Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Peter_Olsen skrev:Hvorfor dekonditionerer du i det hele taget ?

jensagv skrev:For lettere at vokse. Jeg kunne ikke længere øge kiloene, og det er jo her man dekonditionere. Nu kan jeg så igen vokse af de lettere vægte.

klæbre skrev:Nej nej og nej ^^ æd mere! træn hårder

Pind skrev:jensagv skrev:For lettere at vokse. Jeg kunne ikke længere øge kiloene, og det er jo her man dekonditionere. Nu kan jeg så igen vokse af de lettere vægte.
Peter_Olsen's knap så gennemskuelige pointe er, at man slet ikke bør dekonditionere men deloade uanset fokus.
Pind skrev:jensagv skrev:For lettere at vokse. Jeg kunne ikke længere øge kiloene, og det er jo her man dekonditionere. Nu kan jeg så igen vokse af de lettere vægte.
Mht. dit spørgsmål om udeblivelse af DOMS, så har det ikke nogen betydende faktor i den her sammenhæng

jensagv skrev:Hvorfor det? Jeg vokser vel ekstra nemt hvis jeg er dekonditioneret og ikke deloaded? Det er vel netop derfor styrkeløfterne deloder?

Barsøe skrev:Når i andre deloader, hvor meget skruer i så ned for den vægt i normalt ville træne med? 50%? Eller tager i den på gefühlen?
Udover det så foretrækker jeg og så at deloade, synes jeg få det samme ud af det. Sammenligner jeg 7 dages deload og 7 dages dekon så er jeg hurtigere er tilbage i min træningsrutine ved at deloade, og jeg føler jeg er ligeså "frisk" i krop og hoved til at køre på.

Barsøe skrev:Når i andre deloader, hvor meget skruer i så ned for den vægt i normalt ville træne med? 50%? Eller tager i den på gefühlen?

Pind skrev:jensagv skrev:Hvorfor det? Jeg vokser vel ekstra nemt hvis jeg er dekonditioneret og ikke deloaded? Det er vel netop derfor styrkeløfterne deloder?
Fordi deload er bedre i alle henseender. Du vokser ikke nemmere af at stoppe med at træne. Tvært imod.

Findes der studier man kan kigge i ? Dem jeg har set viser kraftig atrofi ved træningsstop og ikke noget overshoot på total muskelmasse ved genoptag, som jeg husker det.

Peter_Olsen skrev:MEN, jeg er dog enig i at man kommer længere med fornuftig periodisering. Det kunne eksempelvis opnås ved at skifte mellem faser som fokuserer på intensitet og faser som fokuserer på volumen. Det giver helt automatisk en dekonditionerende effekt i forhold til den specifikke træning.
Vi er enige, oh the Joy

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster