Hvis jeg skal være ærlig, synes jeg ikke du skal tænke på " ripped > masse" . Har fuld respekt for dit flotte vægttab, og trods det ikke er så nemt at sammenligne billederne kan man godt se at der er sket noget.
Hvis du vejer 71 kg til 183cm. Synes jeg der er for lidt at cutte ned til.
Sæt dig et mål for hvad du vil veje i "sommerform" . Eksempelvis 80kg med en fedtprocent på under 10%.
Hvis du allerede inden du rigtig er kommet i gang med din træningskarriere bliver fedtforskrækket, eller bare vil nøjes med at skimte abs uden egentlige ønsker om muskelmasse på resten af kroppen tror jeg det bliver svært at motivere sig fremadrettet.
Personligt er jeg samme højde som dig, og lå for nogle år siden med en fedtprocent på 12-13% til en kropsvægt på 80kg, det så da fint ud men konklussionen blev at der manglede overall masse, sidste vinter vejede jeg 93kg med en fedtprocent på 14%, synes det look var mere tilfredsstillende en at rende rundt med en kropsvægt på under 80kg.
Ved ikke om du fangede min pointe men hvis du vil holde motivationen oppe og fortsætte træningen, burde du sætte dig nogle delmål samt slutmål. Både inden for styrke og fremgang i spejl/vægt.
Mvh Rasmus. Ellers benyt dig af mange af de gode artikler herinde.
Lets get another Shcrimp on the Barbey!! ^^