelen (2x mellemmåltid som shakes og de 3 hovedmåltider som sund fornuftige måltider, med et dagligt indtag på de 1700 kcal?? )eller hvordan ville i gribe det an? :-k

Skal jeg trække motionen fra mit daglige indtag af kalorier så jeg spiser mere de dage jeg træner eller?

Hvordan ville i starte op med træning?? og er LOOP(cirkeltræning ok) eller burdte jeg overveje et andet sted som feks fitness world?

Håber virkelig at vil hjælpe mig.. [-o<

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hej, når du taber dig uden samtidig at træne vægttræning, mister du også muskelmasse. Noget forskning peger på over 20% af dit vægttab kan komme fra muskelmasse. Det er rigtig uheldigt, da det er dine muskler, der omsætter fedt til energi. Mindre muskler, mindre fedttab.

Næste pointe er, at når du taber dig, skal du også bruge mindre energi på bevægelse og dit basalstofskifte sænkes. Altså kan det være nødvendigt at ændre på de 1700kcal du nævner til f.eks. 1500 kcal. Specielt hvis du over flere gange har tabt dig uden samtidig at træne, så har du kun ganske lidt muskelmasse tilbage, hvorfor dit energibehov vil være væsenligt mindre end normalen. Af den grund er tidsbegrænsede kure en rigtig dårlig idé og fører til yoyo-effekten, som du måske har hørt om.

I stedet vil jeg anbefale, at du fortsætter med en proteinrig kost (dvs. 25-30% af energien kommer fra proteiner --> (1500kcal x 0,25)/4kcal = 94g protein per dag) og regulerer på energiindtaget. Du skal eventuelt lave en ny basalstofskifte beregning, da du jo har tabt dig siden start.

Hvis ikke dette sætter gang i vægttabet igen, anbefaler jeg, at du først er helt ærlig med dig selv, om du indtager de planlagte måltider, eller om der sniger sig sukkerholdige drikkevarer eller små snacks ind hist og her, derefter kan man sænke energiindtaget med 200kcal per uge indtil resultaterne kommer igen.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 48 gæster