Jeg vil anbefale man gnaver sig igennem den, og tænker lidt over det som manden skriver. Så kan vi tage en lille debat om det her
http://web.archive.org/web/20050108120159/http://chem.pmf.hr/~kazimir/LIT.htm

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69670 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050011 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Sixx skrev:gider ikke læse hele artiklen, så "cliffs" ville være nice.
hvad skulle formålet med low intensity training være - snakker vi optimering ift. en sportsgren, masse, styrke, overall konditionering, or what?
at vurdere ud fra et hurtigt kig på træningsprogrammet kan det ikke bruges til ret meget...

Old school skrev:@Sixx
Det er dog en mærkelig holdning, så er du vel bare ikke interesseret nok.

Sixx skrev:Old school skrev:@Sixx
Det er dog en mærkelig holdning, så er du vel bare ikke interesseret nok.
mærkelig holdning?
er du klar over hvor meget lort der er skrevet om træning på nettet?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

ThomasLunau skrev:Det er satme dårlig stil at lade andre opsummere en artikel, hvis man selv er for doven til at læse den. Hvis man derimod er udfordret på sproget, indholdet osv i artiklen, er det en anden sag.
For at spørge på en anden måde, er det fordi I ikke fatter artiklen, eller er det fordi I er for dovne til at læse den? Hvis sidstnævnte er tilfældet er det satme sørgeligt og en typisk tendens i tiden. Mange vil gerne have tingene tygget igennem, for derefter at have serveret dem i passende nemme gylpeportioner og nogen forventer ligefrem dette, selvom de med et minimum af indsats ville lære meget mere af at prøve selv.

Sixx skrev:ThomasLunau skrev:Det er satme dårlig stil at lade andre opsummere en artikel, hvis man selv er for doven til at læse den. Hvis man derimod er udfordret på sproget, indholdet osv i artiklen, er det en anden sag.
For at spørge på en anden måde, er det fordi I ikke fatter artiklen, eller er det fordi I er for dovne til at læse den? Hvis sidstnævnte er tilfældet er det satme sørgeligt og en typisk tendens i tiden. Mange vil gerne have tingene tygget igennem, for derefter at have serveret dem i passende nemme gylpeportioner og nogen forventer ligefrem dette, selvom de med et minimum af indsats ville lære meget mere af at prøve selv.
det mener jeg absolut ikke, at du har ret i, thomas. trådstarter vil gerne diskutere en artikel, som han finder interessant, selvom træningsmetoden (lavintens træning) både traditionelt og teoretisk anses for inferiør ift. højintens træning. derfor kan man antage, at det er spild af tid at læse hele artiklen. derfor er det ikke for meget at bede om, at trådstarter hiver de specifikke pointer frem fra teksten, som han synes er interessante. at linke til en lang engelsk tekst og derefter sige "hvad synes i?" er derimod dårlig stil, hvis man gerne vil starte en debat.
Old school skrev:Hvorfor er det lige at du mener høj intens træning er bedre end lav intens??
Dvs HIT træning er at foretrække???

Old school skrev:Har ikke nået at læse det hele endnu, men mindes at Steve Justa skrev om noget lignende engang i forbindelse med et af hans programmer kun med singles, mindes at man der kørte daglige singler med omkring 70% af 1rm og ikke andet.

jensagv skrev:Ideen er altså, at man bliver stærkt af en masse submaksimale løft. (ligesom folk med hårdt fysisk arbejde). Dette kan man så i en eller anden grad inkludere i sin træning. Fint nok, men er det virkelig så revolutionerende? Men ja, vi er nok mange der kører meget med høj intensitet, og man behøver helt sikkert ikke konstant at køre på grænsen for at udvikle styrke.

Sixx skrev:når man kaster et blik på programmet ser man rep-angivelser på 30+, dvs. intensiteter på under 50%, dvs. lav intensitet. hans pointer er muligvis gode nok, men man bliver hverken stor eller stærk af den slags træning. singler på 70% er en helt anden snak.

8800-Christian skrev:Sixx skrev:når man kaster et blik på programmet ser man rep-angivelser på 30+, dvs. intensiteter på under 50%, dvs. lav intensitet. hans pointer er muligvis gode nok, men man bliver hverken stor eller stærk af den slags træning. singler på 70% er en helt anden snak.
Jeg tror ikke du har læst det ordentligt. Eller også er det mig der har misforstået det.
Det er ikke sæt med 30+ reps. Når han fx skriver "Dødløft (32x1/2)", mener han 32 løft, og 2 løft i minuttet. Han skriver også at alle løftene typisk er lavet med 70% af 1RM.

Sixx skrev:8800-Christian skrev:Sixx skrev:når man kaster et blik på programmet ser man rep-angivelser på 30+, dvs. intensiteter på under 50%, dvs. lav intensitet. hans pointer er muligvis gode nok, men man bliver hverken stor eller stærk af den slags træning. singler på 70% er en helt anden snak.
Jeg tror ikke du har læst det ordentligt. Eller også er det mig der har misforstået det.
Det er ikke sæt med 30+ reps. Når han fx skriver "Dødløft (32x1/2)", mener han 32 løft, og 2 løft i minuttet. Han skriver også at alle løftene typisk er lavet med 70% af 1RM.
ahh du har nok ret i, at jeg har misforstået det så. men en intensitet på 70% vil jeg aldrig betegne som lav.

Mikkel leicht skrev:Har faktisk vildt meget lyst til at prøve den form for træning! TJ er det muligt vi to kan slå hovederne sammen og danne et program til mig som en test over en periode så vi kan afgøre om det er brugbart?Ville være ualmindelig interessant at prøve i hvert fald

Thomas Jagd skrev:Graden af anstrengelse er vigtig for en bodybuilder. Men en person som er interesseret i styrke kan sagtens blive stærk af ren tonnage.

jensagv skrev:Thomas Jagd skrev:Graden af anstrengelse er vigtig for en bodybuilder. Men en person som er interesseret i styrke kan sagtens blive stærk af ren tonnage.
Ok, så træner man for styrke er det ikke nødvendigt med tung træning/høj intensitet. Træner man derimod for masse, er det vigtigt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster