Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag

Adin skrev:Jeg ville blive glad, hvis min teknik er skyld i mængden af kilo på stangen.
Jeg synes jeg følger de råd jeg har læst/hørt om, at man skal grave vingerne ned i bænken, skabe en bue i ryggen med benene, beholde røven på bænken og spænde i hele kroppen. Min grebsbredde er med enten lille- eller langefingeren på ringene på OL-stangen. Jeg forsøger så vidt muligt at presse i en lige linje og holde stangen over brystet/lidt over mavemusklerne.
Nogle hints vedrørende teknik?

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Adin dine stats er meget normale vil jeg sige. Mine BOR er også stærkere end mit bænkpres.
Mine dips er ca. det samme som chinups.
Mine stats er ca.
bænk: 90
Squat: 120
Dødløft: 150
Ligger ikke langt fra dig.

KurotoraSan skrev:Er der stor forskel?
Jeg har ikke bænket i 1 år og har kun trænet bænk i 14 dage nu, (grundet en skade og anvisning fra fysio), alligevel er mit bænk højere end mit BOR. Jeg har ganske vidst heller ikke trænet så meget på det sidste, men er det virkelig så normalt at kunne tage mere i BOR end i bænk?
(Det er ikke min mening at stjæle tråden, Adin!)

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Nej det er 5-10kgs forskel eller sådan noget. Grundet mit seneste fokus på presseøvelserne er det dog ved at udligne sig lidt.
Har bare altid virket logisk for mig at ryggen som helhed er meget større og derfor også stærkere?
Kan da være jeg er er helt ude i hampen?
Jeg har dog også altid været svag i presseøvelser grundet svage triceps hvilket kunne forklarer min forskel.
Selv armbøjninger var engang et problem.

Adin skrev:Lige endnu et supplerende spørgsmål. Jeg ser en masse styrkelister, hvor folks bænkpres er næsten lig med eller over deres squat. Er dette normalt eller er de bare nogle bench-monkeys?

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Jeg har haft de samme tanker mens jeg sad og funderede over tingene.
Dog har jeg stadig bænket 80x3 og row'et 80x5. Formen i begge løft var halvstrict. En lille smule bounce i bænken og en lillesmule cheat i rows. Jeg var ikke ligeså presset i mine rows.
Dette sagt har jeg altid fokuseret ligeligt på front/bagside. Det har altid været vigtigt.
Mine venner derimod har være udelukkende fokuseret på fronten og har derved stor ubalance ved de 2 løft som du nævner thomas.
MEN når alt kommer til alt er det så ikke bedst at der er nogenlunde balance mellem de 2. (Måske med lidt større styrke i ryg øvelser?)

Alex789 skrev:Adin skrev:Lige endnu et supplerende spørgsmål. Jeg ser en masse styrkelister, hvor folks bænkpres er næsten lig med eller over deres squat. Er dette normalt eller er de bare nogle bench-monkeys?
De har shirts på og en mave på størrelse med en yoga-bold, så deres ROM er på ca. 10 cm

Adin skrev:Lige endnu et supplerende spørgsmål. Jeg ser en masse styrkelister, hvor folks bænkpres er næsten lig med eller over deres squat. Er dette normalt eller er de bare nogle bench-monkeys?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster