Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65719 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1374
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1372

Følg bodybuilding.dk på

Er kørt træt, vil have nyt program men hvilket?

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Har kørt 2-split failure program det sidste års tid, men er kørt træt i det og vil gerne tilbage til noget 3-split program.

Har trænet i godt 3 år så ikke noget begynder program, og træner hjemme så har ikke kabel eller stang, men har håndvægte, curlstang, og til pullups samt dips.

Går efter masse og styrke. Faldt over dette HIT program, men kun 3 dage om ugen er det nok til 3-split?

http://www.(link slettet)/article.php?id=1&3 ... et_program
Get behind me Arnold
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. feb 2006, 20:29
Geografisk sted: København
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



nej 3 gange i ugen vil jeg mene er for lav frekvens da du kun vil træne hver muskelgruppe én gang i ugen. Med 3 gange i ugen burde du gå efter et fullbody program baseret på basis + nogle iso øvelser. Dog kan du jo ikke køre basis da du træner hjemme, det lidt sørgeligt :|

HST program er et decideret masseprogram men det er fullbody og 3 gange i ugen. Det køre over 6-8 uger + en uges dekon.

Du har kørt failure program siger du. hmm ikke for godt at køre til failure alt for tit!
The one and only Patman:)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 9. apr 2008, 20:25
Geografisk sted: Sønderborg
 
Træner her: Sønderborg Fitness
Zielkes Fitnessklub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (62)
Kostplan: Vis kostplan



hot_fifty skrev:nej 3 gange i ugen vil jeg mene er for lav frekvens da du kun vil træne hver muskelgruppe én gang i ugen. Med 3 gange i ugen burde du gå efter et fullbody program baseret på basis + nogle iso øvelser. Dog kan du jo ikke køre basis da du træner hjemme, det lidt sørgeligt :|

HST program er et decideret masseprogram men det er fullbody og 3 gange i ugen. Det køre over 6-8 uger + en uges dekon.

Du har kørt failure program siger du. hmm ikke for godt at køre til failure alt for tit!


Hvorfor skulle jeg ikke kunne træne basis?

Ja men kom med forslag til et 3-split program, det jeg linkede til var et 3-split men kun 3 gange om ugen som skulle køre sådan:

Dag1: Bryst, triceps (3 bryst, 2 triceps øvelser)
Dag2: Ryg, biceps (4 ryg, 3 biceps øvelser)
Dag3: Ben, skulder (3 ben, 3 skulder øvelser)

Sådan ca. og så med noget supersættings og drop sæt, men skulle altså være et 3-split program 3 gange om ugen, 6 uger og 1 uge fri.

Men kom gerne med gode program forslag...
Get behind me Arnold
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. feb 2006, 20:29
Geografisk sted: København
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Lithium skrev:
whc skrev:
hot_fifty skrev:nej 3 gange i ugen vil jeg mene er for lav frekvens da du kun vil træne hver muskelgruppe én gang i ugen. Med 3 gange i ugen burde du gå efter et fullbody program baseret på basis + nogle iso øvelser. Dog kan du jo ikke køre basis da du træner hjemme, det lidt sørgeligt :|

HST program er et decideret masseprogram men det er fullbody og 3 gange i ugen. Det køre over 6-8 uger + en uges dekon.

Du har kørt failure program siger du. hmm ikke for godt at køre til failure alt for tit!


Hvorfor skulle jeg ikke kunne træne basis?

Ja men kom med forslag til et 3-split program, det jeg linkede til var et 3-split men kun 3 gange om ugen som skulle køre sådan:

Dag1: Bryst, triceps (3 bryst, 2 triceps øvelser)
Dag2: Ryg, biceps (4 ryg, 3 biceps øvelser)
Dag3: Ben, skulder (3 ben, 3 skulder øvelser)

Sådan ca. og så med noget supersættings og drop sæt, men skulle altså være et 3-split program 3 gange om ugen, 6 uger og 1 uge fri.

Men kom gerne med gode program forslag...


Du rammer dine muskelgrupper for infrekvent med det setup - hvis et 3-split skal være mere optimalt skal du træne splittet/hele kroppen igennem 2 gange om ugen.
Træn 6 dage om ugen på et 3-split
Eller træn dine nuværende 3 dage om ugen men brug et fullbody-program
Eller træn 4-6 dage om ugen på et 2-split
Der er rigtig mange muligheder for at træne mere optimalt :wink:

læs her hvorfor:
artikler/bodybuilding/thebasicsofhypertrophytraining.php

Du kan evt. søge på HST hvis du er interesseret i et mere optimalt program for muskelvækst


Ja vil nemlig også,mene det er i underkanten men kunne da være interessant at prøve om det virker, dog kan jeg godt lide at træne mindst 4 basis og 2-3 iso øvelser.

Træner pt 2-split altså 4 gange om ugen, er ikke meget for full body program da jeg godt kan lide at træne nogle flere iso øvelser og ikke kun fokusere på basis øvelser.

Faldt også lige over dette program: http://www.muscleandstrength.com/workou ... ogram.html

Ser også ok ud, men stadig kun trænet kroppen igennem en gang om dagen.
Get behind me Arnold
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 168
Tilmeldt: 27. feb 2006, 20:29
Geografisk sted: København
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster