Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nikolaj MO skrev:Rent praktisk kommer det helt af sig selv om dit protein er denatureret eller ej! Som tidligere nævnt ændres de molekylære strukturer ved denaturering (aminosyrernes rækkefølge, sammensætning og rumlige orientering). Det resulterer typisk i at pulveret stivner i en vandig opløsning, hvilket det ikke ellers ville, pga. ændret polaritet. Dvs. dit pulver klumper og ændrer også lidt smag (prøv eksempelvis at komme proteinpulver i kogende vand).
Hvis ovenstående ikke sker, ja så har du ikke ændret noget ved dit proteinpulver! Som tidligere nævnt er næringsindholdet uafhængigt af proteinets strukturer – formodet, at det er whey-protein, hvor aminosyrerne gerne skulle sidde optimalt ift. hurtig optagelighed, ville en denaturering sandsynligvis betyde en forlænget optagelses og intet andet. Det udnytter jeg eksempelvis i praksis ved at blende (denaturer også proteinet, her fordi det ”slås” i stykker – bliver meget luftigt) noget whey med soja-mælk som natshake, og opnår derved en lidt langsommere (rent teoretisk i hvert fald) optagelse (fordi jeg ikke bryder mig om kassein):P

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster