Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1446
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1444

Følg bodybuilding.dk på

vurdering af kostplan til cut

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

det ville være rart hvis nogen gad smide lidt feedback på min kostplan til næste uges cut omkring 80kg GT 10x10

kostplan
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvad er dit ligevægtsindtag?

Er det en madplan for næste uge, eller cutter du kun i én uge?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jok skrev:Hvad er dit ligevægtsindtag?

har cutted i 4 uger så det er bare til næste uges alså 5 uges cut ovs ca 3000-3100 ved godt man siger man skal ta 500kcal væk men synes jeg sidder lidr "fast" så vil prøve med -800kcal lyde nok lidt dumt men da jeg ik ha den store masse er der ik så meget at tabe
Brugeravatar

bump
Brugeravatar

livebig55 skrev:

har cutted i 4 uger så det er bare til næste uges alså 5 uges cut ovs ca 3000-3100 ved godt man siger man skal ta 500kcal væk men synes jeg sidder lidr "fast" så vil prøve med -800kcal lyde nok lidt dumt men da jeg ik ha den store masse er der ik så meget at tabe

før du begynder at gå mere end 500 ned skal du nok lige spørge dig selv; taber jeg mig ikke mere, eller er jeg utålmodig :hihi: det kunne nemlig godt lyde som det sidste når du kun har været i gang i 4 uger, og allerede nu synes du "sidder fast". både cut og for den sags skyld bulk er noget der tager tid, og hvis du prøver at gøre det hurtigere vil det endelige resultat kun blive dårligere.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Du mangler mere fedt (du skal ramme ca. 1 gram fedt pr. kg. kropsvægt)

Når du vælger at sætte dit kcal-indtag så lavt i forhold til dit ligevægtsindtag, så havde jeg nok personligt valgt at erstatte noget af protein- / kassein- / whatever pulver ud med noget mere fast føde

En idé kunne jo være, at du fyldte nogle flere kcal på, og i stedet for begyndte at lave mere cardio
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Jok skrev:Du mangler mere fedt (du skal ramme ca. 1 gram fedt pr. kg. kropsvægt)

Når du vælger at sætte dit kcal-indtag så lavt i forhold til dit ligevægtsindtag, så havde jeg nok personligt valgt at erstatte noget af protein- / kassein- / whatever pulver ud med noget mere fast føde

En idé kunne jo være, at du fyldte nogle flere kcal på, og i stedet for begyndte at lave mere cardio

har jeg osse overvejet men skal jeg så ik lave cardio hver dag og + er ik sikker på de masker i centert måler rigtig i kcal forbrænindg

edit: vidste godt det med fedet men vil gerne prøve at holde carbs nede for hvis man indtar stor mængte carbs tar man på og binder væske ik?
Sidst rettet af livebig55 10. dec 2011, 23:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

gayguy69 skrev:før du begynder at gå mere end 500 ned skal du nok lige spørge dig selv; taber jeg mig ikke mere, eller er jeg utålmodig :hihi: det kunne nemlig godt lyde som det sidste når du kun har været i gang i 4 uger, og allerede nu synes du "sidder fast". både cut og for den sags skyld bulk er noget der tager tid, og hvis du prøver at gøre det hurtigere vil det endelige resultat kun blive dårligere.

de sidste 2½ ja er der måske røget 200g på 2½uge sider lidt fast
Brugeravatar

.
Brugeravatar

livebig55 skrev:
gayguy69 skrev:før du begynder at gå mere end 500 ned skal du nok lige spørge dig selv; taber jeg mig ikke mere, eller er jeg utålmodig :hihi: det kunne nemlig godt lyde som det sidste når du kun har været i gang i 4 uger, og allerede nu synes du "sidder fast". både cut og for den sags skyld bulk er noget der tager tid, og hvis du prøver at gøre det hurtigere vil det endelige resultat kun blive dårligere.

er der røget 200 g de sidste 2½ uger? dit indlæg er en smule svært at forstå(sorry dawg, skal nok lade være med at træde mere i det)
hvis jeg har forstået det ret kunne det skrives som: "de sidste 2½ uger er der måske røget 200g, så jeg sidder lidt fast"
ellers så uddyb lige.
men ot: du kan jo prøve det en uge, og tjekke helt præcist hvad du taber med den plan, og hvis det går for stærkt kan du jo bare gå lidt op i kcal igen, en eller anden vis mand må lige komme og sige hvad der er for meget :hihi:
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Roskilde Atlet Klub - RAK

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Du vil simpelthen køre George Turner 10x10 under cut? :-s
"It ain’t about how hard you hit; it’s about how hard you can get hit, and keep moving forward. How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done!"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 118.00
- Dødløft: 141.00

gayguy69 skrev:
livebig55 skrev:

er der røget 200 g de sidste 2½ uger? dit indlæg er en smule svært at forstå(sorry dawg, skal nok lade være med at træde mere i det)
hvis jeg har forstået det ret kunne det skrives som: "de sidste 2½ uger er der måske røget 200g, så jeg sidder lidt fast"
ellers så uddyb lige.
men ot: du kan jo prøve det en uge, og tjekke helt præcist hvad du taber med den plan, og hvis det går for stærkt kan du jo bare gå lidt op i kcal igen, en eller anden vis mand må lige komme og sige hvad der er for meget :hihi:

hentydet mere til: En idé kunne jo være, at du fyldte nogle flere kcal på, og i stedet for begyndte at lave mere cardio

har jeg osse overvejet men skal jeg så ik lave cardio hver dag og + er ik sikker på de masker i centert måler rigtig i kcal forbrænindg

edit: vidste godt det med fedet men vil gerne prøve at holde carbs nede for hvis man indtar stor mængte carbs tar man på og binder væske ik?
Brugeravatar

J. Tyler skrev:Du vil simpelthen køre George Turner 10x10 under cut? :-s

ja var træt af btb og ville gerne ha noget masse og tænkte gt 10x10 var go` + så var min fedt% høj så valgte at cutte
Brugeravatar

nyt forsøg

kostplan

edit som så ik vil vises
Brugeravatar

livebig55 skrev:

Afhængig af din fedtprocent, kan du sagtens tabe dig mere end 500g / ugen. Som udgangspunkt kan man tabe omkring ~70kcal per kilo fedt om dagen. Hvis du lige skriver dine stats, altså estimeret fedtprocent / vægt, så kan vi beregne et væsentlig bedre estimat af dit optimale vægttab.

livebig55 skrev:
Jok skrev:Du mangler mere fedt (du skal ramme ca. 1 gram fedt pr. kg. kropsvægt)

Du skal ikke se kulhydrater, som en negativ ting, fordi man tager væske på af dem. Det er nemlig ikke helt korrekt, du tager væske på af de kulhydrater, du opbevarer. Det er dog et lager, som altid vil blive forbrændt, og dernæst taber du væsken igen.

Angående din fedtindtag vil jeg påstå, at den er helt fint. Personligt har jeg ændret min livsstil, og indtager sjældent meget mere end 50gram fedt om dagen(vejer pt. 83, har vejet 93), og mine triglycerider HDL/LDL-kolesterol er alle fine, dvs. min fedtindtag må altså være fint. Årsagen for at jeg argumenterer mod stort fedtindtag, er fordi det på sigt kan være svært at holde, idet det ikke mætter super meget.

Jeg er selv været på diæt i 4 måneder nu, og tabt 550gram i snit om ugen. Mit fedtindtag ligger på 40-50gram, og jeg dyrker kun cardio 25 minutter om dagen, i form af transport ved hjælp af cykel - styrketræner også 2 gange om ugen.

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster