Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 988
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 986

Følg bodybuilding.dk på

Forurenede kosttilskud - igen igen

Diskussion af artiklerne i arkivet

Tilbage til Artikel-diskussion

Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Rigtig fin artikel. dejligt for os der er lidt dovne og kun havde konstateret at undersøgelsen ikke brugte randomiseret producenter.

Reputation point: 30

Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00

Jeg går ud fra det skyldes at undersøgelsen ikke er offentliggjort før, men nogle navne på de 24 testede produkter, kunne have været interessant.
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Det kan da godt være, at vi har nogle af de strengeste krav i DK, men hvis råvarerne; creatinen, aminosyrerne osv kommer fra lande uden for EU/US fx Kina og så pakkes om i her i landet, så ringer alarmklokkerne.

Jeg kunne godt tænke mig at se en liste fra alle danske kosttilskudsproducenter/importører/forhandlere, hvor de indkøber deres råvarer fra, altså oprindelseslandet for selve fremstillingen, ikke blot fra landet hvor de pakkes.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

RagnerB skrev:Det kan da godt være, at vi har nogle af de strengeste krav i DK, men hvis råvarerne; creatinen, aminosyrerne osv kommer fra lande uden for EU/US fx Kina og så pakkes om i her i landet, så ringer alarmklokkerne.

Jeg kunne godt tænke mig at se en liste fra alle danske kosttilskudsproducenter/importører/forhandlere, hvor de indkøber deres råvarer fra, altså oprindelseslandet for selve fremstillingen, ikke blot fra landet hvor de pakkes.

Enig. Men jeg tror ikke at de mærker ved hvor deres whey kommer fra. Det meste whey sælges jo til fødevareproducenter, og det er kun en brøkdel som sælges som kosttilskud. Det kræver en stor ordremængde (eller at man betaler langt over markedsprisen) at få aftaler fra mejerierne - vi snakker om mange, mange tons af gangen. Så de fleste køber ind via børsen, hvor man ikke altid ved hvor det kommer fra. Et af de mest populære mejerier at få whey fra er Glanbia, som blandt andet for nyligt har købt Nutramino (for 3-cifret millionbeløb). De ejer og laver også whey til Optimum Nutrition.

Jeg så bl.a. for ikke lang tid siden at Bodylab skrev på FB, at de ikke kunne garantere at mælken til deres whey kom fra EU. Allerede der ødelagde det lidt ordlyden "dansk kosttilskud i .....". Blev faktisk lidt skuffet, da jeg regnede med at de fik leveret af Arla, og dermed måske Danmark?

Kreatin kommer typisk fra Kina, bortset fra Creapure, hvilket er et licenseret kreatinmærke fra Tyskland. Det skulle være det reneste på markedet (99.99% mod 99.9% med alm kreatin)

Normal BCAA kommer i 99% af tilældende fra Kina. Instaniseret BCAA kommer typisk fra Japan eller Kina.
Brugeravatar

Reputation point: 50

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg så bl.a. for ikke lang tid siden at Bodylab skrev på FB, at de ikke kunne garantere at mælken til deres whey kom fra EU. Allerede der ødelagde det lidt ordlyden "dansk kosttilskud i .....". Blev faktisk lidt skuffet, da jeg regnede med at de fik leveret af Arla, og dermed måske Danmark?

Kreatin kommer typisk fra Kina, bortset fra Creapure, hvilket er et licenseret kreatinmærke fra Tyskland. Det skulle være det reneste på markedet (99.99% mod 99.9% med alm kreatin)

Normal BCAA kommer i 99% af tilældende fra Kina. Instaniseret BCAA kommer typisk fra Japan eller Kina.
Vedhæftede filer
image.jpg

Reputation point: 255

Tilbage til Artikel-diskussion

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster