Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1405
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1402

Følg bodybuilding.dk på

Fedtet sidder fast efter få timer

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1759843.ece

Du bliver fedest af aftenspisning
Målingerne af fedtets rejse i kroppen viste desuden, at fedtet hurtigere og i større mængder blev lagret, jo senere på dagen det blev indtaget. Spiser man fedt i løbet af eftermiddagen eller aftenen, kan man regne med, at dobbelt så meget af det sætter sig fast på udvalgte steder, end hvis man spiser det om morgenen

Hvad mener de kloge hoveder om det? Dingo? :)
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg er absolut ingen kostekspert, men det der lyder :-s

Reputation point: 25

Logbog: Ingen logbog

Suk. Vel kun hvis man er i kcal overskud.
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Muscle Shark skrev:http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1759843.ece

Du bliver fedest af aftenspisning
Målingerne af fedtets rejse i kroppen viste desuden, at fedtet hurtigere og i større mængder blev lagret, jo senere på dagen det blev indtaget. Spiser man fedt i løbet af eftermiddagen eller aftenen, kan man regne med, at dobbelt så meget af det sætter sig fast på udvalgte steder, end hvis man spiser det om morgenen

Hvad mener de kloge hoveder om det? Dingo? :)

Hvis man forbrænder mere på et døgn and man indtager så vil man jo ikke se fedtet sætte sig da det bliver omsat til energi men det er klart at hvis man er inaktiv om aftenen så vil man forbrænde mindre fedt end f.eks hvis man er aktiv men det gælder jo også om morgenen, hvordan forskerne har testet og på hvilken type ved vi ikke noget om.

Hvis man spiser efter sit ligevaegtsindtag og man spiser mere om aftenen, spiser man mindre om dagen. Du forbr;nder altsaa mere fedt om dagen og lagrer mere fedt om aftenen = status quo

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

Det er som om de tror at det fedt man indtager aflejres på kroppen uden at gennemgå en process i kroppen.

Som fx, spis et halv kilo palmin ---BOM---> du har nu taget et halvt kg fedt på. #-o

Edit:

Det har før været almindelig overbevisning blandt læger, at fedt, man indtager via sin mad, går i tarmene, som langsomt transporterer fedtcellerne ud i blodet. Herfra kan de bruges som energi til musklerne. Det fedt, der ikke blev brugt, blev langsomt sendt til mave, hofter eller baller, hvor det blev 'deponeret'. Troede man.

Men den nye forskning viser noget andet. I et forsøg blev en gruppe af frivillige fodret med fedt, som kunne følges gennem kroppen. Og det viste sig, at fedtet i løbet af blot en time blev transporteret gennem tarmen til blodet, hvor det i samlede 'dråber' blev transporteret rundt med blodet. Men kun i få timer, før det 'fanges' på et givent sted og lagres i fedtdepoter.

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

slavers skrev:Hvis man spiser efter sit ligevaegtsindtag og man spiser mere om aftenen, spiser man mindre om dagen. Du forbr;nder altsaa mere fedt om dagen og lagrer mere fedt om aftenen = status quo

Nej.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Ja det sætter sig fast efter, men hvis du ligger i et underskud om morgenen og måske også henover natten, ja så forbrænder du det igen! Tada - termodynamiske love.

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Alex789 skrev:Ja det sætter sig fast efter, men hvis du ligger i et underskud om morgenen og måske også henover natten, ja så forbrænder du det igen! Tada - termodynamiske love.

Fedtet sætter sig ikke fast.
Brugeravatar

Styrkeliste

Når jeg spiser måltider hvor der er en stor mængde fedt i, sørger jeg bare for at ryste hele kroppen mens jeg indtager det. Så sikrer jeg at fedtet ikke sætter sig fast, men som sagt bliver 'rystet' af. Det virker skide godt.
Det handler ikke om hvor meget du kan løfte - men hvor meget du ser ud til at løfte
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

de har sikkert testet det på Pingviner , derfor endnu et latterligt forsker udtalelse .... ](*,)
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (7)

pph1986 skrev:Når jeg spiser måltider hvor der er en stor mængde fedt i, sørger jeg bare for at ryste hele kroppen mens jeg indtager det. Så sikrer jeg at fedtet ikke sætter sig fast, men som sagt bliver 'rystet' af. Det virker skide godt.

Det skal du passe på med. Din muskler kan godt rive sig løs hvis du gør det for ofte.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Acid skrev:Det skal du passe på med. Din muskler kan godt rive sig løs hvis du gør det for ofte.

Bare rolig, er sgu da ikke dum. Jeg spænder i hele kroppen mens jeg gør det, jo.
Det handler ikke om hvor meget du kan løfte - men hvor meget du ser ud til at løfte
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

pph1986 skrev:
Acid skrev:Det skal du passe på med. Din muskler kan godt rive sig løs hvis du gør det for ofte.

Bare rolig, er sgu da ikke dum. Jeg spænder i hele kroppen mens jeg gør det, jo.

hahah! Pas på skruerne ikke falder ud af dit hoved

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Animal skrev:
slavers skrev:Hvis man spiser efter sit ligevaegtsindtag og man spiser mere om aftenen, spiser man mindre om dagen. Du forbr;nder altsaa mere fedt om dagen og lagrer mere fedt om aftenen = status quo

Nej.

?

Styrkeliste

Kasper1983 skrev:Suk. Vel kun hvis man er i kcal overskud.

Kroppen reagerer på hvad den indtager lige nu.
En kalorie er en kalorie.
Folk omsætter maden forskelligt.

Reputation point: 5

slavers skrev:
Animal skrev:

Nej.

?

Du lagrer ikke mere fedt, selvom du indtager majoriteten af både kalorier og fedt umiddelbart inden sengetid.
Brugeravatar

Styrkeliste

Animal skrev:
slavers skrev:
Animal skrev:

Nej.

?

Du lagrer ikke mere fedt, selvom du indtager majoriteten af både kalorier og fedt umiddelbart inden sengetid.

Det er jo det jeg skriver.

Styrkeliste

Solosesso skrev:de har sikkert testet det på Pingviner , derfor endnu et latterligt forsker udtalelse .... ](*,)

Ja. De latterlige forskere. Lad os få nogle flere gut feelings og mere intuition ind i verden!
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2384

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

SandyFrink skrev:
Solosesso skrev:de har sikkert testet det på Pingviner , derfor endnu et latterligt forsker udtalelse .... ](*,)

Ja. De latterlige forskere. Lad os få nogle flere gut feelings og mere intuition ind i verden!

hørt, folk virker ualmindeligt kritiske overfor al den viden der der afviger fra det de er opfostret med fra bb.dk og /fit/

Reputation point: 140

Fablex skrev:Det er som om de tror at det fedt man indtager aflejres på kroppen uden at gennemgå en process i kroppen.

Som fx, spis et halv kilo palmin ---BOM---> du har nu taget et halvt kg fedt på. #-o

Edit:

Det har før været almindelig overbevisning blandt læger, at fedt, man indtager via sin mad, går i tarmene, som langsomt transporterer fedtcellerne ud i blodet. Herfra kan de bruges som energi til musklerne. Det fedt, der ikke blev brugt, blev langsomt sendt til mave, hofter eller baller, hvor det blev 'deponeret'. Troede man.

Men den nye forskning viser noget andet. I et forsøg blev en gruppe af frivillige fodret med fedt, som kunne følges gennem kroppen. Og det viste sig, at fedtet i løbet af blot en time blev transporteret gennem tarmen til blodet, hvor det i samlede 'dråber' blev transporteret rundt med blodet. Men kun i få timer, før det 'fanges' på et givent sted og lagres i fedtdepoter.

Artiklen er selvfølgelig skrevet med et lixtal der gør at alle kan være med. Selvfølgelig tror en fedmeforsker, der sandsynligvis har brugt størstedelen af sit liv på at forske i et enkelt emne, ikke at fedt bare går fra mave til tarm og så direkte til dellerne. Hold nu op.

Når fedtet er nedbrudt i tarmene, og skal optages over tarmvæggen til blodet, nedbrydes triglyceridet først for derefter at gendannes igen og gå sammen med andre lipider og proteiner. Det inkoporeres i chylomikroner og føres med blodet rundt.
Det transporteres til muskler og fedtvæv, og hverken fedt eller sukker i blodbanen er særlig godt - det skal gerne ind i nogle celler og enten blive metaboliseret eller lagret.

Jeg har ikke læst det originale studie, men artiklen beskriver jo bare i bund og grund at de processer man kendte til, sker lidt hurtigere end først antaget.

Termodynamikkens love bliver naturligvis ikke ophævet.

Kan prøve at lede efter studiet på et tidspunkt men det må lige blive senere
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo: Jeg tror ikke lortet er publiceret endnu. Der er ingen henvisninger i artiklen fra Daily Mail og synes heller ikke, der kommer noget brugbart frem, hvis man pubmed'er "Karpe"...

BTW: http://www.dailymail.co.uk/health/article-2143709/How-eating-English-breakfast-hit-waistline-just-hours.html
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: København

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 36 gæster