Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1322
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1320

Følg bodybuilding.dk på

Kritik af Anne Bech *SVAR FRA TV2!*

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Det er ikke fra mig, men fra Ditte Jacobsen, som er idrætsstuderende, personlig træner v. FitnessDK og aktiv sportsudøver.

Jeg fandt hendes kritik på facebook via en ven og har fået lov til at poste forløbet her.
DItte har skrevet til TV2 og kritiseret deres såkaldte træningsekspert Anne Bech, som ofte kommer med råd og vejledning af tvivlsom karakter.


På opfordring fra mange af jer kommer her mit læserbrev ... Er klar over at man kunne inddrage mange flere aspekter, men det var vigtigt for mig at skrive i mit eget sprog - lige fra hjertet :) Det kan nemt læses som en personlig kritik af Anne Bech. Det vil jeg dog gerne understrege ikke er formålet med brevet. Meningen er blot at skabe debat og opmærksomhed omkring min passion: Kvinder og træning.

(...)

Jeg skriver til jer, for at gøre jer opmærksomme på nogle forhold omkring Anne Bech, der pt fungerer som fast ”træningsekspert” på Godmorgen Danmark. For overskuelighedens skyld, har jeg inddelt mine kritikpunkter i 3 kategorier:

1) De konkrete udtalelser som Anne Bech kommer med – set i et rent træningsfagligt perspektiv

Anne Bech er gentagne gange kommet med observationer /udtalelser som udelukkende bygger på hendes egne meninger, og som ikke har rod i nogen fysiologisk forståelse eller viden. Fx antagelsen om at styrketræning, her defineret som enhver træning der involverer større modstand end 2 pilates bolde (hvad der svarer til vægten af ½ liter cola i hver hånd), vil virke anderledes på kvinder end på mænd? Der ligger intet videnskabeligt bag dette, og hvis man søger blandt attraktive, veltrænede kvinder vil det være svært at finde et minimum af evidens.

Desuden er der flere af de øvelser, som Anne Bech demonstrerer i godmorgen Danmark, som slet ikke involverer de muskelgrupper, som der påstås. Dette gælder især for ”armtræningen”, som for størstedelen af øvelserne består af statiske skulderøvelser. Uddrag fra bloggen ”supertraining.dk” som illustrerer denne problematik:

”TV2 gør som vanligt, og serverer til laveste fællesnævner. Det er helt evident når man ser videoerne hvor Anne demonstrerer nogle blandede kropsvægt øvelser. Fejlinformationen har et omfang jeg ikke vil adressere fyldestgørende, så her kun konkrete punkter:

Første øvelse i “del2”-videoen fremlægger Anne som en øvelse til armene. Hvad der imidlertid vises er at man står med næsten strakte arme og bevæger dem frem og tilbage. Armene bøjes ikke mod modstand, de strækkes ikke mod modstand. Skuldrene kontraherer isometrisk i og med overarmsknoglen holdes i ca 90 graders abduktion fra torso, og derudover kontraherer de lidt i at bringe armene frem og, sammen med øvre rygmuskulatur, tilbage.

Resultat af armtræning? Ingenting. Bedre armtræning ville være at børste tænder, og tandbørstning er elendig armtræning.”

Jeg er godt klar over at Anne Bech's stakkels bikini-makeover-damer selvfølgelig taber sig i den måned som de deltager i ”testen”. Det ville de fleste overvægtige/ moderat overvægtige mennesker hvis de blev udsat for en stærkt kaloriereduceret diæt. De fleste ville også opleve en positiv effekt ved at gå fra at være fysisk inaktiv, til mere fysisk aktiv. Dette er ikke automatisk bevis for at træningen fungerer optimalt – ej heller bevis for at Anne Bech har nogen faglig kompetence.

2) TV2 som troværdig tv-station

Jeg har min daglige gang på Institut for Idræt ved Københavns Universitet, hvor påstanden omkring Anne Bech's status som træningsekspert modtages med mistro og hovedrysten. I bedste fald kan det opfattes som morsomt tenderende til latterligt, i værste fald som et problem for TV2's troværdighed. Hvis jeres andre ”eksperter” er lige så inkompetente inden for deres fagområde, hvorfor skulle man så overhovedet følge jeres debatter?

Af denne grund vil jeg mene at det ikke alene er Anne Bech, som har et troværdighedsproblem, men faktisk hele TV2 / Godmorgen Danmark.

3) Anne Bech som ”rollemodel” for andre kvinder

Min motivation for overhovedet at kontakte jer, er primært at jeg mener at Anne Bech modarbejder oplysning omkring hensigsmæssige træningsvaner for kvinder. Hun modarbejder de budskaber som alle (veluddannede) trænere har forsøgt at sprede i årevis: Kvinder skal træne med styrketræning hvis de vil undgå skader, tabe fedt og forbedre deres kropssammensætning. Det er videnskabeligt bevist at kvinder ikke producerer nok testosteron (mandligt kønshormon) til at få en abnormt stor muskelvækst som følge af (selv ekstremt tung) styrketræning. Hvis de gjorde, ville det være fysisk umuligt for fx kvindelige vægtløftere at fastholde en kropsvægt på under 55 kg med en træningsuge bestående at op til 11 tunge træningspas!

Ved at fremstå som en ekspert på TV, bliver Anne Bech automatisk en rollemodel for en masse kvinder som har begrænset eller ingen viden om sundhed og træning. Disse kvinder bliver ved hjælp af et sandt bombardement af fejlinformation og floskler overbevidst om at kvinder som Madonna og Demi Moore har opnået fantastiske resultater uden at røre en vægt overhovedet. En påstand som er yderst mistænkelig.

Anne Bech bruger udtryk som ”maskulin træning” om helt almindelige øvelser som push-ups, som kvindelige idrætsudøvere har udført i årevis. Desuden bruger hun meget energi på at kritisere mandlige trænere, og at retfærdiggøre sin egen tilgang alene ud fra devisen at ”nu er jeg jo selv kvinde”... Her vil jeg gerne sætte foden i og gøre det helt klart, at vi er MANGE kvindelige trænere, atleter og fagpersoner som IKKE deler Anne Bech's synspunkter (og som faktisk har åbnet en bog og undersøgt sagen!).

Det er mig en gåde, at der åbenbart ikke er en eneste journalist på Godmorgen Danmark som har ofret 2 minutter af deres tid på at researche de påstande som der fremføres af jeres egen ”ekspert”. Den slags mangel på kildekritik og journalistisk integritet troede jeg, at TV2 holdt sig for god til. Jeg tog fejl.

De bedste hilsner,
Ditte Elisabeth Jacobsen
Personlig træner og Idrætsstuderende
http://www.fitasfuck.wordpress.com
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Opdatering i dag på hendes FB:

Nu er der hul igennem til TV2 redaktionen, og jeg har fået en slags udvidet "tak for din mail" besked fra en journalist med lovning på et mere fyldestgørende svar senere :) Venter spændt.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Fremragende at der bliver gjort noget ved den slags misinformation!!
Lidt ligesom med hr. Bitz og det ubrugelige proteinpulver for andre end eliteatleter :)
Dreams don’t work unless you do.
John C. Maxwell
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 262
Tilmeldt: 16. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Hvidovre, Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



United skrev:Fremragende at der bliver gjort noget ved den slags misinformation!!
Lidt ligesom hr. Bitz og det ubrugelige proteinpulver for andre end eliteatleter :)

bitz har i det mindste en længere uddannelse, men han er for meget præget af at have næsen i en bog og ikke rigtig se længere end hvad det rækker. Han ser ikke nemheden og komforten i proteintilskud og slet ikke i forhold til hvis man kører low carb diæter.
Men han har nu ret i at mange burde tage og æde noget mere før de kaster sig over proteinpulver og andet halløj
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Rigtigt godt indlæg!
Jeg er helt enig med Ditte, Godmorgen Danmarks træningssektion til kvinder er totalt til grin. Det er ærgeligt at hun får kvinder til at blive bange bare ved at tænke på at bænkpresse, og træne med andet end adductor- og abductormaskinerne.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 22. okt 2006, 19:57
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rigtig godt initiativ af Ditte.

Det bliver spændene at følge.
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 2423
Tilmeldt: 17. maj 2009, 20:54
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:
United skrev:Fremragende at der bliver gjort noget ved den slags misinformation!!
Lidt ligesom hr. Bitz og det ubrugelige proteinpulver for andre end eliteatleter :)

bitz har i det mindste en længere uddannelse, men han er for meget præget af at have næsen i en bog og ikke rigtig se længere end hvad det rækker. Han ser ikke nemheden og komforten i proteintilskud og slet ikke i forhold til hvis man kører low carb diæter.
Men han har nu ret i at mange burde tage og æde noget mere før de kaster sig over proteinpulver og andet halløj

Helt enig, men det er mit indtryk, at det for langt, langt de fleste faktisk er umuligt at indtage så meget protein gennem almindelig kost. Nu har jeg ikke trænet i specielt lang tid, men jeg spiser satme godt i forhold til min størrelse (66 kg) og jeg kommer aldrig til at kunne formå, at indtage nok protein igennem min almindelige kost, selvom den absolut ikke fejler noget. Hvis det skulle kunne lade sig gøre, kan man da vidst godt smide kostråd og alt hvad der hører til i skraldespanden vil jeg mene :-k

Håber bare der kommer noget fornuftigt ud af den her sag.
Nu ligger det ikke liiige op af dette emne, men er fandme så træt af at BB pr. automatik bliver forbundet med AS. Og medierne hjælper bestemt ikke på dette. Folk er åbenbart ufattelige dårlige til engelsk, fordi det er jo bare at oversætte ordet direkte, det beskriver jo sporten fremragende. Eller.. Folk tror bare fordi man træner "kropsbygning" har man brug for AS. Hvis man så siger styrketræning er folk ikke altid så mistroiske, men det er jo nok de færreste, som rent faktisk træner styrketræning og ikke BB :)
Dreams don’t work unless you do.
John C. Maxwell
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 262
Tilmeldt: 16. apr 2011, 15:40
Geografisk sted: Hvidovre, Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dingo skrev:Opdatering i dag på hendes FB:

Nu er der hul igennem til TV2 redaktionen, og jeg har fået en slags udvidet "tak for din mail" besked fra en journalist med lovning på et mere fyldestgørende svar senere :) Venter spændt.


Glimrende læserbrev!

Kunne hun ikke tage at knytte et par bemærkninger til den her forbløffende maskine, som tilsyneladende virker vha. infrarød varme og muskelstimulation, som TV2s morgen-TV tilsyneladende også har gjort reklame for?
http://video-dyn.tv2.dk/index.php/id-38783217.html

Mine øjne fik sig i hvert fald en glimrende workout, for de gjorde sådan her under hele indslaget: :roll:

Og holder du os lige opdateret med, hvordan sagen forløber, Dingo?
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 10. okt 2010, 02:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ntp9 skrev:
Og holder du os lige opdateret med, hvordan sagen forløber, Dingo?

Yes i do ! Ditte har også fået linket til tråden da hun gerne vil følge med i hvad vi synes. Og hun sender mig updates når de kommer :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Fantastisk initiativ!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1035
Tilmeldt: 21. nov 2010, 17:21
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:
ntp9 skrev:
Og holder du os lige opdateret med, hvordan sagen forløber, Dingo?

Yes i do ! Ditte har også fået linket til tråden da hun gerne vil følge med i hvad vi synes. Og hun sender mig updates når de kommer :)


Cool =D>

Jeg håber, hun fanger den video, jeg linkede til, for den fortjener bestemt også at få et par mindre kærlige ord med på vejen, hvis det er lykkedes hende at få åbnet kommunikationslinjerne til deres morgen-TV-redaktion :)

Jeg håber i øvrigt, de ender med at afgøre spørgsmålet via en direkte transmitteret fitnesskonkurrence; måske lidt Crossfit-inspireret eller også bare en masse tunge compound løft :twisted:
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 10. okt 2010, 02:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ntp9 skrev:Jeg håber i øvrigt, de ender med at afgøre spørgsmålet via en direkte transmitteret fitnesskonkurrence; måske lidt Crossfit-inspireret eller også bare en masse tunge compound løft :twisted:


Hende Ditte er fucking badass. De træninger hun har postet på hendes blog er ikke for sarte sjæle! Anne Bech is going down.
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 22. okt 2006, 19:57
Geografisk sted: København
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fedt! :) Følger spændt med
Max. med udstyr:
Squat: 215
Bænk: 132,5
Dødløft: 175
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 2326
Tilmeldt: 18. okt 2010, 23:04
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Sportshøjskolen
SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 77.50
- Squat: 122.50
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Burde Anne Bech få noget af vide om det her? Kunne være sjovt at høre hvad hun mener om "kritikken".
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 7867
Tilmeldt: 4. maj 2009, 19:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lyngbeck skrev:Burde Anne Bech få noget af vide om det her? Kunne være sjovt at høre hvad hun mener om "kritikken".

Det får hun forhåbenlig via TV2 , hvis de bare er nogenlunde normale i hovedet :8
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Super initiativ fra Ditte's side af - Så må vi jo bare håbe Tv2 får gjort noget ved den ellers så lave standard de har valgt at sætte når det kommer til "træningsråd" fra deres såkaldte eksperter

Syntes det sker ofte man ser en eller anden fitness-"ekspert", eller noget i den stil, som står på Tv2 og hiver det ene dårlige råd frem efter det andet, hvor man bare sidder og tænker; "What?"
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 6. dec 2010, 15:37
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Anker skrev:Hende Ditte er fucking badass. De træninger hun har postet på hendes blog er ikke for sarte sjæle! Anne Bech is going down.

Har du et link? Den blog jeg fandt var tilsyneladende tom.

Dingo, bør man sende TVs redaktion en mail, hvor man støtter op om den kritik, Ditte kommer med, eller er de opmærksomme på, hun ikke ligefrem står alene med den?
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 10. okt 2010, 02:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ntp9 skrev:
Anker skrev:Hende Ditte er fucking badass. De træninger hun har postet på hendes blog er ikke for sarte sjæle! Anne Bech is going down.

Har du et link? Den blog jeg fandt var tilsyneladende tom.


http://fitasfuck.wordpress.com/

Tror der menes den her, som også er linket til i slutningen af hendes besked til Tv2
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1848
Tilmeldt: 6. dec 2010, 15:37
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jok skrev:http://fitasfuck.wordpress.com/

Tror der menes den her, som også er linket til i slutningen af hendes besked til Tv2

Mange tak :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 10. okt 2010, 02:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dingo skrev:
Lyngbeck skrev:Burde Anne Bech få noget af vide om det her? Kunne være sjovt at høre hvad hun mener om "kritikken".

Det får hun forhåbenlig via TV2 , hvis de bare er nogenlunde normale i hovedet :8



Hvad er det vi lige har konstateret? :wink:
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 7867
Tilmeldt: 4. maj 2009, 19:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ditte har lige sammen med 5 andre vundet 2. pladsen ved "EM" i CrossFit. Det udløser direkte kvalifikation til "VM" i LA i sensommeren.
Man kan hade ligeså meget på CF som man vil, men det er et indiskutabelt faktum at det er 10x mere badass end Anne Bechs viften med armene.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg flytter lige dskussionen om protein osvover i et nyt topic senere når jeg er på computeren
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Proteindiskussionen bedes køre videre her:
viewtopic.php?f=4&t=47475
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Hvis den her tråd linkes videre til andre steder er der nok en person eller to der
bør undlade at gentage hvad de gerne ville gøre ved frøken Bech, ingen nævnt ingen glemt....

Men mon ikke TV2 er pænt træt af sagen, strengt taget burde de holde op med at bruge hende
som ekspert, men så åbner de også op for lignende kritik af andre eksperter, spændende nok faktisk.
Deal with it..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 14. feb 2009, 16:32
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



ntp9 skrev:
Anker skrev:Hende Ditte er fucking badass. De træninger hun har postet på hendes blog er ikke for sarte sjæle! Anne Bech is going down.

Har du et link? Den blog jeg fandt var tilsyneladende tom.

Dingo, bør man sende TVs redaktion en mail, hvor man støtter op om den kritik, Ditte kommer med, eller er de opmærksomme på, hun ikke ligefrem står alene med den?

jo mere støtte jo bedre :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Hele konceptet bag God Morgen Danmark, er jo, som SF også fremhæver på supertraining.dk, at tale til den laveste fælles nævner. Det er et udpræget feel good program, som for alt i verden ikke skal udfordre seerne for meget, hverken på det mentale plan eller det fysiske. Derfor tror jeg deres valg af eksperter er velovervejet og gennemtænkt. Tv2 er ikke interesserede i at videreformidle ordenlig (hård og krævende træning) til seerne, da dette bare vil skræmme de typiske seere væk. De skulle jo nødig blive bevidste om, at det faktisk kræver en stor indsats at komme af med de ekstra kilo og opbygge en flot og velfungerende krop.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 459
Tilmeldt: 30. dec 2008, 19:30
 
Træner her: Atletklubben Jyden
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



waste skrev:Hele konceptet bag God Morgen Danmark, er jo, som SF også fremhæver på supertraining.dk, at tale til den laveste fælles nævner. Det er et udpræget feel good program, som for alt i verden ikke skal udfordre seerne for meget, hverken på det mentale plan eller det fysiske. Derfor tror jeg deres valg af eksperter er velovervejet og gennemtænkt. Tv2 er ikke interesserede i at videreformidle ordenlig (hård og krævende træning) til seerne, da dette bare vil skræmme de typiske seere væk. De skulle jo nødig blive bevidste om, at det faktisk kræver en stor indsats at komme af med de ekstra kilo og opbygge en flot og velfungerende krop.


Det er vel ikke så meget det, at der ikke bliver vist hård træning. Men at der bliver slynget løgne og falske påstande ud.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 331
Tilmeldt: 3. apr 2011, 11:59
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



waste skrev:Hele konceptet bag God Morgen Danmark, er jo, som SF også fremhæver på supertraining.dk, at tale til den laveste fælles nævner. Det er et udpræget feel good program, som for alt i verden ikke skal udfordre seerne for meget, hverken på det mentale plan eller det fysiske. Derfor tror jeg deres valg af eksperter er velovervejet og gennemtænkt. Tv2 er ikke interesserede i at videreformidle ordenlig (hård og krævende træning) til seerne, da dette bare vil skræmme de typiske seere væk. De skulle jo nødig blive bevidste om, at det faktisk kræver en stor indsats at komme af med de ekstra kilo og opbygge en flot og velfungerende krop.


Jeg tror det, du peger på, er en vigtig del af forklaringen. Når det så er sagt, er dette jo ikke en undskyldning for at viderebringe fejlinformation.

Jeg formoder også Go' Morgen Danmark er omfattet for reglerne for god presseskik, uanset om man betragter det som et indholdsfattigt flødeskumsprogram eller ej:

"A. Korrekte meddelelser
1. Det er massemediernes opgave at bringe korrekt og hurtig information. Så langt det er muligt, bør det kontrolleres, om de oplysninger, der gives, er korrekte.
2. Kritik bør udvises over for nyhedskilderne, i særdeleshed når disses udsagn kan være farvet af personlig interesse eller skadevoldende hensigt."
- fra: http://www.pressenaevnet.dk/Love-og-reg ... eskik.aspx

Disse principper/regler forekommer ikke umiddelbart at være overholdt i denne forbindelse, om end det jo ikke ultimativt er os, som sidder med denne afgørelse.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 10. okt 2010, 02:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Disse principper/regler forekommer ikke umiddelbart at være overholdt i denne forbindelse, om end det jo ikke ultimativt er os, som sidder med denne afgørelse.


Men strengt taget er der jo ikke noget i vejen for at gøre dem opmærksomme på problemet.

edit, det kan man så åbenbart ikke.
Deal with it..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1860
Tilmeldt: 14. feb 2009, 16:32
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan



Hele konceptet bag God Morgen Danmark, er jo, som SF også fremhæver på supertraining.dk, at tale til den laveste fælles nævner. Det er et udpræget feel good program, som for alt i verden ikke skal udfordre seerne for meget, hverken på det mentale plan eller det fysiske. Derfor tror jeg deres valg af eksperter er velovervejet og gennemtænkt. Tv2 er ikke interesserede i at videreformidle ordenlig (hård og krævende træning) til seerne, da dette bare vil skræmme de typiske seere væk.

Lige præcis!
God morgen Danmark (og lignende programmer) er ugeblads TV og det er langt mere sandsynligt, at finde et indslag om Labradoren Mutti fra Lemvig, der har fået et udsædvanligt sort kuld hvalpe, end nogensinde at opleve Ditte Jacobsen fortælle, at kvinder sagtens kan træne efter samme principper som mænd.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 300
Tilmeldt: 13. mar 2011, 09:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster