Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1691
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1690

Følg bodybuilding.dk på

Vægttab gået i stå under cut

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

hej BB derude
jeg har cuttet siden starten af april og det er gået rigtig godt. havde en start vægt på 100 kg og i dag hedder den 94 hvilket for den hurtige vil sige at jeg har cuttet 6 kg af. det kan virkelig ses og det er rart. MEN der magler stadig en 10 kg i nu.

Mit problem er dog at vægten har stået stille i en uge nu, selvom jeg gerne skulle ligge i underskud. hvis i ser under min kostplan kan i se at min kost består af proteiner og grønsager og fedt fra nødder og fisk. Så mit spørgsmål er hvad gør jeg for at vægten fortsat skal gå ned af. er det mindre kalorier end de 2000 jeg ca ligger på nu, eller noget helt andet.

håber der findes nogle svar derude :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hvis ikke du taber dig, så skal du spise mindre, så du må ned på 1800 og så hvordan det ser ud efter en uge.
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Dødløft: 145.00

Har du lagt i underskud hele tiden?

Din kost plan siger 1600 kcal til en dude på 96 kg?, det er alt for lidt.

Du kan evt prøve med en carb up dag. En dag hvor du smider flere carbs end du plejer, plus du kommer i overskud af kcal.

Dit vægttab kan godt stalle hvis du ligger i underskud hele tiden.

Logbog: Vis logbog

For at tabe dig skal du ligge i kcal deficit, så meget har du jo fanget, efterhånden som du taber dig vil dit ligevægtsindtag blive mindre og mindre og dit deficit vil derfor alt andet lige også blive mindre, indtil det når 0, hvis du holder dine kcal konstant. dette eller noget nær dette er jo så det du oplever nu, du har så to muligheder 1: sænk dine kcal 2 forbrug flere kcal. altså spis mindre / dyrk mere motion eller en kombination ;)
Brugeravatar

Træner her: OBBC

kan se at jeg mangler at sætte et måltid ind, startede mit cut med 2400 kcal, og så stille og roligt gået ned af. har smidt omkring 1 kg om ugen siden jeg startede, så undre mig over hvordan man tabet sådan bare lige går i stå. har endda sat motionen op fra 15 cardie til 40 min efter hver træning så burde forbrænde langt mere lige nu end da jer startede.

men stallet skyldes måske at jeg har ligget længe i konstant underskud? og måske endda for lavt et underskyd?

Styrkeliste

Hvad er dit ligevægts indtag?

Ja, det kan sagtens være derfor. Jeg ville prøve en weekend ( 2 dage ), at spise 200-300 kcal over dit ligevægts indtag.
Evt med 40 protien / 40 carbs / 20 fedt. For derefter at hoppe tilbage til 2400 kcal. Og se hvad der sker.

Da jeg kørte low carb, hvad jeg altid 1 dag i uden hvor jeg kørte carb up. Jeg holdte mig stadig under mit ligevægts indtag, men skrue fedt helt i bund.

regner med at mit ligevægtsindtag ligger omkring de 3000 kcal om dagen. over så tager jeg stille og roligt på og skal ned og ramme under 2400 før at jeg begynder at tabe mig, det er mine erfaringer.

har lige lavet en ny kostplan for en carb up day, vil det være en god ide at kører den ind i kosten én gang om ugen? og ser den ellers fin ud?

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster