Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1134
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1132

Følg bodybuilding.dk på

Overbevise forældre om tilskud

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Ja mine forældre er sådan indrettet, at de er imod at jeg indtager ekstra tilskud af protein.
De siger, at hvis bare jeg spiser sundt og varieret er det fint, og at jeg overhovedet ikke har brug for noget tilskud bare fordi jeg træner 3 gange om ugen.

På et tidspunkt var der en i fjernsynet som udtalte, at man kun havde brug for 1,5g eller noget i den stil, og at det kunne være direkte farligt at tage 2g protein pr . kg. Det har de så taget til sig og ævler og bævler om at mine nyrer tager skade af det hvis jeg gør det! Ikke sikkert man kan se det nu, men måske senere?

Hvad skal jeg gøre? Har de ret, eller har I nogle argumenter, som modbeviser det med, at det fx er skadeligt for nyrerne, og at det ikke er farligt over 1,5 g pr kg?

Hjælp!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Forældre kan godt være lidt besværlige engang imellem hva? :lol:
Jamen jeg kan ikke se hva de frygter...
Nu ved jeg ikke om du har en lillebror? For hvis du har en lillebror, som måske vejer omkring 50kg, og han i løbet af en dag intager:
100g havregryn
1liter letmælk
100g kakaopulver (han ville jo sikkert godt kunne lide et glas kakaomælk eller to) :wink:
200g kylling
så vil han indtage 116,7g protein, sådan ca.. Og det vil så være over 2x hans kropsvægt.. Det vil han ikke tage skade af... Det eneste jeg kender til, der sker ved overdreven indtagelse af protein er tyndmave.... :roll:
Men inden du begynder at plage dem om at få lov, så prøv at sæt dig ned, og se om det overhovedet er nødvendig for dig at købe protein pulver.. For vil også give dem lidt ret, du kan sagtens klare dig uden proteinpulver.. Proteinpulver er jo kun en kosttilskud.. Og hvis du kan finde fødevare der indeholder tilpas protein, er proteinpulver ikke nødvendig for dig Exprez...
Bænkpres: 100kg - 5-4-2007
Squat: 120kg - 8-4-2007
Dødløft: 200kg - 11-4-2007
TOTAL: 420kg
Brugeravatar

Geografisk sted: Lånum, Jylland

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog

Sagat skrev:Forældre kan godt være lidt besværlige engang imellem hva? :lol:
Jamen jeg kan ikke se hva de frygter...
Nu ved jeg ikke om du har en lillebror? For hvis du har en lillebror, som måske vejer omkring 50kg, og han i løbet af en dag intager:
100g havregryn
1liter letmælk
100g kakaopulver (han ville jo sikkert godt kunne lide et glas kakaomælk eller to) :wink:
200g kylling
så vil han indtage 116,7g protein, sådan ca.. Og det vil så være over 2x hans kropsvægt.. Det vil han ikke tage skade af... Det eneste jeg kender til, der sker ved overdreven indtagelse af protein er tyndmave.... :roll:
Men inden du begynder at plage dem om at få lov, så prøv at sæt dig ned, og se om det overhovedet er nødvendig for dig at købe protein pulver.. For vil også give dem lidt ret, du kan sagtens klare dig uden proteinpulver.. Proteinpulver er jo kun en kosttilskud.. Og hvis du kan finde fødevare der indeholder tilpas protein, er proteinpulver ikke nødvendig for dig Exprez...

Tak for svaret :D
Men jeg har ikke en lillebror men derimod en storesøster, og der kan jeg desværre ikke bruge nogen af de eksempler der #-o

Ja det er rigtigt nok at man ikke behøver det, hvis man kan få det igennem anden kost, men det er bare så nemt at tage med på arbejde osv.
Men tænkte også mere på, om der var nogle undersøgelser, som sagde noget om det var skadeligt med et stort proteinindtag? :?

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 140.00

Jamen hvis ikke du kan få lov til at købe nogen tilskud så må de jo sætte sig ned og hjælpe dig med at få lagt et kost program og få købt de ting hjem som du så skal spise og få dem til at købe det så det er i huset :D

Det er da super nice! :D hehe man behøver jo ikke tilskud hvis man altsår bare spise en masse af det rigtige
Vil du være Stor Så gør noget ved det!
Uden mad og drikke duer helten ikke
-----------------------

Geografisk sted: Gudme

Træner her: Forever Fitness

Bange for protein pulver? Lol.... Syrelige forældre, godt man bor alene så.... Jeg skal sku ha mit proteinpulver ska jeg :lol:.

Tjah. Det er ret billigt for dem at du køber proteinpulver istedet for at de skal "proteinerne" til dig. Det tror jeg er et argument mange forældre måske vil tage sig.
Brugeravatar

Geografisk sted: Esbjerg

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online