Så var det jo, at jeg forvildte mig ind i en eller anden kosttilskuds-/ helsebutik i århus og endte med at stresse damen derinde i 10 mins for at finde det kosttilskud i pulverformat som havde størst indhold af calcium :p
Jeg endte med at købe Dolomitkalk Magnesium/Calcium kalkpulver. Mineral fordelingen per 100g ser således ud: 21,5g Calcium og 13,1g Magnesium, og dagsdosisen de anbefaler ser således ud: 1/2 tsk (svarende til 2,75g). Den dosering dækker henholdsvis 74% og 120% af ADT. Bodymans dagsdosis indeholder 140% ADT Calcium. Så for at opnå samme mængde Calcium er skal der bruges en hel tsk af kalkpulveret, hvilket også medfører 240% ADT Magnesium :p Nogen der ved om det er særligt sundhedsfarligt i at indtage så meget mere end anbefalet i en kort periode? Damen i butikken mente det ikke, da hun hævdede at de indtagsanbefalinger sundhedsstyrrelsen lavede var så lave at alle fra spædbørn til gamle og syge kunne være med.. Meen nogen der ved noget andet? :p
Tilbage til overskriften!
Kan det tænkes, at man med god tilnærmelse kan opnå samme effekt med 1 tsk kalkpulver i en 30g whey 80 shake, som effekten folk lader til at opleve med bodymans fedtforbrændingsprodukt? Den er ret pricy jo, og det ville være sjovt at prøve om ikke andet