Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

AlexUldahl skrev:Det er meget normalt at anvende 2 gram pr kilo kropsvægt, og det ser ud til at fungere for langt de fleste - afhængigt af rigtig mange faktorer. Men jeg undrer mig meget over hvordan du kan indtage 30-50 gram kulhydrat sammenlignet med 180-200 gram protein? Lever du af proteinshakes eller hvad? I en ganske normal 40-40-20 kombination vil man stræbe efter fx 140 gram protein, 140 gram kulhydrat og 70 gram fedt.

Garik skrev:AlexUldahl skrev:Det er meget normalt at anvende 2 gram pr kilo kropsvægt, og det ser ud til at fungere for langt de fleste - afhængigt af rigtig mange faktorer. Men jeg undrer mig meget over hvordan du kan indtage 30-50 gram kulhydrat sammenlignet med 180-200 gram protein? Lever du af proteinshakes eller hvad? I en ganske normal 40-40-20 kombination vil man stræbe efter fx 140 gram protein, 140 gram kulhydrat og 70 gram fedt.
Ikke alle spiser jo efter 40-40-20.

AlexUldahl skrev:Det er meget normalt at anvende 2 gram pr kilo kropsvægt, og det ser ud til at fungere for langt de fleste - afhængigt af rigtig mange faktorer. Men jeg undrer mig meget over hvordan du kan indtage 30-50 gram kulhydrat sammenlignet med 180-200 gram protein? Lever du af proteinshakes eller hvad? I en ganske normal 40-40-20 kombination vil man stræbe efter fx 140 gram protein, 140 gram kulhydrat og 70 gram fedt.

RisingStar skrev:AlexUldahl skrev:Det er meget normalt at anvende 2 gram pr kilo kropsvægt, og det ser ud til at fungere for langt de fleste - afhængigt af rigtig mange faktorer. Men jeg undrer mig meget over hvordan du kan indtage 30-50 gram kulhydrat sammenlignet med 180-200 gram protein? Lever du af proteinshakes eller hvad? I en ganske normal 40-40-20 kombination vil man stræbe efter fx 140 gram protein, 140 gram kulhydrat og 70 gram fedt.
Det ikke så svært som det lyder.. Min daglige kost består udelukkende af kyllingefillet, hele æg, ost, hytteost, kvark/skyr, peanutbutter og en masse grøntsager.. Får kun 1 enkelt shake dagligt lige efter træningen!!

MadsMagnus skrev:RisingStar skrev:AlexUldahl skrev:Det er meget normalt at anvende 2 gram pr kilo kropsvægt, og det ser ud til at fungere for langt de fleste - afhængigt af rigtig mange faktorer. Men jeg undrer mig meget over hvordan du kan indtage 30-50 gram kulhydrat sammenlignet med 180-200 gram protein? Lever du af proteinshakes eller hvad? I en ganske normal 40-40-20 kombination vil man stræbe efter fx 140 gram protein, 140 gram kulhydrat og 70 gram fedt.
Det ikke så svært som det lyder.. Min daglige kost består udelukkende af kyllingefillet, hele æg, ost, hytteost, kvark/skyr, peanutbutter og en masse grøntsager.. Får kun 1 enkelt shake dagligt lige efter træningen!!
Skær ned på kyllingen, æggen eller whatever der gør at du får så meget protein. MÅL og vej dit shit og sørg for at vide hvornår du rammer de 120g protein som din krop har brug for. Du vil blive sulten.. hvis du ikke så begynder at spise noget kulhydrat eller whatever, du vil blive sløv.. du vil blive.. ja.. nederen

RisingStar skrev:Men havde bare lige hørt, at for meget protein kunne være skadeligt.. Så vil bare hører om det var en myte eller ej?

MadsMagnus skrev:Skær ned på kyllingen, æggen eller whatever der gør at du får så meget protein. MÅL og vej dit shit og sørg for at vide hvornår du rammer de 120g protein som din krop har brug for. Du vil blive sulten.. hvis du ikke så begynder at spise noget kulhydrat eller whatever, du vil blive sløv.. du vil blive.. ja.. nederen

fedania skrev:RisingStar skrev:Men havde bare lige hørt, at for meget protein kunne være skadeligt.. Så vil bare hører om det var en myte eller ej?
Du skal spise rigtig meget mere protein end du gør, før nyrerne begynder at blive overbelastet. Så spis du bare videre på den måde - protein mætter rigtig godt, så det er udmærket at køre den fordeling du gør, når du gerne vil holde dig mæt med få kalorier.
En god artikel fra BodyLab om højt proteinindtag: http://news.bodylab.dk/artikler/197-hoj ... ket-er-det

fedania skrev:MadsMagnus skrev:Skær ned på kyllingen, æggen eller whatever der gør at du får så meget protein. MÅL og vej dit shit og sørg for at vide hvornår du rammer de 120g protein som din krop har brug for. Du vil blive sulten.. hvis du ikke så begynder at spise noget kulhydrat eller whatever, du vil blive sløv.. du vil blive.. ja.. nederen
Argh, det er simpelthen så ærgerligt, at tåber som dig blander dig i diskussionen med argumenter som "du vil blive sulten hvis du ikke begynder at spise noget kulhydrat". Det er absolut ingen videnskabelig belæg for sådan en påstand, faktisk nærmere det modsatte, da protein mætter bedre end kulhydrat.
Chelsea2013 skrev:Fuck 40-40-20. Få dine macros og kalorier og æd hvad du vil derefter

fedania skrev:MadsMagnus skrev:Skær ned på kyllingen, æggen eller whatever der gør at du får så meget protein. MÅL og vej dit shit og sørg for at vide hvornår du rammer de 120g protein som din krop har brug for. Du vil blive sulten.. hvis du ikke så begynder at spise noget kulhydrat eller whatever, du vil blive sløv.. du vil blive.. ja.. nederen
Argh, det er simpelthen så ærgerligt, at tåber som dig blander dig i diskussionen med argumenter som "du vil blive sulten hvis du ikke begynder at spise noget kulhydrat". Det er absolut ingen videnskabelig belæg for sådan en påstand, faktisk nærmere det modsatte, da protein mætter bedre end kulhydrat.

RisingStar skrev:Jeg cutter lige i øjeblikket. Dagligt indtager jeg 180-200g protein, 30-50g kulhydrat og 100-110g fedt.
Da man skal ibdtage 2g protein pr kg kropsvægt og jeg vejer 60kg.. Er det så for meget det jeg indtager? Og har det nogen skade på min krop?

NBK skrev:RisingStar skrev:Jeg cutter lige i øjeblikket. Dagligt indtager jeg 180-200g protein, 30-50g kulhydrat og 100-110g fedt.
Da man skal ibdtage 2g protein pr kg kropsvægt og jeg vejer 60kg.. Er det så for meget det jeg indtager? Og har det nogen skade på min krop?
>Jeg cutter lige i øjeblikket.
>og jeg vejer 60kg..
>60 kilo

Viggiator skrev:NBK skrev:RisingStar skrev:Jeg cutter lige i øjeblikket. Dagligt indtager jeg 180-200g protein, 30-50g kulhydrat og 100-110g fedt.
>Jeg cutter lige i øjeblikket.
>og jeg vejer 60kg..
>60 kilo

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster