Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65716 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049581 indlæg i 100422 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1498
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1494

Følg bodybuilding.dk på

Brooks Kubik tribute

Udskriv emne


Resultater, billeder, anmeldelser, konkurrence vejledning, udveksle erfaringer, personlige tips mv.

Tilbage til Styrkeløft, stærkmand og vægtløftning





Efter at Brooks Kubik blev bragt på banen i diskussionstråden omkring den nye artikel, synes jeg det er på sin plads med en lille tribute tråd til "The Dinosaur Man", Brooks Kubik.

Han er kendt for hans bog "Dinosaur Training", hvor han beskriver en masse old-school træningsmetoder. Brooks går ind for basic træning med stænger, håndvægte og odd-objects. Og masser af tunge singles. Han træner i kælderen i hans hus, og det er sådan en hardcore dungeon skal se ud. Masser af rustne skiver og stænger. Spindelvæv og støv over det hele. Her er lidt forskellige videoer med Brooks, som faktisk er temmelig stærk for en life-time drug-free person af hans statur og vægt.

137 kg pushpress. Og så er det kult at løfte til Richard Wagner's "Ride of the Valkyries" fra "Apocalypse Now" filmen.


200 kg buttom-up squat. Kan godt lide han har sit specielle "psyche-up" corner, hvor han altid går over, og gør sig klar til et tungt løft :D


183 kg bænkpres.


206 kg bottum-up bænkpres.


Lidt forskelligt odd-object lifting fra hans have.

84 kg barrel-press.


104 kg log press.


90 kg sandbag press.


100 kg ambolt overhead lift.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Se i øvrigt mit indlæg i den anden tråd.

Jeg er selv stor fan af ham, men må dog indrømme at jeg for tiden sletter hans nyhedsbreve. Man kan godt blive lidt træt af at høre på hans (velmente og ofte sande) ævl hver eneste dag. :)

Jeg er meget stor fan af hans pushpress hvor han har midt et par småkæder på stangen fordi han ikke havde flere skiver (vist nok).

Brooks er en character for sure og en meget produktiv skribent.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hans tilgang til træning er jo generelt også meget simpel og old-school, så jeg kunne snildt forestille mig, at man blev træt af at høre den samme Dinosaur prædiken konstant :D

Men han er stadigvæk en inspiration for mig, da jeg selv er stor tilhænger af at holde det grundlæggende.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:Hans tilgang til træning er jo generelt også meget simpel og old-school, så jeg kunne snildt forestille mig, at man blev træt af at høre den samme Dinosaur prædiken konstant :D

Men han er stadigvæk en inspiration for mig, da jeg selv er stor tilhænger af at holde det grundlæggende.


Når man for tredje gang på en uge får en mail om hvordan 5x5 kan laves som enten flade sæt eller med stigende vægt op til enten 3 eller 1 workset, ja så får man sgu lidt lange nosser. :lol:
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Legend skrev:
Thomas Jagd skrev:Hans tilgang til træning er jo generelt også meget simpel og old-school, så jeg kunne snildt forestille mig, at man blev træt af at høre den samme Dinosaur prædiken konstant :D

Men han er stadigvæk en inspiration for mig, da jeg selv er stor tilhænger af at holde det grundlæggende.


Når man for tredje gang på en uge får en mail om hvordan 5x5 kan laves som enten flade sæt eller med stigende vægt op til enten 3 eller 1 workset, ja så får man sgu lidt lange nosser. :lol:

Det tror jeg gerne :D
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det her emne er totalt gået forbi min næste - han er fanme sej :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin
 
Reputation point: 75
 
Indlæg: 10579
Tilmeldt: 3. maj 2007, 01:14
Geografisk sted: Copenhagen
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fine principper at træne efter. Er programforslaget ment som et program til helt nye begyndere eller folk som ikke har meget tid? 2 ugentlige fullbody + 1 armdag, jeg forstår ikke hvorfor man skulle træne så lidt.
Venlig hilsen Thomas
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 619
Tilmeldt: 30. nov 2010, 10:26
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kæft han er sej! vild med hvordan ham brummer og det med at han lige slapper sig selv et sæt lussinger for at "fatte" at det NU er også nice!

meget inspirerende bare jeg en dag kan lave press med en af mine store ambolte :shock:
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 542
Tilmeldt: 6. apr 2012, 16:10
Geografisk sted: RAW Fitness
 
Træner her: Raw Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mcfeast skrev:Fine principper at træne efter. Er programforslaget ment som et program til helt nye begyndere eller folk som ikke har meget tid? 2 ugentlige fullbody + 1 armdag, jeg forstår ikke hvorfor man skulle træne så lidt.

Hele filosofien i Dinosaur Training er kvalitet frem for kvantitet. Hvis man træner hårdt og tungt på det som tæller, så behøver man ikke nødvendigvis en masse træning. Når man skærer alt det lal fra som mange laver i centret, og skærer ind til benet, så laver de faktisk heller ikke selv meget mere. Ikke når vi kun vægter det som tæller. Resten er ligegyldig pynt på kransekagen.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:Hele filosofien i Dinosaur Training er kvalitet frem for kvantitet. Hvis man træner hårdt og tungt på det som tæller, så behøver man ikke nødvendigvis en masse træning. Når man skærer alt det lal fra som mange laver i centret, og skærer ind til benet, så laver de faktisk heller ikke selv meget mere. Ikke når vi kun vægter det som tæller. Resten er ligegyldig pynt på kransekagen.


Filosofien beskrevet i artiklen er der intet galt med - jeg kan kun være enig i princippet med at fokusere på det vigtige!

Det som undrer mig ved dette program og flere andre på siden er, at der er så få træningsdage, og få sæt sammenlagt på ugentlig basis. Når man ser i "de store drenges" logs, træner de stort set hver dag, og jeg mener også at du træner semi-fullbody 6 dage om ugen (der må du rette mig hvis jeg tager fejl :)). Derfor undrer jeg mig over hvem programmet henvender sig til? Jeg ville personligt hige efter at komme ned og løfte vægte, hvis jeg skulle begrænse mig til 3 ugentlige pas, som oven i købet skal holdes korte.
Venlig hilsen Thomas
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 619
Tilmeldt: 30. nov 2010, 10:26
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Når man ser i "de store drenges" logs, træner de stort set hver dag, og jeg mener også at du træner semi-fullbody 6 dage om ugen (der må du rette mig hvis jeg tager fejl :)).

Jeg har også trænet i 20 år. Jeg har før kørt noget lignende det Brooks anbefaler, men ganske gode resultater. En person som kun har trænet et par år, og som ikke engang kan bænke 100 kg endnu, kan nå rigtigt langt på nogle af de programmer Brooks anbefaler. Nogle af de største og stærkeste i historien, har opbygget deres masse og styrke på 3-4 ugentlige pas.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er alligevel pænt hardcore at presse en ambolt. Og så endda med kæder om! =D>

Den sandsæk der ser så vanvittigt uhandy ud. Fedt han kæmper den op!
PLUS ESSE QUAM SIMULTATUR
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3191
Tilmeldt: 10. dec 2007, 10:14
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thomas Jagd skrev:
Når man ser i "de store drenges" logs, træner de stort set hver dag, og jeg mener også at du træner semi-fullbody 6 dage om ugen (der må du rette mig hvis jeg tager fejl :)).

Jeg har også trænet i 20 år. Jeg har før kørt noget lignende det Brooks anbefaler, men ganske gode resultater. En person som kun har trænet et par år, og som ikke engang kan bænke 100 kg endnu, kan nå rigtigt langt på nogle af de programmer Brooks anbefaler. Nogle af de største og stærkeste i historien, har opbygget deres masse og styrke på 3-4 ugentlige pas.


Ok, det var også bare det jeg lige skulle være sikker på :)
Venlig hilsen Thomas
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 619
Tilmeldt: 30. nov 2010, 10:26
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Han har en rigtigt fed indstilling til træning, og han omtaler træningsmetoder fra en hel masse oldschool løftere. Det der skiller sig mest ud, synes jeg, er den utroligt lave frekvens og volumen der er hos nogle af de gamle stærkmænd. Derudover er den meget letlæselig og billig på hans hjemmeside
http://www.brookskubik.com/dinosaur_training.html
Der er mange motiverende ting i den :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17390
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Mht. de øvelser som skal trænes efter strukturen: 2 sæt á 10, 2 sæt á 8, 2 sæt á 6 - skal de køres med samme vægt? Så man kan tage færre og færre efterhånden som man bliver trættere, eller skal det opbygges som en pyramide, hvor man smider mere vægt på hvert 2. sæt?
Venlig hilsen Thomas
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 619
Tilmeldt: 30. nov 2010, 10:26
 
Træner her: AK Thor
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Styrkeløft, stærkmand og vægtløftning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster