Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Thomas Jagd skrev:Det eneste der virkelig er øv for mig, det er når jeg ikke kan "slå" mit løft fra den forrige uge
...
Og når man har den tilgang, så er der heller ikke tale om behagelige T-max, men noget der ligner en konkurrence max med oppsykning. Jeg tror helt klart, at man vil få bedre resultater med WSB, hvis man ikke er så forhippet på at slå PR's, men bare at køre op til en T-max 1RM for dagen. Man skulle ikke tro det kunne gøre en forskel, men i det lange løb betyder det rigtigt, rigtigt meget.

JannikD skrev:Thomas Jagd skrev:Det eneste der virkelig er øv for mig, det er når jeg ikke kan "slå" mit løft fra den forrige uge
...
Og når man har den tilgang, så er der heller ikke tale om behagelige T-max, men noget der ligner en konkurrence max med oppsykning. Jeg tror helt klart, at man vil få bedre resultater med WSB, hvis man ikke er så forhippet på at slå PR's, men bare at køre op til en T-max 1RM for dagen. Man skulle ikke tro det kunne gøre en forskel, men i det lange løb betyder det rigtigt, rigtigt meget.
Hvad mener du med T-max? Jeg er ikke helt med![]()
Og hvad valgte du at køre i stedet for WSB efter dine 2 år på programmet, hvis du overhovedet havde noget fastlagt program? Jeg læste et interview med dig herinde hvor det virkede som om du roste programmet, men det er måske efterfølgende vendt rundt?

JannikD skrev:Thomas Jagd skrev:Det eneste der virkelig er øv for mig, det er når jeg ikke kan "slå" mit løft fra den forrige uge
...
Og hvad valgte du at køre i stedet for WSB efter dine 2 år på programmet, hvis du overhovedet havde noget fastlagt program? Jeg læste et interview med dig herinde hvor det virkede som om du roste programmet, men det er måske efterfølgende vendt rundt?

Thomas Jagd skrev:JannikD skrev:Thomas Jagd skrev:Det eneste der virkelig er øv for mig, det er når jeg ikke kan "slå" mit løft fra den forrige uge
...
WSB er stadigvæk et super godt program, hvis man forstår at tilpasse det til sig selv. Problemet er at det kræver en voldsom god indsigt i hvad man har brug for. Det er ikke bare et "program", som man kan følge ligesom man kan det ved Sheiko's cyklusser. Det er et system, som skal tilpasses den enkelte.

poul hansen skrev:Folk der træner WSB har generelt også meget dårligere teknik end hvad mennesker der træner mere volumenbaserede og specifikke træningsprogrammer (som Sheiko, det Norske landsholds programmer og lignende).
Når man ser WSB videoerne og seminarer taler de hele tiden om teknik, men det meste af det de laver i praksis ser horribelt ud.

poul hansen skrev:Folk der træner WSB har generelt også meget dårligere teknik end hvad mennesker der træner mere volumenbaserede og specifikke træningsprogrammer (som Sheiko, det Norske landsholds programmer og lignende).
Når man ser WSB videoerne og seminarer taler de hele tiden om teknik, men det meste af det de laver i praksis ser horribelt ud.

poul hansen skrev:Jeg har sammenlignet løft fra de bedste rene IPF løftere med tilsvarende af Elitefts løfterne og jeg er ikke imponeret. Når man korrigerer for 48timers indvejning og hysterisk gear + quartersquats så tror jeg ikke engang Elitefts løfterne er stærkere end IPF løfterne, på trods af krudt.
Styrkeløft i USA er desværre blevet noget cirkus værk der ikke har meget med de originale kriterier for at måle styrke at gøre.

Thomas Jagd skrev:Det er nemlig en MEGET vigtig pointe. Det primære må immervæk være at få teknikken på plads i de øvelser som tæller, nemlig de 3 store. Og der er programmer ala Sheiko, hvor man fokuserer på de 3 store og ikke ret meget andet, mange gange bedre. Jo flere gange man kan lave et givent løft, i løbet af en uge, en måned, et år osv., jo bedre mulighed har man for at indarbejde en god teknik. Og så er træning med +90 % intensitet næppe det bedste, når vi snakker om at indarbejde en god teknik. Tværtimod. Det giver efter min mening dårlige vaner. Øst-europæiske styrkeløftere kommer sjældent over 90 % af 1RM, og sjældent i nærheden af noget der ligner failure, og det spiller nok en ret væsentlig rolle i forhold til at banke en god teknik på plads.

Sneeky Bastard skrev:Thomas Jagd skrev:Det er nemlig en MEGET vigtig pointe. Det primære må immervæk være at få teknikken på plads i de øvelser som tæller, nemlig de 3 store. Og der er programmer ala Sheiko, hvor man fokuserer på de 3 store og ikke ret meget andet, mange gange bedre. Jo flere gange man kan lave et givent løft, i løbet af en uge, en måned, et år osv., jo bedre mulighed har man for at indarbejde en god teknik. Og så er træning med +90 % intensitet næppe det bedste, når vi snakker om at indarbejde en god teknik. Tværtimod. Det giver efter min mening dårlige vaner. Øst-europæiske styrkeløftere kommer sjældent over 90 % af 1RM, og sjældent i nærheden af noget der ligner failure, og det spiller nok en ret væsentlig rolle i forhold til at banke en god teknik på plads.
Hvis man er konkurrerende styrkeløfter (eller i hvert fald aspirerende), ville det så ikke være en god idé at træne teknik med så tunge singles som muligt (85 % - 90 % af 1RM), da man jo til konkurrencer kun løfter singles?
De fleste styrkeløftere må formodes at kunne lave et teknisk godt løft på fx 60 % - 70 %, men ens svagheder bliver efter min erfaring først tydelige, når man kommer over 80 % af ens 1RM, og det er vel de færreste, der vinder konkurrencer ved at løfte under 80 % af deres 1RM. Det giver således efter min opfattelse ikke mening at træne teknik med for lette vægte.
Hvis man således vil fokusere på at forbedre ens teknik i konkurrencemæssig henseende, bør løftene da udføres så tæt på konkurrencevilkår som muligt og derfor tungt nok til at presse den tekniske udførelse, men på den anden side let nok til, at man ikke bliver brændt af for hurtigt?

Thomas Jagd skrev:poul hansen skrev:Jeg har sammenlignet løft fra de bedste rene IPF løftere med tilsvarende af Elitefts løfterne og jeg er ikke imponeret. Når man korrigerer for 48timers indvejning og hysterisk gear + quartersquats så tror jeg ikke engang Elitefts løfterne er stærkere end IPF løfterne, på trods af krudt.
Styrkeløft i USA er desværre blevet noget cirkus værk der ikke har meget med de originale kriterier for at måle styrke at gøre.
Lad os komme tilbage til de gode gamle Kazmaier og Hatfield dage. Det var dengang powerlifting var på sit højeste i USA.
Hatfield squatter 457,5 kg, like you are supposed to ;)

SandyFrink skrev:Thomas Jagd skrev:poul hansen skrev:Jeg har sammenlignet løft fra de bedste rene IPF løftere med tilsvarende af Elitefts løfterne og jeg er ikke imponeret. Når man korrigerer for 48timers indvejning og hysterisk gear + quartersquats så tror jeg ikke engang Elitefts løfterne er stærkere end IPF løfterne, på trods af krudt.
Lad os komme tilbage til de gode gamle Kazmaier og Hatfield dage. Det var dengang powerlifting var på sit højeste i USA.
Hatfield squatter 457,5 kg, like you are supposed to ;)
Fuldstændigt enig. Amerikanske styrkeløftere fra 80erne. Ej at forglemme Ted Arcidi.
Videoen er forøvrigt, som du nok ved, mislabeled. Hatfield var ikke den første til at squatte 1000 lbs, og jeg mener vægten er 1014.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster