Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1663
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1660

Følg bodybuilding.dk på

X Mængde Protein?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen.

Jeg er ny herinde, og har nogenlunde styr på det med kosten, her bare et spørgsmål omkring mængden af proteinen jeg skal indtage. Man siger at hvis man skal vedligeholde kroppen er det ½-1g protein x kropsvægt man skal indtage om dagen, men 2-2.5g x ens kropsvægt om dagen når man vil øge muskelmassen.

Jeg har så det spørgsmål at jeg er ved at tabe mig, men samtidig gider jeg ikke at lave alt for meget konditionstræning. Jeg har lige pt tabt 12kg og mangler stadig en 20kg fedt. Min vægt er 105kg og sidst jeg blev vejet var den 27. August hvor vægten var 110kg, fat %: 30.6, fedt masse: 33.7kg og muskelmassen var på 72.6kg. Er så også 185cm høj.

Nu hvor jeg ved hvor meget min muskelmasse ca. er, skal jeg så hellere gå efter den når jeg vil styrketræne og sige 72.6x 2-2.5g protein? Ved godt at man ikke kan indtage for meget protein i kroppen, men vil helst uden om pulver og bare indtage det igennem kosten, men hvis jeg spiser rent kød og noget af proteinen fra grønt, så er der stadig lidt fedt fra kødet udover hvis jeg vælger kalkun eller kylling.

Protein ud fra min vægt: 262g protein
Protein ud fra min muskelmasse: 181g protein

Hvad skal jeg gå efter? eller skal jeg begynde at bruge pulver??

På forhånd tak
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Stærkt gået med dit vægttab hidtil.
Dit proteinindtag kan dog ikke simplificeres i forhold til dine mål, som du fremstiller det. Faktisk er der slet ingen grund til, at du regulerer dit proteinindtag. 2 - 2,5 gram pr. kg kropsvægt er en fornuftig mængde, uanset om dit mål er at tabe dig yderligere eller i fremtiden at opbygge en portion muskler. Tag i stedet at se på dit samlede indtag af kcal og manipuler derudfra dit indtag af kulhydrater og derefter eventuelt på fedt.
Du skriver selv at du har styr på kosten, men hvis du ikke har læst den, så tag et kig på newbies-helpfile-edit-2-t39845.html. Læs afsnittet omkring kost et par gange, det vil helt sikkert være en stor hjælp før eller siden.

Og du har ikke nødvendigvis behov for protien i pulverform, så længe du får det du har behov for igennem din daglige kost.

Good luck!

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Kostplan: Ingen kostplan

Yeezus skrev:Stærkt gået med dit vægttab hidtil.
Dit proteinindtag kan dog ikke simplificeres i forhold til dine mål, som du fremstiller det. Faktisk er der slet ingen grund til, at du regulerer dit proteinindtag. 2 - 2,5 gram pr. kg kropsvægt er en fornuftig mængde, uanset om dit mål er at tabe dig yderligere eller i fremtiden at opbygge en portion muskler. Tag i stedet at se på dit samlede indtag af kcal og manipuler derudfra dit indtag af kulhydrater og derefter eventuelt på fedt.
Du skriver selv at du har styr på kosten, men hvis du ikke har læst den, så tag et kig på newbies-helpfile-edit-2-t39845.html. Læs afsnittet omkring kost et par gange, det vil helt sikkert være en stor hjælp før eller siden.

Og du har ikke nødvendigvis behov for protien i pulverform, så længe du får det du har behov for igennem din daglige kost.

Good luck!

Tusind tak for rådene :) Jeg smutter en tur fordi kost indlægget ;)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster