Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1287
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1284

Følg bodybuilding.dk på

DØDløft teknik hjælp

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

Hey

hvis nogle kompetente godt-folk vil bruge et par minutter til at se denne video og kommentere på formen/teknikken af mit dødløft ville jeg bliver yderst taknemlig

her er videoen i HD (kan også ses i min fornylig genoplivede log)

har lært at dødløft ved at se videoer og læse på nettet her og andre steder, har aldrig set andre dødløfte noget seriøst i det lille "motions"center jeg træner i :blackeye: og kender ikke andre der er kompetente løftere. så er i tvivl om det er rigtigt og da jeg føler mig klar til mere vægt vil jeg gerne være sikker på at det jeg gør er rigtigt inden jeg smadre ryggen
If you can't fix it, you're not hitting it hard enough!
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: RAW Fitness

Træner her: Raw Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 135.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har umiddelbart ikke så meget kritik andet end at du ser ud til at hyperextende i toppen af dødløften, og så behøver du heller ikke suge luft ind i toppen også, bare hold vejret der og sug luft ind i bunden.
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg er helt enig med Jiyan. Det ser fornuftigt ud. Hvis du er bange for at smadre ryggen, så hold spændet hele vejen igennem løftet fra du suger luft ind, holder vejret, løfter stangen og sænker den igen. Først da suger du ny luft ind. Når det bliver endnu tungere kan det godt give dig lidt problemer hvis du mister opspændet mens du står og holder stangen og tager en indånding mere, så prøv at se om du ikke kan tage en hel rep på kun én indånding. Ellers er det kun småting så som at du ikke behøver komme helt så langt tilbage i ekstension som du gør på 1. rep, og at du kunne øve dig i at komme lidt hurtigere i gang med løftet så du ikke bruger så lang tid nede ved stangen i flekteret stilling. Og hvis det er tilladt i dit center så forsøg dig med magnesium i stedet for straps. Straps kan nogle gange give skader på sigt, da det er svært at få dem spændt helt ens. Derved kan trækket blive lidt uens i de to sider. Men er godt klar over det ikke er nemt at holde stangen med dobbelt overhåndsgreb uden straps når det bliver tungt. Ellers fint løft.
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

Mange tak til jer begge det lyder som virkeligt gode råd
og er glad for at det ikke er helt skidt

ja det med at jeg holder en pause det er skidt, havde ikke tænkt over at det kan give problemer når jeg kommer op i vægt
syndes bare det virkede lettere men jeg skal bare øve mig.

skal også se om jeg kan undgå at spænde mig så langt bagover men stadig ha meget fokus på at squeeze i glutes kan også se at mange på youtube går så langt eller længere tilbage men det skal rettes hos mig :)

ja har kun hørt godt om magnesium men har aldrig prøvet det det er strengt forbudt der jeg træner :( de vil ikke have svineriet og er ikke stærk nok til at tage alle de sets jeg gerne vil uden straps er der andre muligheder?
jeg har kørt med låse-greb/kryds-greb? men syndes det trækker meget i den arm der holder underhånds greb

det næste der er træls med straps er at det tager så lang tid at få dem sat godt og så sammentidigt stå med bæltet spændt får jeg tit ondt i maven som gør det svære at spænde op

tak igen for feedbacken der er meget jeg skal tænke over :drink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Du kunne evt køre alle de sets du kan uden straps og så skifte over til straps på det sidste set, eller noget i den retning.

Ellers: Kan man ikke få flydende magnesium, som ikke smitter af, i så stor grad som almindeligt?

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

Jeg ville flytte stangen tættere ind til benet.
Synes den er lige en tand for langt væk fra kroppen i dit løft. :)
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

ja køre normalt også kun straps på de tungeste set hvor det er nødvendigt
det skal jeg undersøge kan være jeg kan få lov til at bruge det hvis det flydende sviner mindre og jeg gør rent
tak Andreas

okay mange siger at stangen skal være 2/3dele i forfoden men vil prøve at tage den tættere på benende mange tak Kennny

er der nogen der har prøvet det her ? ECO Ball http://www.amazon.com/Metolius-Non-Marking-Chalk-Substitute-colors/dp/B000212TGA det skule ikke svine men ellers virke ligedan ?
Brugeravatar

Styrkeliste

DClaville skrev:ja køre normalt også kun straps på de tungeste set hvor det er nødvendigt
det skal jeg undersøge kan være jeg kan få lov til at bruge det hvis det flydende sviner mindre og jeg gør rent
tak Andreas

okay mange siger at stangen skal være 2/3dele i forfoden men vil prøve at tage den tættere på benende mange tak Kennny

er der nogen der har prøvet det her ? ECO Ball http://www.amazon.com/Metolius-Non-Marking-Chalk-Substitute-colors/dp/B000212TGA det skule ikke svine men ellers virke ligedan ?

Det sviner ikke og sætter ikke mærker , så prøv da bare at tage det i brug og se om de siger noget. :)
Har ikke prøvet det du har linket til, men har hørt at det her skulle være ganske glimrende. http://www.bodyman.dk/shop/megagrip-fly ... 6402p.html

Held og lykke med det :D

Btw - er enig i at stangen skal mere ind til kroppen , egentlig siger man vel bare at den skal følge kroppen fra bund til top ?
The only place where "succes" comes before "work" is in the dictionary !!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Århus

Træner her: Team Danmark Aarhus

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 165.00
- Dødløft: 190.00

DClaville skrev:

Bodyman plejer også at have dem, men de er vist udsolgt i øjeblikket så vidt jeg kan se. Jeg bruger den selv, og det sviner meget lidt. I centre hvor magnesium ikke er tilladt er det muligt lige at stikke hånden ned i tasken og smøre en smule i håndfladerne uden det bliver opdaget :-$ og uden at det sviner. De kan også købes i f.eks. Spejder Sport. http://www.spejdersport.dk/mammut-kalkbold-35g.aspx
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)

DClaville skrev:okay mange siger at stangen skal være 2/3dele i forfoden men vil prøve at tage den tættere på benende mange tak Kenny

Det er ikke for at være på tværs, men hvis du kigger efter i din video, kan du se at den er lodret over dine tæer.
Jeg plejer at trække den helt ind til benet i mit setup, og derefter sænke røven og trække.
Nu længere stangen er væk fra kroppen/hælen, jo mindre styrke.
(gælder også i squat og deslige.)
Brugeravatar

Styrkeliste

mange tak for endnu flere gode pointers :dope:

jeg har bestilt mig en ECO ball så må jeg prøve at luske den :redninja:

du har ret Kenny er ringe af mig ikke selv at se det.

har lige kørt dages træning med DØD og det var svært at fravænne mig min dårlige vane med at tage en snyde indånding men det skal nok komme
prøvede også ikke at gå så langt tilbage og det føltes bedre
og tog stangen helt ind til benende og det føltes faktisk meget bedre og efter et par set satte jeg den også helt inde ved benende når jeg kørte
magtede også at køre helt uden staps idag :dance:

igen mange tak for hjælpen vil tage en ny video om nogle uger måske af et 145kg løft? :blackeye:
Brugeravatar

Styrkeliste

Udemærket. :)
Vi har dog også en teknik tråd du kan poste i. Såfremt du kan leve med, at det ikke er din helt egen personlige tråd :wink:
Brugeravatar

Styrkeliste

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Udemærket. :)
Vi har dog også en teknik tråd du kan poste i. Såfremt du kan leve med, at det ikke er din helt egen personlige tråd :wink:

Hmm det mente jeg godt nok også at jeg have set en gang og søgte også efter den men kan ikke finde den, kun tråde i samme stil som min her :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Styrketræning