Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1482
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1478

Følg bodybuilding.dk på

14 dages ferie

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Skal på en 14-dages ferie midt i juli, hvor jeg ikke har mulighed for at træne med vægte (ingen centre).

Jeg er interesseret i at beholde muskelmasse, og - hvis muligt - tabe noget fedt dernede. Jeg er bare bange for, at det vil gå for meget ud over muskelmassen, hvis jeg cutter uden at styrketræne optimalt samtidig.

Jeg kan dyrke cardio dernede, og træne noget bodyweight (dog begrænset).

Hvad vil I anbefale mig at gøre? Har I erfaringer med ferier og bodybuilding, så del dem lige :)

Tak på forhånd.

Ps. damn, første gang jeg ønsker en smule, at jeg ku' blive hjemme fra ferie :afraid:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 27. feb 2011, 01:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Champion skrev:Skal på en 14-dages ferie midt i juli, hvor jeg ikke har mulighed for at træne med vægte (ingen centre).

Jeg er interesseret i at beholde muskelmasse, og - hvis muligt - tabe noget fedt dernede. Jeg er bare bange for, at det vil gå for meget ud over muskelmassen, hvis jeg cutter uden at styrketræne optimalt samtidig.

Jeg kan dyrke cardio dernede, og træne noget bodyweight (dog begrænset).

Hvad vil I anbefale mig at gøre? Har I erfaringer med ferier og bodybuilding, så del dem lige :)

Tak på forhånd.

Ps. damn, første gang jeg ønsker en smule, at jeg ku' blive hjemme fra ferie :afraid:


slap af og nyd din ferie. jeg ville fraråde dig at cutte på din ferie, da du i så fald ville miste en ubetydelige mængde mere masse. så spis godt i stedet. fjorten dage er ikke alverden. du kan evt kører noget som SDH i ugerne op til, så har kroppen noget den skal have indhentet, og du vil derved have reddet noget af ferien :)
Imellem 'klog' og 'smart' skal der betales bompenge i form af tæsk!
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 2668
Tilmeldt: 12. jun 2010, 15:28
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ville personligt ikke cutte, når jeg ikke har muglighed for at træne :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 1. feb 2010, 19:22
Geografisk sted: Nakskov
 
Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nyd bare din ferie. Prøv at spis så vidt muligt som du plejer, og så er det altså MEGET begrænset, hvad der sker ved en 14 dags pause. Du kan jo som du siger lave noget bodyweight stuff - pull ups, push ups etc., og få brændt nogle kalorier den vej og holdt musklerne lidt i gang.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 442
Tilmeldt: 24. maj 2010, 18:25
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for rådene, drenge :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 72
Tilmeldt: 27. feb 2011, 01:26
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ville personlig undersøge om det ikke var mulig at træne et FB pas i ugen, mens jeg var på ferie.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bay skrev:Jeg ville personlig undersøge om det ikke var mulig at træne et FB pas i ugen, mens jeg var på ferie.

Han siger jo der ingen centre er. :D
Men kan også være fordi han ikke kigger i en stor nok omkreds.

Vil ikke udtale mig om selve emnet, men du må arbejde lidt mht. til transporten så, der MÅ da være et center et sted :)
Dreams don’t work unless you do.
John C. Maxwell
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 262
Tilmeldt: 16. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Hvidovre, Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



United skrev:
Bay skrev:Jeg ville personlig undersøge om det ikke var mulig at træne et FB pas i ugen, mens jeg var på ferie.

Han siger jo der ingen centre er. :D
Men kan også være fordi han ikke kigger i en stor nok omkreds.

Vil ikke udtale mig om selve emnet, men du må arbejde lidt mht. til transporten så, der MÅ da være et center et sted :)


Hvis and skal til Kenya, eller noget liggende. Så er der nok ikke nogle center :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 1. feb 2010, 19:22
Geografisk sted: Nakskov
 
Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvor skal du hen? Det kan være nogen kan give en hånd med at finde et center.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 7867
Tilmeldt: 4. maj 2009, 19:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bodyweight øvelser for fuld skrue :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1272
Tilmeldt: 1. maj 2006, 18:59
Geografisk sted: Esbjerg.
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu ved vi jo ikke hvilken TSs form er men der findes en del BW øvelser der kan selv udfordre moderat trænede mennesker, klart at 14 dage ikke gør det store med en ellers god kost men det hele kommer meget an på hvad ens form er og hvor seriøst du træner.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 432
Tilmeldt: 13. jan 2011, 18:16
Geografisk sted: DK
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Låner lige denne tråd, da jeg står i næsten samme situation! Jeg står og skal en uge til Costa del sol i uge 29 i en uge. Derefter skal jeg i uge 32 en ugen til Tenerif på ferie. Jeg har trænet siden januar med B2B II cuttet fra Jan til Maj og herefter er jeg nu igang med lean bulk. Jeg har ikke holdt nogle afslapnings uger siden jan. og derfor vil ferien til Costa del sol gå med total afslapning væk fra træning. MEN nu kommer dilemmaet, hvordan ville i geberde jer i en lignende situation. Skal jeg bare holde ferie de to gange og hvad skal jeg gøre mht. kosten? Jeg har jo imellem rejserne næsten tre uger til træning, jeg kan vel ikke på de to ferier "ødelægge" meget af fysikken eller?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 1. okt 2012, 15:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg syntes bare i skal holde FERIE.. Nyd jeres ferie og lad vær med at gå op i træning osv så længe det kun er 14 dage. Ja du smider måske lidt og hvad så? Det kommer lynhurtigt tilbage. Giv jeres krop og sind noget hvile, og så bare slå jer løs på ferien :) Ville da være træt af, at tænke tilbage på en ferie, hvor man har skulle følge kostplan og træning. I har massere andre uger i kan være seriøse i ;)
Go for it
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 120
Tilmeldt: 4. dec 2010, 18:56
Geografisk sted: Danmark, Holstebro
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PatrickPumper skrev:Jeg syntes bare i skal holde FERIE.. Nyd jeres ferie og lad vær med at gå op i træning osv så længe det kun er 14 dage. Ja du smider måske lidt og hvad så? Det kommer lynhurtigt tilbage. Giv jeres krop og sind noget hvile, og så bare slå jer løs på ferien :) Ville da være træt af, at tænke tilbage på en ferie, hvor man har skulle følge kostplan og træning. I har massere andre uger i kan være seriøse i ;)

Jeg er helt enig. Se det som deload. Har man rimeligt styr på sin træningsprogrammering, kan man også sagtens strukturere træningen op til ens ferie således, at man kommer tilbage lige så stærk(hvis ikke stærkere) fra en to ugers ferie.

Nyd jeres ferie og lad kroppen få en tiltrængt pause.
Brugeravatar
 
Reputation point: 893
 
Indlæg: 5424
Tilmeldt: 9. okt 2008, 23:40
Geografisk sted: Atlas
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Synes næsten alligevel det er umuligt at holde sin krop når man er på ferie. Var på ferie et sted med at lille fitnesscenter som dog havde 2 stænger, men fik slet ikke trænet optimalt de gange plus der var så varmt at det var umuligt at træne ordentligt. Desuden har de næsten altid i udlandet enten nogle andre maskiner, eller andre vægte på deres stænger eller noget. De stænger de havde her vejede nok mellem 5-10 kilo. Problemet er bare man ikke aner hvor mange kilo det er :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14. mar 2013, 18:57
Geografisk sted: Rødovre
 
Træner her: Fitness World Brøndby
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Løft dem du skal på ferie med?

Der må vel være et eller andet du kan løfte i et eller andet omfang...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 21
Tilmeldt: 24. mar 2013, 23:23
Geografisk sted: Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 100.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



spiste is, pizza og burgerKing samt drak alkohol sidste gang jeg var i tyrkiet og trænede nede ved stranden på deres udendørs "træning-legeplads" svømmede meget i poolen og jeg tog 1,5 kg på 14 dage... fortryder intet :8
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 12. apr 2011, 11:14
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



Update fra ferien i Malága:

Hej BB´ere, jeg ved godt det måske ikke er det mest interessante emne for jer, men håber lidt i måske kan relatere til min problemstilling til jeres erfaringer og evt. komme med lidt gode råd etc...

Jeg har nu været her i 5 dage og egentlig har ferien været helt perfekt på den dårlige måde, når man ser på det med træningsøjne. Jeg har desværre ikke taget min rygrad helt med herned, så derfor har jeg spist og drukket lidt for meget af det forkerte... Til morgenmad har vi buffet, her starter jeg med en gang havregryn, præcist som derhjemme, MEN så laver hotellet de mest fantastiske kager, hvilket jeg hver morgen nyder, spiser gerne en 3-4 stykker kage.. Middagsmaden er nok den bedste tid på dagen, spiser blot mixed salat m. tun væddet i oliven olie, sundt og godt for træningen... Aftensmaden har egentlig ikke været så slem, spiser store bøffer eller kylling med enten kartofler, ris eller ristede grøntsager... Men så kommer drikkelsen, jeg føler at vin hører sig til hernede samt en øl eller to efterfølgende.. Jeg drikker selvfølgelig meget vand i løbet af dagen, dog glider der også 3-4 øl ned... Jeg har iøvrigt også været på to drukture, hvor jeg mildest talt var fuld... Jeg ved ikke om jeg kan smadre mit store stykke arbejde hjemme fra hernede, men jeg føler selv at jeg har taget på og min markering er på retur :( Står jeg alene med at leve sådan på ferier og kan i også se forskel på jer selv igennem sådan en tur?

Imorgen har jeg fundet et gym, jeg må ganske enkelt rive noget jern igen ellers ødelægger min samvittighed min ferie helt...
Mit sidste spørgsmål er omkring at når jeg kommer hjem blot 14 dage derhjemme inden jeg igen skal afsted i en uge på ferie, denne gang Tenerife...

Mine spørgsmål er:
Hvor meget kan jeg smadre min træning hernede?
Hvor meget af det forsømte vil i vurdere jeg kan hente på 14 dage derhjemme og hvordan ville i gøre i de 14 dage?

Mvh
:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 1. okt 2012, 15:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



14 dage ud af resten af dit liv. Not much damage done.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 7867
Tilmeldt: 4. maj 2009, 19:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flyttet
Brugeravatar
Chef-moderator
 
Reputation point: 470
 
Indlæg: 22464
Tilmeldt: 2. nov 2009, 15:49
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan



tjummy12 skrev:Står jeg alene med at leve sådan på ferier og kan i også se forskel på jer selv igennem sådan en tur?

Hvor meget kan jeg smadre min træning hernede?
Hvor meget af det forsømte vil i vurdere jeg kan hente på 14 dage derhjemme og hvordan ville i gøre i de 14 dage?

Mvh
:)

Det er begrænset hvor meget kan ødelægge på så kort tid. Ofte spiser man dårligere på ferie og holder mere væske. Kombinerer man dette med reduceret muskeltone, da man ikke træner, kommer man nemt til at se mere tyndfed ud. Dette betyder dog ikke, at man har tabt sin muskelmasse, eller nødvendigvis taget en masse fedt på, og det ændrer sig meget hurtigt når man kommer hjem og spiser og træner normalt igen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 893
 
Indlæg: 5424
Tilmeldt: 9. okt 2008, 23:40
Geografisk sted: Atlas
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



peter n skrev:
tjummy12 skrev:Står jeg alene med at leve sådan på ferier og kan i også se forskel på jer selv igennem sådan en tur?

Hvor meget kan jeg smadre min træning hernede?
Hvor meget af det forsømte vil i vurdere jeg kan hente på 14 dage derhjemme og hvordan ville i gøre i de 14 dage?

Mvh
:)

Det er begrænset hvor meget kan ødelægge på så kort tid. Ofte spiser man dårligere på ferie og holder mere væske. Kombinerer man dette med reduceret muskeltone, da man ikke træner, kommer man nemt til at se mere tyndfed ud. Dette betyder dog ikke, at man har tabt sin muskelmasse, eller nødvendigvis taget en masse fedt på, og det ændrer sig meget hurtigt når man kommer hjem og spiser og træner normalt igen.


Føler præcis det samme +1
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 648
Tilmeldt: 14. mar 2013, 18:57
Geografisk sted: Rødovre
 
Træner her: Fitness World Brøndby
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for jeres svar :) Jeg er med på at det "kun" er 14 dage af resten af mit liv, men min træning betyder meget for mig og jeg vil helst ikke ødelægge for meget, men tror bare jeg nyder det og så må jeg sgu træne igennem i de 14 dage :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 1. okt 2012, 15:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



De 9 dage på Costa del sol betød en stigning fra 73,1 kg til 79 kg lige ud... Satmer en lorte situation, MEN har nu 14 dage inden jeg igen smutter afsted på ferie.. Så jeg må i de dage kører i underskud og træne som et svin, så burde jeg være på niveau med inden jeg rejste!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 1. okt 2012, 15:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



tjummy12 skrev:De 9 dage på Costa del sol betød en stigning fra 73,1 kg til 79 kg lige ud... Satmer en lorte situation, MEN har nu 14 dage inden jeg igen smutter afsted på ferie.. Så jeg må i de dage kører i underskud og træne som et svin, så burde jeg være på niveau med inden jeg rejste!


Du vil simpelthen smide 6 kg på 14 dage :)
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1432
Tilmeldt: 29. maj 2011, 17:48
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thegame skrev:
tjummy12 skrev:De 9 dage på Costa del sol betød en stigning fra 73,1 kg til 79 kg lige ud... Satmer en lorte situation, MEN har nu 14 dage inden jeg igen smutter afsted på ferie.. Så jeg må i de dage kører i underskud og træne som et svin, så burde jeg være på niveau med inden jeg rejste!


Du vil simpelthen smide 6 kg på 14 dage :)

Hvis han kan tage dem på på 9 dage kan han sikkert også smide dem på 14. Det er højst sandsynligt vand det meste.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 571
Tilmeldt: 23. jul 2012, 08:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Til armene kan du bruge din kuffert med vægt i
"To achieve what others won’t, you have to do what others don’t"
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 128
Tilmeldt: 8. feb 2012, 18:19
 
Styrkeliste
- Bænkpres: -1.00
- Squat: -2.00
- Dødløft: -3.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



fedania skrev:
Thegame skrev:
tjummy12 skrev:De 9 dage på Costa del sol betød en stigning fra 73,1 kg til 79 kg lige ud... Satmer en lorte situation, MEN har nu 14 dage inden jeg igen smutter afsted på ferie.. Så jeg må i de dage kører i underskud og træne som et svin, så burde jeg være på niveau med inden jeg rejste!


Du vil simpelthen smide 6 kg på 14 dage :)

Hvis han kan tage dem på på 9 dage kan han sikkert også smide dem på 14. Det er højst sandsynligt vand det meste.


Det er lige præcis det samme jeg tænker, har aldrig oplevet at tage så meget på og har ikke væltet mig i junk og sprut, men blot holdt ferie :) Jeg prøver og så må vi se :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 1. okt 2012, 15:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Stop flueknepperiet, og nyd dine ferier......du henter hurtigt eventuelle tab når hverdagen begynder igen ;o)...livet er mere end træning og kalorietælling....
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. maj 2012, 14:49
Geografisk sted: Fitnessworld Ribe
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



lin34 skrev:Stop flueknepperiet, og nyd dine ferier......du henter hurtigt eventuelle tab når hverdagen begynder igen ;o)...livet er mere end træning og kalorietælling....


Når man som jeg, har levet i mange år med konstant overvægt og endelig har fået kæmpet sig frem til en krop med synlige mave muskler og en livsstil hvor hele fundamentet er velvære, så er det et kæmpe nederlag at på bare 9-14 dage at give afkald på det hele. Lige pt er jeg sindsygt skuffet over mig selv, da mine abs stortset er væk.. Så derfor må jeg se hvor meget jeg kan indhente de næste 14 dage og ellers må jeg kører videre på ferien. Har også lige snakket det igennem med min familie (det er dem jeg rejser med) og de er helt indforstået med at jeg lever efter de vilkår på ferie... Det her gør jeg ihvertfald ikke igen, vildt så meget man kan smadre på så kort tid.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 101
Tilmeldt: 1. okt 2012, 15:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster