Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1039
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1036

Følg bodybuilding.dk på

Føles som et trælår

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

For snart 2 uger siden fik jeg en meget svag smerte i venstre quad (mere specifikt i teardrop musklen), ca på midten. Den kom ikke pludseligt, men over tid, og den kom ikke som følge af noget mit ben har været udsat for. Ignorerede det bare da jeg knap nok kunne mærke det og det var ikke i vejen for noget. På smerteskalaen 0-1 ud af 10.

Lige så stille i løbet af en uge spredte smerten sig så til også at gå længere ned ad teardrop musklen og smerteniveauet var nu ca 1. Her stoppede jeg al bentræning men fortsatte med alt andet samt at gå gennemsnitligt 5-7 km pr dag. Her efter snart 2 uger har smerten spredt sig til også at være i den næste store quad muskel (den på siden) hvor den primært er i bunden. Smerteniveauet er nu 2, nogle gange 3, alt efter hvor på benet det er.

Smerten opstår kun i venstre ben og kun når jeg står på venstre ben. Lægger jeg kropsvægten 50/50 på hvert ben kan jeg ikke mærke noget. Dvs jeg kan mærke den hver gang jeg går og det er mit venstre ben der løfter kroppen, eller under benøvelser øvelser såsom lunges. Det mærker mest af alt som om jeg lige har fået et trælår, men det har jeg ikke, og jeg har ikke gået ind i noget eller lignende der kunne resultere i det samme. Jeg har fuldt bevægelighed og hvis jeg sidder ned og laver leg extensions (bare med kropsvægt) så kan jeg ikke mærke nogen smerte. Har ikke prøvet med belastning. Der er ikke noget synligt på benet og pres/massage osv gør ikke ondt.

Jeg troede i starten at det bare ville gå væk af sig selv hvis jeg gav bentræningen en pause, men det er kun blevet en smule værre. Jeg prøvede at google "dead leg" (som skulle være det engelske navn for trælår) men det gav mig ikke rigtigt noget brugbart. Så nu skriver jeg her for at høre om der er nogle der har en idé om hvad der er galt med mit ben. Som det kan ses i min log så træner jeg ikke mine ben synderligt hårdt for tiden, så tvivler stærkt på at det kan være lokal overtræning.

Er ikke i DK pt, så hvis jeg kan undgå alt bøvlet med lægehjælp og fys osv ville det være super :)
Brugeravatar

Reputation point: 130

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Muscle House Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Har du prøvet noget så simpelt, som at foamroll i vildskab?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM

Nope, har ikke nogen foam roller. Men jeg mener de har nogle i centeret. Vil prøve næste gang jeg er der, tak for forslaget :)
Brugeravatar

Acid skrev:Nope, har ikke nogen foam roller. Men jeg mener de har nogle i centeret. Vil prøve næste gang jeg er der, tak for forslaget :)

Et PVC rør/foamroller burde kunne skaffes i Australien! At få løsnet op i vævet kan gøre en verden til forskel, selvom det ikke er givet, at det er dér problemet ligger. Men det er et forsøg værd, fordi det er så nemt og billigt at få lavet noget SMR.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: SPH GYM

Solution: Lots of foam rolling.

Thank you Mr Bear :D
Brugeravatar