Time for some upper body strenght gainz!!!!Hey homies - igår var jeg oppe og træne. Back to basics var ret kedeligt, og der var utrolig stor forskel på intensiteten af dag et or to - så derfor skifter jeg over til en klassiker! Nemlig: LAYNE NORTONS PHAT (Power and hypertrophy adaptive training). Jeg har prøvet programmet før og det er ret sweeeeeet. Denne gang har jeg dog lavet nogle ændringer ;) ;) ;) (Edit i bunden!!!)
Bent-over rows i smith machine - jeg kender ikke til den totale vægt, så vægten angivet af på hver side af stangen. Denne d
40 x 3 - lidt for let
45 x 3 - blev nervøs omkring teknikken
30 x 3 - bedre
Pulldowns90 x 6 - Gode reps
90 x 8 - Gode reps, på nær de to sidste. Der var for lidt kontrol og for meget "bounce"
Benchpress - jeg havde fokus på at stoppe øvelsen ved brystet og så presse igennem, ligesom ved et konkurrence løft
110 x 3 - easy
120 x 3 - rimelig easy
130 x 3 - max. Min spotter, Rofleren, valgte at tage ved under sidste gentagelse, og det var jeg ikke om var nødvendigt. Øv! Det er væsentlgit hårdere når man holder pause i løftet ved bunden af øvelsen.
Incline machine press - De har hverken dbs eller nok kg i maskinen
102,5 x 8 - ret let, meget demotiverende at jeg ikke kunne lave powertræning
102,5 x 12 - Tænkte fuck it, skal have det bedste ud af det...
Military press i smith maskine - Ved ikke hvad stangen vejer så vægten svarer til det der var på en enkelt side
30 x 3 - God vægt
30 x 3 - Godt vægt, men ubehag i skulderen ved sidste rep
10 x 8 - just to be safe
Lateral raises, rimelig foroverbøjet - jeg skal have større forkus på min bagskulder så laver dem ret foroverbøjede.
6 x 8
6 x 8
Shrugs med dbs - der er ikke så meget at sige, vægten var for let. Fokuserede meget på at løfte med traps og have strakte arme.
26 x 12
26 x 12
26 x 10
Ez-bar curl - Jeg ved igen ikke hvor meget stangen vejer, så vægten er på hver side
10 x 12 - alt, alt for let
15-17,5 x 8 - meget passende
15-17,5 x 8 - super passende
Triceps extension - Altid godt med noget tung triceps extension, så længe håndleddet kan klare det. ;)
50 x 8
50 x 7
50 x 6
WUHU! FREEDOM - Glæder mig til at træner lower body power i dag
*Edit-time!!Jeg tænkte at jeg lige ville skrive noget om PHAT og hvorfor jeg valgte det.
Som sagt var jeg ikke super glad for BtB. Der var for stor forskel på hårdhedsgraden af de to træningspas og det blev meget hurtigt ensidigt. Træning skal både give resultater og være sjovt - ellers holder det ikke i længden. Derfor valgte jeg at droppe BtB!
Hvorfor valgte jeg så PHAT? Udover at have prøvet det før, passede det også godt til mine mål.
PHAT går ud på at man træner tungt og at man træner let. De to første dage har man heavy-weights dag hvor det handler om at være brutal og løfte shitloads af vægte for at blive stærkere. Pauserne mellem sættene er hvad end man vil have det, så længe man er klar til at løfte tungt næste sæt!
Derefter har man en hviledag.
De næste tre dage handler så om let-vægts-træningen for at få noget størrelse på ens spinkle krop. Det er mere klassisk bodybuilding tilgang.
Derefter har man en hviledag. Og så gentager man.
Da mine mål er at blive stærkere og større virkede den her form for træning som en god idé. Da jeg har prøvet den før ved jeg også hvor rart det er med to vidt forskellige tilgange til sin træning (den ene brutal og heavy mens den anden er mere.. Well, Greg Plitt-agtig

)
Mit split ser sådan ud:
1. Upper-body power - En main exercise efterfulgt af én støtteøvelse for alle overkropsmusklerne
2. Lower-body power - En main exercise, en støtte øvelse og én isoleringsøvelse og til sidst lægge (som i mit tilfælde er begrænset)
3. Hvile
4. Ryg og skuldre - Daglig dag til at føle sig tre meter bred
5. Ben - Meget lig med dag to, bare flere gentagelser og mindre vægt.
6. Bryst, biceps og triceps - En klassisk stå-foran-spejlet dag
7. Hvile.
Øvelsesmæssigt kan du jo se selve min træning ;) Det vil fylde for meget at skrive det hele ind
Hvis du vil læse mere om PHAT kan du jo tjekke:
http://www.simplyshredded.com/mega-feat ... -2011.html - Der er en god forklaring, samt videoer og billeder ;)