Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1663
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1660

Følg bodybuilding.dk på

ZMA + bodymin

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg vil gerne tage ZMA grundet de positive egenskaber ZMA har på ens søvn, men da jeg allerede benytter mig af x2 bodymin piller om dagen er jeg i tvivl om, om jeg overdoserer?

En dagsdosis af ZMA består af: Magnesium 300mg, Zink 20mg, Vitamin B6 7mg

En dagsdosis af bodymin (2 piller) består af: Magnesium 450mg, Zink 20mg, Vitamin B6 10mg

Dvs jeg får dagligt et ekstra tilskud af Magnesium, zink og vitamin B6 på hhv. 450mg, 40mg, og 17mg.

Da der også er andre mineraler og vitaminer i Bodymin, vil fortrække at kunne fortsætte med at bruge dette supplement også.

Reputation point: 20

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg kender ikke bodymin - men det lyder meget som om det ER zma :bodyman:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Nu har jeg læst dit spørgsmål 3 gange og jeg kan ikke rigtig se andet end, at du spørger om du må tage den samme pille dobbelt så meget som der bliver anbefalet fra producentens side?! er det korrekt forstået?
Hvis det er korrekt forstået, vil mit umiddelbare svar være nej, det er ikke hensigtsmæssigt :ohno:

Kostplan: Ingen kostplan

Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Så vidt jeg ved virker ZMA pga forholdene mellem Zinc og Magnesium (derfor har 95% af alle ZMA produkter præcist de samme forhold mellem disse to), og så fordi det er Zinc og Magnesium i den form der hedder "aspartat". Jeg ved ikke om det er samme form for Zinc og Magnesium der er i bodymin, men der findes andre varianter som Magnesium-citrat osv, der ikke virker lige så godt, eller i hvert fald ikke på samme måde.

Så spørger du mig, må du vælge enten det ene eller det andet. Du får aaalt for meget zinc og magnesium hvis du æder begge dele.

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 100.00

Triveo skrev:Så vidt jeg ved virker ZMA pga forholdene mellem Zinc og Magnesium (derfor har 95% af alle ZMA produkter præcist de samme forhold mellem disse to), og så fordi det er Zinc og Magnesium i den form der hedder "aspartat". Jeg ved ikke om det er samme form for Zinc og Magnesium der er i bodymin, men der findes andre varianter som Magnesium-citrat osv, der ikke virker lige så godt, eller i hvert fald ikke på samme måde.

Så spørger du mig, må du vælge enten det ene eller det andet. Du får aaalt for meget zinc og magnesium hvis du æder begge dele.

Jeg ved ikke helt hvad du mener, for magnesium citrate er netop en af de anbefalede typer af magnesium. Oxide er dermod ikke anbefalelsesværdigt.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Styrkeliste

flamingopikken skrev:
Triveo skrev:Så vidt jeg ved virker ZMA pga forholdene mellem Zinc og Magnesium (derfor har 95% af alle ZMA produkter præcist de samme forhold mellem disse to), og så fordi det er Zinc og Magnesium i den form der hedder "aspartat". Jeg ved ikke om det er samme form for Zinc og Magnesium der er i bodymin, men der findes andre varianter som Magnesium-citrat osv, der ikke virker lige så godt, eller i hvert fald ikke på samme måde.

Jeg ved ikke helt hvad du mener, for magnesium citrate er netop en af de anbefalede typer af magnesium. Oxide er dermod ikke anbefalelsesværdigt.

Jeg er ikke ekspert på området, bare lige for at få det afklaret. Men sådan som jeg har forstået det afhænger det helt og holdent af hvad man vil. For søvnforbedring og naturligt øget testosteron produktion osv skulle Aspartat-formen være bedst, men hvis der er en artikel hvor dette bliver stillet i perspektiv i forhold til de andre typer vil jeg meget gerne læse den. :wink:
- Oxide aner jeg intet om og er heller aldrig stødt på det. Men går også ud fra, at hvis citrat-formen fungerede bedre ville det vel ikke være "Zinc & Magnesium-Aspartate" formen de brugte i produkterne :)

*EDIT* - dette er selvfølgelig kun i forhold til Zinc og Magnesium produkterne - siger ikke at man skal undgår andre former for magnesium osv, fordi citrat-formen er da helt sikkert et rigtigt godt kosttilskud alligevel, nu er dette bare lige i forhold til ZMA.

Styrkeliste

Men går også ud fra, at hvis citrat-formen fungerede bedre ville det vel ikke være "Zinc & Magnesium-Aspartate" formen de brugte i produkterne

Jeg skal ikke kunne udtale mig om aspartate. Men jeg vil sige så meget, at utrolig mange kosttilskud indeholder mindre gode fordelinger og/eller typer af vitaminer og mineraler. Fx omega-3 tilskud med lavt EPA/DHA indhold, magnesium-tilskud der kun er magnesium oxide, D-vitamin tilskud der ikke er D3 - og sikkert flere eksempler.

Der står lidt om optagelsen af de forskellige former for magnesium her: http://examine.com/supplements/Magnesium/#summary16
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Styrkeliste

flamingopikken skrev:
Men går også ud fra, at hvis citrat-formen fungerede bedre ville det vel ikke være "Zinc & Magnesium-Aspartate" formen de brugte i produkterne

Jeg skal ikke kunne udtale mig om aspartate. Men jeg vil sige så meget, at utrolig mange kosttilskud indeholder mindre gode fordelinger og/eller typer af vitaminer og mineraler. Fx omega-3 tilskud med lavt EPA/DHA indhold, magnesium-tilskud der kun er magnesium oxide, D-vitamin tilskud der ikke er D3 - og sikkert flere eksempler.

Der står lidt om optagelsen af de forskellige former for magnesium her: http://examine.com/supplements/Magnesium/#summary16

Skide god side - den er gemt :wink:
Det må jo så betyde at forskellen på de to bare ligger i hvor stor procentdel der ryger ud i kredsløbet, og at der ikke er forskel i deres virkning. Og producenter skal vel oplyse hvilken form eller type af magnesium det er.

Jeg takker for åbenbaringen :D

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster