Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65715 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1199
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1196

Følg bodybuilding.dk på

proteinpulver uden spor af mælk.

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





hej, kan man købe proteinpulver, som ikke er udvundet af mælk, eller som ikke indeholder nogen som helst spor af mælk, laktose ect..?

jeg spørger fordi en jeg sidder med ik kan tåle mælk, da han lider af galaktosæmi. hvilket vil sige, han ikke kan tåle nogen som helst form for mælk, mælkeprodukter, ting som indeholder mælk.

han vil meget gerne købe noget proteinpulver, som ekstra tilskud. er det muligt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 10. apr 2009, 12:33
Geografisk sted: horsens
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 9. maj 2009, 13:11
Geografisk sted: Fredericia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



tak.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 157
Tilmeldt: 10. apr 2009, 12:33
Geografisk sted: horsens
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der findes også noget til allergikere og veganere, der er udvundet af Hamp og derfor ikke er død protein. Koster til gengæld det dobbelte af Soja og Bodylab laver det ikke, så jeg kan ikke linke det.

Jeps seriously, grin bare...Har ikke prøvet at ryge det :D

Har prøvet det, men kan absolut ikke anbefale smagen. Smager som grønne ærter fra dåse, selv blandet op i mælk og endda juice, er smagen så gennemtrængende at man bare ryster hovedet godt og høvler det ned, slet ikke i nærheden af Wheys næste milkshakeagtige gode smag.

Så Sojaprotein, eller "ærtemix", hvis du er veganer eller går op i levende mad.

Mht levende og død prot, er Bodylabs Whey95(der står nu Whey100 på min nye spand) fremstillet af levende(uopvarmet mælk) og Whey80 af død prot(opvarmede osteprod rester).
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. jan 2011, 00:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bvb45 skrev:Der findes også noget til allergikere og veganere, der er udvundet af Hamp og derfor ikke er død protein. Koster til gengæld det dobbelte af Soja og Bodylab laver det ikke, så jeg kan ikke linke det.

Jeps seriously, grin bare...Har ikke prøvet at ryge det :D

Har prøvet det, men kan absolut ikke anbefale smagen. Smager som grønne ærter fra dåse, selv blandet op i mælk og endda juice, er smagen så gennemtrængende at man bare ryster hovedet godt og høvler det ned, slet ikke i nærheden af Wheys næste milkshakeagtige gode smag.

Så Sojaprotein, eller "ærtemix", hvis du er veganer eller går op i levende mad.

Mht levende og død prot, er Bodylabs Whey95(der står nu Whey100 på min nye spand) fremstillet af levende(uopvarmet mælk) og Whey80 af død prot(opvarmede osteprod rester).


Levende og død protein? Det nyt for mig.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 7867
Tilmeldt: 4. maj 2009, 19:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



"udenatureret" = Ikke forandrede proteiner.

Dvs. det mangler nogle af de oprindelige aminosyrer, enzymer og antioxidanter, som det oprindeligt havde.

F.eks. har Bodylabs Whey95(100) stadig de oprindelige ting, da det ikke er blevet forandret i koncentrering/opvarming?, mens Whey80 er fremstillet af opvarmede ting og derfor er af lidt ringere kvalitet, men det kan også ses på prisen og Whey80 er ikke decideret dårligt, bare klart ringere end Whey95(100), som er den "rene" vare, so to speak.

Det samme med Hamp protein, for anti-mælk folk. Det er rent, men koster kassen og smager (meget) af ærter.

Ok I stand corrected, Soja fra Bodylab er også koldt-fremstillet og derved IKKE denatueret, og det er derved sikkert et bedre valg end Hamp, mm. man har de her veganer tendenser:

"Soja proteinpulver har ikke samme popularitet inden for fitnessmiljøet som fx whey proteinpulver har. Dette skyldes til dels myter opstået omkring sojaprotein, men også at kvaliteten, af nogle af de tilgængelige sojaprotein produkter, ikke er optimal. Sojaprotein, der er koldtvands-ekstraheret og filtreret skånsomt, har dog bevaret sine oprindelige, unikke egenskaber, og fungerer som en glimrende kilde til protein med samme PDCAAS-score som whey proteinpulver."
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. jan 2011, 00:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



.. prøv protein udvundet af æggehvide, det slår soja med flere længder både ang. smag og anvendelighed.

Lidt info om whey vs. egg vs. casein:

http://build-muscle-gain-weight.com/the-best-protein-powder-casein-egg-or-whey.html
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1244
 
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 27. jan 2010, 01:10
Geografisk sted: The Perimeter
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



"udenatureret" = Ikke forandrede proteiner.

Dvs. det mangler nogle af de oprindelige aminosyrer, enzymer og antioxidanter, som det oprindeligt havde.


Proteiner kan også blive denaturerede, hvis de befinder sig under ikke-naturlige forhold. Det sker f.eks. når de fleste proteiner når til mavesyren i maven. Desuden nedbrydes de af naturlige proteaser fra kroppen, hvilket også sker i mavesækken, hvorfor jeg ikke lige kan se relevansen i at diskutere "levende" og "døde" proteiner, da de fleste vil være denaturerede ved optagelse i tarmen.

But enlighten me!
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 89
Tilmeldt: 7. okt 2009, 19:41
 
Træner her: S.A.T.S Parken
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 123.50
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Denatureret betyder ikke at det er dårligt eller gået i stykker.
Levende og dødt protein? Wtf.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Dingo skrev:Denatureret betyder ikke at det er dårligt eller gået i stykker.
Levende og dødt protein? Wtf.

Det betyder forandret. Dvs ikke længere som det var originalt og som regel er det kode for forringet.

Der er en grund til at Bodylab skriver Udenatueret på deres Whey95/100, samt deres Soja, nemlig at det bibevarer alle de originale aminosyrer.

Levende/dødt er bare det, det kaldes, for at få det ned på et folkeligt plan.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. jan 2011, 00:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvor har du fra at whey95 ikke kommer fra osteproduktionen?

At kalde det død eller levende er ikke for at få det ned på det folkelige plan - alle kan forstå beskrivelsen "opvarmet" og "uopvarmet". Det drejer sig derimod om at benytte nogen effektfulde slagord så man kan overbevise folk ind at noget er godt eller dårligt. Det kan du ligeså godt indrømme.

Det du advokerer, og nu må du rette mig hvis jeg tager fejl, er at den pasteuriseringsprocess , vi må formode finder sted i osteproduktionen, denaturer de bioaktive fraktioner i valleproteinet. Har du et bevis for det?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 7010
Tilmeldt: 8. jul 2004, 10:56
Geografisk sted: KBH
 
Træner her: DTU fitness
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Vis kostplan



Bvb45 skrev:Levende/dødt er bare det, det kaldes, for at få det ned på et folkeligt plan.


Nej levende/dødt er en måde at formulere en meningsløs værdisætning af behandlede/ubehandlede fødevarer, hverken mere eller mindre.

Denatuering er hverken et positivt eller negativt ladet begreb når dette omtales i ernæringsmæssigt sammenhæng, hvilket du tydeligvis ikke har opfattet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 11. jan 2010, 13:44
Geografisk sted: Århus C
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er godt klar over hvad Denatuering betyder, have a nice day!
--
Til Smeden,

Jeg har ikke nogle beviser nej, men det lyder bare underligt at i mods taler i mod jeres hovedsponsors reklame for deres eget produkt?

Altså, de gad vel ikke skrive Udenatueret på deres produkt, hvis ikke det gav en form for boost til salget og/eller reelt havde en effekt på produktet. Ellers kan man vl lige så godt holde sig til Whey80, der næsten koster det halve, hvis det er ligegyldigt om det er forandret eller ej. Hvis du/i har den saglige grund for forskellen i effekt på de to(80/95) vil jeg gerne have det at vide.

Det er korrekt jeg henviste til opvarmet/uopvarmet, beklager hvis metaforerne var ilde valgt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 24. jan 2011, 00:43
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Bvb45 skrev:
Dingo skrev:Denatureret betyder ikke at det er dårligt eller gået i stykker.
Levende og dødt protein? Wtf.

Det betyder forandret. Dvs ikke længere som det var originalt og som regel er det kode for forringet.

Der er en grund til at Bodylab skriver Udenatueret på deres Whey95/100, samt deres Soja, nemlig at det bibevarer alle de originale aminosyrer.

Levende/dødt er bare det, det kaldes, for at få det ned på et folkeligt plan.


Bvb45 skrev:Er godt klar over hvad Denatuering betyder, have a nice day!
--


Hvor har du fra at det er kode for "forringet"? Ægge protein denaturerer når du koger eller steger dit æg. Herved optages det bedre.
Og det lød ikke særlig meget som om du vidste fuldt ud hvad et betød siden du satte ligheds tegn mellem denaturering og ødelagt.

Til Smeden,

Jeg har ikke nogle beviser nej, men det lyder bare underligt at i mods taler i mod jeres hovedsponsors reklame for deres eget produkt?

Altså, de gad vel ikke skrive Udenatueret på deres produkt, hvis ikke det gav en form for boost til salget og/eller reelt havde en effekt på produktet. Ellers kan man vl lige så godt holde sig til Whey80, der næsten koster det halve, hvis det er ligegyldigt om det er forandret eller ej. Hvis du/i har den saglige grund for forskellen i effekt på de to(80/95) vil jeg gerne have det at vide.

Det er korrekt jeg henviste til opvarmet/uopvarmet, beklager hvis metaforerne var ilde valgt.

Det er man jo åbenbart nødt til når folk tydeligvis forbinder "denaturert" med "ødelagt", selvom det ikke er tilfældet.
Bodylab har også lige lavet en proteinpulver variant uden aspartam, og det er gjort pga. mere og mere udbredte fejlagtige opfattelser af at man næsten dør af at indtage aspartam. Det er bare et spørgsmål om at man også må føje markedet.

Whey95 er blot renset for fedt og lactose, blandt andet som udbud til lactoseintolerente tilskudsbrugere. Effekten er ikke påstået som værende anderledes.

og ja metaforerne var ret dårligt valgt, siden at opvarmning af fødevarer ikke nødvendigvis dræber noget. Selvfølgelig vil der ske et tab, eksempelvis vil der ske et tab af lysin og serin i kød på ca 20% ved f.eks. pandestegning, men dette er uden betydning da der ikke er lysin mangel i den danske kost.
Derudover vil opvarmning også øge optagelsen af mange næringsstoffer og i mange grøntsager vil det hæmme diverse proteasehæmmere og derved vil tilgængeligheden af næringsstofferne øges.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 66 gæster