Nu har jeg kørt stronglift i et stykke tid, og hver gang jeg kommer op på de tunge vægte bliver det lidt hårdt og så får jeg en mindre overbelastningsskade eller sygdom.
Var syg for 2-3 uger siden hvor jeg røg 5-7,5 kg ned i alle løft og jeg er ikke kommet op efter det og er først nu tilbage på min gamle kropsvægt. Og lige nu lider jeg af lidt hofte smerter i venstre side efter alt den tunge squat.
Jeg overvejer derfor at skifte fra stronglift selvom jeg har været glad for det og så gå over til noget bill starr eller texas method, og synes texas method lyder utrolig spændende da man også kan gøre med det lidt ligesom man vil bare man holder sig inden for volume, let, intesitetsdag.
Derfor ville jeg høre hvordan i ville sætte programmet op, og hvis nogen af jer har kørt det så hvad i gjorde?. Jeg vil gerne have mere fokus på bænk istedet for military da min military altid har været langt foran min bænk og jeg bare gerne vil have de 3 store løft op. Derudover overvejer jeg noget let dødløft (DE) en af dagene også for at få lidt mere dødløft ind.
så f.eks.:
mandag: VOLUMEN
5x5 squat
5x5 bænk
8x1-3 dødløft (DE)
lidt accessory
onsdag: let
2x5 squat - let vægt
3x5 military - max løft (synes ikke det går så gevaldigt meget udover bænkpress)
accessory
fredag: intensitet
1x5/1x3/3x3/4x2/5x1 squat. ved ikke om jeg bare skal gå efter 5rm hver gang eller jeg engang imellem skal skifte det ud med noget af det andet.
1x5/1x3/3x3/4x2/5x1 Bænk - samme overvejelser som squat
1x5/1x3/3x3/4x2/5x1 Dødløft (tænkte det var bedre at flytte dette over på intesitetsdagen, men kan godt ske det så bliver for meget?) - samme overvejelser som squat
accessory
alle tanker er velkommne
- ved Peter N og Trexmode vidst har kørt det og vil meget gerne have jeres tanker også hvis det er. Grunden til jeg laver denne post istedet for at spørge jer ligeud er for at få andre indputs også hvis der skulle være andre som har kørt det 
PS: jeg har kun 3 træningspas til rådighed om ugen med weekenden som er tit booket med sport eller andet + 4,5 timers gymnastik i alt de 2 andre hverdage. Så jeg har riiigeligt at tage til. Derudover kommer opvisningssæsonen også engang i slut februar hvor der skal laves gymnastik mange weekender også
. Kommer ikke over 3 træningspas før næste sommer.Stats (hvis det betyder noget):
176/177 cm - 66 kg
Squat før sygdom = 5x5x127,5 kg
Squat efter sygdom = 2x130 kg
Bænk før sygdom = 5x5x72,5 kg
Bænk efter sygdom = 3x70 kg / 1x75 kg
Dødløft før sygdom = 3x150 kg
ved ikke efter endnu. (ikke prøvet)