Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Triveo skrev:Så vidt jeg ved virker ZMA pga forholdene mellem Zinc og Magnesium (derfor har 95% af alle ZMA produkter præcist de samme forhold mellem disse to), og så fordi det er Zinc og Magnesium i den form der hedder "aspartat". Jeg ved ikke om det er samme form for Zinc og Magnesium der er i bodymin, men der findes andre varianter som Magnesium-citrat osv, der ikke virker lige så godt, eller i hvert fald ikke på samme måde.
Så spørger du mig, må du vælge enten det ene eller det andet. Du får aaalt for meget zinc og magnesium hvis du æder begge dele.

flamingopikken skrev:Triveo skrev:Så vidt jeg ved virker ZMA pga forholdene mellem Zinc og Magnesium (derfor har 95% af alle ZMA produkter præcist de samme forhold mellem disse to), og så fordi det er Zinc og Magnesium i den form der hedder "aspartat". Jeg ved ikke om det er samme form for Zinc og Magnesium der er i bodymin, men der findes andre varianter som Magnesium-citrat osv, der ikke virker lige så godt, eller i hvert fald ikke på samme måde.
Så spørger du mig, må du vælge enten det ene eller det andet. Du får aaalt for meget zinc og magnesium hvis du æder begge dele.
Jeg ved ikke helt hvad du mener, for magnesium citrate er netop en af de anbefalede typer af magnesium. Oxide er dermod ikke anbefalelsesværdigt.

Men går også ud fra, at hvis citrat-formen fungerede bedre ville det vel ikke være "Zinc & Magnesium-Aspartate" formen de brugte i produkterne

flamingopikken skrev:Men går også ud fra, at hvis citrat-formen fungerede bedre ville det vel ikke være "Zinc & Magnesium-Aspartate" formen de brugte i produkterne
Jeg skal ikke kunne udtale mig om aspartate. Men jeg vil sige så meget, at utrolig mange kosttilskud indeholder mindre gode fordelinger og/eller typer af vitaminer og mineraler. Fx omega-3 tilskud med lavt EPA/DHA indhold, magnesium-tilskud der kun er magnesium oxide, D-vitamin tilskud der ikke er D3 - og sikkert flere eksempler.
Der står lidt om optagelsen af de forskellige former for magnesium her: http://examine.com/supplements/Magnesium/#summary16

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster