Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Legend skrev:1. Sheiko er ikke et "overtræningsprogram".
2. Nej, det er ikke noget for dig.
Hvorfor? Først og fremmest fordi din teknik i DL halter. Programmet er desuden rettet mod mere rutinerede løftere.

Lentz skrev:Når Sheiko skriver begyndere, så snakker han ikke "Nye i træning":
Begyndere skal stadig have års erfaring og et stærkt fundament at bygge på.

DOMS skrev:Lentz skrev:Når Sheiko skriver begyndere, så snakker han ikke "Nye i træning":
jeg har trænet i over 10 år. vil mene at jeg fik resultater i mere end 1 år ialt. igen, plus mit total hører ind under den laveste kategori til at køre Sheiko i 2 vægtklasser

Lentz skrev:DOMS skrev:Lentz skrev:Når Sheiko skriver begyndere, så snakker han ikke "Nye i træning":
jeg har trænet i over 10 år. vil mene at jeg fik resultater i mere end 1 år ialt. igen, plus mit total hører ind under den laveste kategori til at køre Sheiko i 2 vægtklasser
Gør du?
Du har skrevet at dine løft ud over bænk er estimerede?
Dvs. Du har ikke lavet løftene endnu.
Vil stadig anbefale at lave et stærkt fundament først.

EffectMaster skrev:Jeg kan kun anbefale sheiko for begyndere programmet, jeg følte selv at min teknik i diverse løft blev meget bedre, og min styrke var steget helt utroligt efter endt program.
Så kan kun sige thumbs up hvis du vælger at gå i gang med det!

JBB skrev:selvfølgelig kan du godt få noget ud af at træne sheiko selvom du ikke bænker 300 kg hvis din teknik ellers er ok... og nej, sheiko er ikke et "overtrænings" program, men et "overreaching" program... hvilket vil medføre at hverken din lænd eller noget andet vil nå at restituere 100%... hvilket heller ikke er meningen.
det program du linker til er med reduceret total og sæt volume ifht. de "rigtige" sheiko programmer og kan være en udmærket start da netop volumen er meget høj i de "rigtige" programmer især i bænkpres hvilket kan risikere at holde din styrkeudvikling tilbage... og evt medføre skader hvis din teknik og dit fundament ikke er iorden... iøvrigt er det ikke sikkert du vil få max ud af det hvis du stadig kan stige på lineær progression... men hvis det er det du har lyst til, så prøv det dog, og se om du reagerer godt på høj volume

Legend skrev:Spørgsmålet er ikke om Sheiko vil virke - det skal nok virke. Spørgsmålet er i højere grad om du ville kunne få de samme eller bedre resultater uden 2½+ timers dødstræninger. Jeg tror det sidste.
Boris Eleiko skrev:Ifølge din vægt ville du skulle løfte ca 485 kg (evt. med knæbind), for at være i nærheden af klar til Sheiko.

Legend skrev:Hvad er målet med din træning?
Hvor mange dage har du til rådighed?
Hvor længe har du trænet?
Hvor stort behov har du for at lave kardio?
Har du nogen skader?
Hvis "ja" til skader, kan jeg ikke hjælpe dig.

Legend skrev:Som tidligere skrevet vil jeg mene at du bør lære at dødløfte før du kaster dig ud i et program

DOMS skrev:Boris Eleiko skrev:Ifølge din vægt ville du skulle løfte ca 485 kg (evt. med knæbind), for at være i nærheden af klar til Sheiko.
hvor har du den fra?

Boris Eleiko skrev:DOMS skrev:Boris Eleiko skrev:Ifølge din vægt ville du skulle løfte ca 485 kg (evt. med knæbind), for at være i nærheden af klar til Sheiko.
hvor har du den fra?
artikler/styrketraening/styrketraening/sheiko-trningssystem---del-2.html
se det skema der er under styrkebase.

DOMS skrev:Boris Eleiko skrev:DOMS skrev:Boris Eleiko skrev:Ifølge din vægt ville du skulle løfte ca 485 kg (evt. med knæbind), for at være i nærheden af klar til Sheiko.
hvor har du den fra?
artikler/styrketraening/styrketraening/sheiko-trningssystem---del-2.html
se det skema der er under styrkebase.
ja de er jo for level 3. der er også youth 1 & 2. 2'eren er den laveste & den er jeg kvalificeret til.
du er måske uenig i youth kategorierne?

DOMS skrev:tænker på om jeg sku lave et 4 ugers program som ligner Sheiko, dog uden al det overreaching bare for at forberede mig på det? kan begynde på programmet om 4-6 uger & være færdig før februar (der starter jeg jo på uddannelse til fitness instruktør hvis jeg har fundet praktik plads til det)
nå, men jeg uploadede dagens dødløft. preview længere nede:
http://www.youtube.com/watch?v=04ZuQ7GEEFc&feature=plcp
manden som filmede mig kører for tiden 120-130kg dødløft, men sagde at han engang tog 1x210kg & han så ingen fejl i min teknik.
jeg tog endda 3x3x80kg speed efterfølgende - for første gang ever! har indtil videre på ingen måde fortrudt det
men hvad synes i? & vil du stadig have svar på dine spørgsmål Legend?
EDIT: hmm, hvorfor ligger den der bare som et link istedet for en video man kan se her på siden?

Boris Eleiko skrev:DOMS skrev:tænker på om jeg sku lave et 4 ugers program som ligner Sheiko, dog uden al det overreaching bare for at forberede mig på det? kan begynde på programmet om 4-6 uger & være færdig før februar (der starter jeg jo på uddannelse til fitness instruktør hvis jeg har fundet praktik plads til det)
nå, men jeg uploadede dagens dødløft. preview længere nede:
http://www.youtube.com/watch?v=04ZuQ7GEEFc&feature=plcp
manden som filmede mig kører for tiden 120-130kg dødløft, men sagde at han engang tog 1x210kg & han så ingen fejl i min teknik.
jeg tog endda 3x3x80kg speed efterfølgende - for første gang ever! har indtil videre på ingen måde fortrudt det
men hvad synes i? & vil du stadig have svar på dine spørgsmål Legend?
EDIT: hmm, hvorfor ligger den der bare som et link istedet for en video man kan se her på siden?
Elendig kvalitet af video, som gør det næsten umuligt at hjælpe. Men du skyder benene af for tidligt, og overholder derfor ikke vinklerne i de involverede led.
Desuden er min umiddelbare vurdering, at den sidste del af din hofte ekstension er ukontrolleret, grundet dit store fokus på fart.

JBB skrev:enig... du strækker benene ud for hurtigt, før hoften kommer ordentlig med i løftet, og "kraner" den resten af vejen op. der kunne også være mere hofte extension og kontrol over denne.
ved ikke om du kan rette det på 4-6 uger... men du kan evt. køre noget let DL med focus på teknik, mange sæt a få reps, og så noget front squat som hjælpeøvelse... eller måske nogen rack-pulls fra lige under knæ + high-bar squat m. rimelig smal stand og evt. m. stop i bunden

DOMS skrev:Lentz skrev:Når Sheiko skriver begyndere, så snakker han ikke "Nye i træning":

Bnaz skrev:DOMS skrev:Lentz skrev:Når Sheiko skriver begyndere, så snakker han ikke "Nye i træning":
Det, du har brug for, er ikke et specielt program, men en træner. Har du trænet i 10 år uden at frembringe bedre resultater end de her i tråden omtalte skal der hjælp til udefra. Så er der sådan set ikke ret meget mere at sige.

DOMS skrev:Bnaz skrev:DOMS skrev:Lentz skrev:Når Sheiko skriver begyndere, så snakker han ikke "Nye i træning":
Det, du har brug for, er ikke et specielt program, men en træner. Har du trænet i 10 år uden at frembringe bedre resultater end de her i tråden omtalte skal der hjælp til udefra. Så er der sådan set ikke ret meget mere at sige.
nu har jeg jo ikke stået stille i de sidste 9 år. jeg har gjort fremskridt på det sidste & læser typisk om træning 1-4 timer hver dag & det kan jeg garantere dig for vil fortsætte de næste 6 uger indtil jeg senest begynder på Sheiko & længere endnu ;)

DOMS skrev:Bnaz skrev:DOMS skrev:Lentz skrev:Når Sheiko skriver begyndere, så snakker han ikke "Nye i træning":
nu har jeg jo ikke stået stille i de sidste 9 år. jeg har gjort fremskridt på det sidste & læser typisk om træning 1-4 timer hver dag & det kan jeg garantere dig for vil fortsætte de næste 6 uger indtil jeg senest begynder på Sheiko & længere endnu ;)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster