Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Pind skrev:Jeg skal dog tilføje at det ikke er decideret DOMS jeg har oplevet, men kan mere beskrives som en pump, som efter man har kørt en del high rep sæt i dødløft/rack pulls. Det dog lyder også lidt som om det er det du oplever når du beskriver det som at erector spinae spænder op og bliver øm og hård.
Thorben skrev:Det lyder ikke helt som DOMS. DOMS opstår 12 til 24 timer efter hård træning eller aktivitet. Ømheden skyldes inflammation i musklen, der opstår 12 til 24 timer efter træningen. DOMS giver ofte ømhed, nedsat styrke, stivhed i musklerne samt hævelse. Ømheden og smerten man oplever skyldes at der er opstået en inflammation omkring muskelfibrene du har brugt. Inflammation benævnes en betændelseslignede tilstand.
Såfremt det er DOMS du oplever, kan det reduceres med:
1.) Grundig opvarmning.
2.) Træningsmængden/Intensitet skal øges stille og roligt i takt med at muskler og led er blevet stærkere.
3.) Efter træning er nedvarmning altid en god ide.
Mange kaster sig ud i at lave stræk på musklerne i håb om at ømheden forsvinder. Det er dog aldrig blevet bevist at stræk på musklerne fjerner DOMS, da inflammationen ikke reduceres, fordi musklen bliver mere smidig. University of Sydney, School of Physiotherapy, lavede i 2007 en undersøgelse af hvorvidt DOMS kunne reduceres med stræk. Konklusionen var entydigt at stræk ikke reducerer DOMS.

Pind skrev:Min løsning på det har været foam rolling på mine trænings dage og ordentligt opvarmning på de dage hvor jeg har skulle være aktiv.

Johannes skrev:Jeg har selv haft samme problem med lænden i alt den tid jeg har trænet. Det fremkommer typisk ved +5 reps i øvelser som dødløft og rackpulls. Måden jeg er komme omkring det er blot ved at vælge andre øvelser og manipulere med repranges. Omend det jo ikke er nogen fantastisk løsning.
Derudover kan jeg nikke genkendende til kontinuerligt let stress på lænden får den til at blive godt øm og spændt (fx at stå og vaske op). For mig hjælper det en smule hvis jeg får rørt lænden lidt i mens.

Acid skrev:Hvad mener du præcist med at vælge andre øvelser og manipulere med repranges? Men ja det lyder præcist som samme problem.

Johannes skrev:Er det noget du vil uddybe. Foamrolling blot af lænd, eller andre områder også?
Mikkel leicht skrev:er der stor forskel med foam rolling til lænden ? kunne være man skulle prøve det så.. Det er skide irriterende ikke at kunne løbe længere ture fordi man syre/pumper til i lænden eller lægge..

Acid skrev:For lige at følge op på tråden så har jeg anskaffet mig en sort rumble roller, og at bruge den et par gange om ugen i nogle få minutter har løst problemet 100%

Johannes skrev:Acid skrev:For lige at følge op på tråden så har jeg anskaffet mig en sort rumble roller, og at bruge den et par gange om ugen i nogle få minutter har løst problemet 100%
I forbindelse med træning (før/efter?), eller blot en gang i mellem derhjemme?

Mekster skrev:Har også haft lidt ømhed i lænden pga. mere dødløft end normalt på det sidste. Så skruede op for foamrolling af lænden, og det gjorde så ondt jeg næsten ikke kunne gøre det i starten - Men nu er det ved at være godt igen

Acid skrev:For lige at følge op på tråden så har jeg anskaffet mig en sort rumble roller, og at bruge den et par gange om ugen i nogle få minutter har løst problemet 100%
Acid skrev:Mekster skrev:Har også haft lidt ømhed i lænden pga. mere dødløft end normalt på det sidste. Så skruede op for foamrolling af lænden, og det gjorde så ondt jeg næsten ikke kunne gøre det i starten - Men nu er det ved at være godt igen
Hvis det gør ondt er det et tegn på at dine muskler har brug for det, i hvert fald i følge en foam rolling video på maxer.dk.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster