Nå, jeg er endelig nået frem til at begynde en ordentlig log herinde. Der har været et par andre brugere over de sidste, men nu prøver vi igen. Forhåbentlig for sidste gang.
Jeg har fundet ud af, at der er meget få ’gym rats’ i min omgangskreds, og det er for let at ’drag’ and ’droppe’ sine planlagte træningspas i iCal, så melder jeg mig ind i internetløfternes kreds og fører logbog her. Så får det hele også et mere socialt aspekt.
Jeg synes, det er noget sjovere at løfte vægte, end at spise salat og den der hungersnødssport, man nu engang kalder cut. Men så igen, jeg har aldrig rigtigt prøvet det. Altså, sådan rigtigt.
Sidste år fik jeg savet små ti kilo af på to måneder. Fra slutnovember til slutningen af januar. Alt sammen under vejledning fra Bertel i The Gym. De 129-130 kg har jeg så holdt indtil nu. Men jeg synes nu, at der skal gøres noget ved det. Eller noget mere ved det.
Her er lidt punktform:
Jeg følger pt. Jim Wendler’s 5/3/1 program på 2. Cyklus. (lidt sporadisk pt. Men regner med at ramme de foreskrevne 4 dage om ugen – fra nu af.)
Mine estimerede 1-rm max-løft i de store er Sq 179,5/DL 150/BP 100/MP 60
Jeg regner med at følge Leangains-protokollen med 2700 kcal på træningsdage og – 30 pct. på off-dage.
30-45 minutters powerwalk hver morgen
En enkelt hillsprint-dag om dagen til at starte med. (måske noget tabata eller sådan i røven af mine Wendler-pas)
Mål:
Alder: 27
Højde: 1.70
Vægt: ~130 (132,4 sidst på dagen og tanket op på både vand og mad.)
Kortsigtetede mål
1a: 31/12-12: <125 kg
1b: 31/12-12 passe et jakkesæt til nytårsaften, som jeg har arvet. Jeg skyder på, at det passer med 125 ☺
Mål med mellemlang deadline
Mål til Roskilde (29-06-2013) under 110
På den lange bane
Vil jeg prøve at se en six-pack. Jeg har vist ikke set min egen siden, nå ja, muren faldt.
Se om der ikke skulle være i posen til at stille op i noget styrkeløft.
Løbe 10 km
Reppe 100 kg i bænkpres
1 rm 250 i squat
1 rm 200 DL
1 rm 100 military
Det var vist alt i første omgang.
Jeg glæder mig at følge jer andre - og forhåbentlig selv blive fulgt her.
Alt godt
Lars Diesel