Jeg er lige fyldt 22 år, og er med årene gået hen og blevet ret tyk. Jeg er i skrivende stund på 111kg og er 176 høj. Ud fra min egen vurdering vil jeg mene at jeg har gode gener - både sammenholdt med hvad jeg kan se på min far og mændende på hans side - men også fordi jeg trods alt har nogle (efter min mening) fornuftige udformninger på mine muskler og har en nogenlunde masse, taget i betragtning at jeg aldrig rigtig har styrketrænet seriøst. Men det er jo selvfølgelig min mening, og det kan jo selvfølgelig være det bare er gement selvbedrag, og at jeg bliver klogere senere
Efter råd og søgning her på siden er valget faldet på programmet "Back To Basics", og nu har jeg taget de 2 første træningspas og kørt alle øvelserne igennem, og derfor vil jeg nu skrive ind hvor meget belastning jeg er startet på i hver øvelse, så jeg senere kan sammenligne:
Del 1
Bænkpres 4 sæt x 6-8 reps: 35kg + stang
Dumbell decline presses: 4 sæt x 6-8 reps: 16kg
Dumbell skulderpres: 4 sæt x 6-8 reps: 16
Dumbell side laterals: 4 sæt x 6-8 reps: 10
Skullcrushers: 4 sæt x 6-8 reps: 20kg
Del 2
Squat: 4 sæt x 6-8 reps: 70kg + stang
Dødløft: 4 sæt x 6-8 reps: 60kg + stang
Calf raises: 4 sæt x 6-8 reps: 90kg + stang
Bent over barbell rows: 4 sæt x 6-8 reps: 50kg + stang
Chin ups: 4 sæt x 6-8 reps: Der kunne jeg ikke tage en eneste, ganske simpelt. Jeg kunne ikke løfte mig selv langt nok op.
Cable rows: 4 sæt x 6-8 reps: 45kg
Dumbell curls: 4 sæt x 6-8 reps: 14kg
Jeg har ingen anelse om jeg har gået for let til den eller om det er et okay udgangspunkt. Jeg har haft fokus på at forsøge at gøre øvelserne rigtigt, og så må jeg putte mere vægt på når jeg er mere sikker i dem.
Jeg kan godt mærke at musklerne er blevet brugt, men jeg er ikke fuldstændigt brutalt udmattet på 2-dagen, så jeg vil tro det er som det skal være.
Dog kan jeg godt mærke at en træningspartner ville være godt, men problemet er at de af mine venner der også træner nægter så meget som at komme i nærheden af frivægtene, og jeg gider ikke i maskinerne, så ingen hjælp der, men det går nok ^^
Men det var det for nu - jeg tror jeg vil prøve at lægge et par billeder op, hvis jeg kan finde ud af det. Og nej, det bliver ikke kønt, I know... Jeg er desværre ikke et sted hvor det er fedt at publicere billeder af sig selv, eller bare kan træne for at stramme op eller være cut, men jeg har på fornemmelsen at det vil give en følelse af mere forpligtelse måske, at lægge nogle billeder op af udgangspunktet.