Så er det vist min tur til at oprette en log. Jeg er en 24-årig gut fra Frederiksberg. Jeg træner i Fitness World. Ser du en person træne i en Ferencvaros-trøje, så er det nok mig!
Jeg startede med at styrketræne i foråret 2010, hvor det mest af alt bare var noget løst træning - maskineøvelser her og der, samt læring af forskellige løfte-teknikker. Det fortsatte indtil december 2010, hvor jeg siden da har kørt Stronglifts-programmet, som jeg tager meget seriøst. Jeg har kun misset nogle få træningspas, pga. feber!
Man kan roligt sige, at styrketræning har ændret min livsstil. Jeg er 175 cm høj, og er gået fra 58 til 70 kg på et år! Det er samtidig også gået hen og blevet en rigtig sjov hobby - jeg glæder mig til hvert træningspas!
Til jer, der ikke kender Stronglifts, så er det et nybegynder program hvor man fullbody tre gange ugentligt. Jeg træner onsdag-fredag-søndag.
Dag A
Squat 5x5
Bench Press 5x5
Inverted Rows 4x
Push-ups 3x
Reverse Crunch 3x12
Dag B
Squat 5x5
Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5
Chin-ups / Pull-ups 3x
Prone Bridges 3x30sec
Nedenfor har jeg listet mine stats i kg (tallene i parantes er mine mål for 1. juli 2011).
Squat 87,5 (100)
Deadlift 105 (100) - jeg klarede ikke 105 kg i de foregående tre forsøg, så næste gang løfter jeg 10% mindre, dvs. 95 kg
Overhead Press 45 (50)
Bench Press 65 (70)
Kostplan: Se under min profil