danielhansen13 skrev:Prøver igen
Denne gang på min lette dag.
Du skal gøre op med hvilken dybde du vil have taget mål mm in mente.
Det er svært at have en kontinuerlig fremgang når ens dybde og teknik varierer så meget.
Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner
1 nye indlæg i dag
danielhansen13 skrev:Prøver igen
Det er svært at have en kontinuerlig fremgang når ens dybde og teknik varierer så meget.

andreas7074 skrev:danielhansen13 skrev:Prøver igen
Du skal gøre op med hvilken dybde du vil have taget mål mm in mente.Det er svært at have en kontinuerlig fremgang når ens dybde og teknik varierer så meget.

danielhansen13 skrev:andreas7074 skrev:danielhansen13 skrev:Prøver igen
Du skal gøre op med hvilken dybde du vil have taget mål mm in mente.Det er svært at have en kontinuerlig fremgang når ens dybde og teknik varierer så meget.
Jeg forstår ikke helt, hvad du skriver, Andreas.
Og tak kenny

danielhansen13 skrev:Mit mål er muskelmasse over styrke pt, selvom jeg også synes, det er sjovt at løfte tungt.
Mht. dybde har jeg hele tiden gerne ville gå så dybt som muligt. Nok mest af den grund, at jeg vil gerne se hvor meget det er muligt at forbedre min mobilitet.
Jeg synes faktisk, at jeg stod smallere i dag end normalt. Tæt på skulderbredde, men jeg kan godt prøve det.
Hvad mener du det, at min teknik ændres?
- At du til tider har gået dybere og nogle gange skåret den lidt højere. Nu du gerne vil lave meget dybe squats så gå til max-dybde hver gang. Nogle dage vil selvfølgelig være 'off' og man er stiv osv. I så fald går du bare så dybt du kan.

danielhansen13 skrev:Men går jeg til maks dybde er mit Butt wink også udpræget, derfor prøver jeg at arbejde mig dybere med tiden, men selvfølgelig er det svært samtidigt med, at jeg stiger i kg. Jeg er i tvivl.

Gormez skrev:danielhansen13 skrev:Men går jeg til maks dybde er mit Butt wink også udpræget, derfor prøver jeg at arbejde mig dybere med tiden, men selvfølgelig er det svært samtidigt med, at jeg stiger i kg. Jeg er i tvivl.
Find en kompetent herre som hands on kan hjælpe dig med at korrigere, stand, startposition, stang placering mm. og i det hele taget hjælpe dig med at indlære en korrekt og effektiv bevægelse. Det er meget fint alt det der med at tilpasse sin stil til sine mål, men alfa og omega er at finde en stil som passer dig og lige præcis dig ifht at løfte effektivt - og det er fandenfløjteme svært at gøre alene med inputs fra tilfældige mennesker på et træningsforum.

andreas7074 skrev:Gormez skrev:danielhansen13 skrev:Men går jeg til maks dybde er mit Butt wink også udpræget, derfor prøver jeg at arbejde mig dybere med tiden, men selvfølgelig er det svært samtidigt med, at jeg stiger i kg. Jeg er i tvivl.
Find en kompetent herre som hands on kan hjælpe dig med at korrigere, stand, startposition, stang placering mm. og i det hele taget hjælpe dig med at indlære en korrekt og effektiv bevægelse. Det er meget fint alt det der med at tilpasse sin stil til sine mål, men alfa og omega er at finde en stil som passer dig og lige præcis dig ifht at løfte effektivt - og det er fandenfløjteme svært at gøre alene med inputs fra tilfældige mennesker på et træningsforum.
Enig, men vil du ikke lige uddybe 'effektiv' for det kan jo være i forhold til en del ting; klio der kan flyttes fx.

Gormez skrev:andreas7074 skrev:Gormez skrev:danielhansen13 skrev:Men går jeg til maks dybde er mit Butt wink også udpræget, derfor prøver jeg at arbejde mig dybere med tiden, men selvfølgelig er det svært samtidigt med, at jeg stiger i kg. Jeg er i tvivl.
Enig, men vil du ikke lige uddybe 'effektiv' for det kan jo være i forhold til en del ting; klio der kan flyttes fx.
For mig er effektivt er som udgangspunkt den stil hvor man er stærkest og kan flytte mest vægt uden at komme til skade. Hvis der arbejdes hen imod det kommer den større muskelmasse mm. som oftest af sig selv. Jeg ser meget meget lidt pointe i at forsøge at påtvinge sig selv en eller anden stil som på papiret skulle ligge mere stress på ditten eller datten - men hvor man simpelthen ikke arbejder effektivt, uanset om man er bodybuilder, vægtløfter eller styrkeløfter.

andreas7074 skrev:Gormez skrev:andreas7074 skrev:Gormez skrev:danielhansen13 skrev:Men går jeg til maks dybde er mit Butt wink også udpræget, derfor prøver jeg at arbejde mig dybere med tiden, men selvfølgelig er det svært samtidigt med, at jeg stiger i kg. Jeg er i tvivl.
For mig er effektivt er som udgangspunkt den stil hvor man er stærkest og kan flytte mest vægt uden at komme til skade. Hvis der arbejdes hen imod det kommer den større muskelmasse mm. som oftest af sig selv. Jeg ser meget meget lidt pointe i at forsøge at påtvinge sig selv en eller anden stil som på papiret skulle ligge mere stress på ditten eller datten - men hvor man simpelthen ikke arbejder effektivt, uanset om man er bodybuilder, vægtløfter eller styrkeløfter.
Det er også delvist den holdning jeg har. Jeg ville dog (nok) ikke sætte Daniel til at squatte low bar selvom han måske var stærkere dér hvis hans primære fokus lå på aesthetics, hvis du ved hvad jeg mener.

andreas7074 skrev:Det giver rigtig god mening. Tak for svaret. Men nu undrer jeg mig over at 95% bruger høj stangplacering og forholdsvis smal stand, hvis muligheden for at løfte meget tungere, få mere muskelmasse og overall styrke er en mulighed ved at ændre til den mest optimale stil, skulle det være low bar.

Benjamin Reilly skrev:andreas7074 skrev:Det giver rigtig god mening. Tak for svaret. Men nu undrer jeg mig over at 95% bruger høj stangplacering og forholdsvis smal stand, hvis muligheden for at løfte meget tungere, få mere muskelmasse og overall styrke er en mulighed ved at ændre til den mest optimale stil, skulle det være low bar.
Nu skrev Gormez jo hellere ikke, at Lowbar nødvendigvis var at foretrække, blot at det var en mulighed på lige fod med andre.

andreas7074 skrev:Benjamin Reilly skrev:andreas7074 skrev:Det giver rigtig god mening. Tak for svaret. Men nu undrer jeg mig over at 95% bruger høj stangplacering og forholdsvis smal stand, hvis muligheden for at løfte meget tungere, få mere muskelmasse og overall styrke er en mulighed ved at ændre til den mest optimale stil, skulle det være low bar.
Nu skrev Gormez jo hellere ikke, at Lowbar nødvendigvis var at foretrække, blot at det var en mulighed på lige fod med andre.
Også derfor jeg skrev "ved at ændre til den mest optimale stil, skulle det være low bar." antaget at en hybrid eller lignende (høj stangplacering, low-bar lignende form etc) også kunne være den mest optimale.

Benjamin Reilly skrev:andreas7074 skrev:Benjamin Reilly skrev:andreas7074 skrev:Det giver rigtig god mening. Tak for svaret. Men nu undrer jeg mig over at 95% bruger høj stangplacering og forholdsvis smal stand, hvis muligheden for at løfte meget tungere, få mere muskelmasse og overall styrke er en mulighed ved at ændre til den mest optimale stil, skulle det være low bar.
Også derfor jeg skrev "ved at ændre til den mest optimale stil, skulle det være low bar." antaget at en hybrid eller lignende (høj stangplacering, low-bar lignende form etc) også kunne være den mest optimale.
Kan det virkelige undre? Hvis du tager højde for folk der ikke deler mening med Gormez, samt antallet af folk der ikke ved bedre.

andreas7074 skrev:Jeg ved sgu ikke, ærligt talt. I har nok ret. Jeg er bare ignorant.

Gormez skrev:danielhansen13 skrev:Men går jeg til maks dybde er mit Butt wink også udpræget, derfor prøver jeg at arbejde mig dybere med tiden, men selvfølgelig er det svært samtidigt med, at jeg stiger i kg. Jeg er i tvivl.

andreas7074 skrev:Det giver rigtig god mening. Tak for svaret. Men nu undrer jeg mig over at 95% bruger høj stangplacering og forholdsvis smal stand, hvis muligheden for at løfte meget tungere, få mere muskelmasse og overall styrke er en mulighed ved at ændre til den mest optimale stil, skulle det være low bar.

danielhansen13 skrev:Gormez skrev:danielhansen13 skrev:Men går jeg til maks dybde er mit Butt wink også udpræget, derfor prøver jeg at arbejde mig dybere med tiden, men selvfølgelig er det svært samtidigt med, at jeg stiger i kg. Jeg er i tvivl.
Desværre findes sådanne herre ikke hvor jeg træner. Her squatter folk i løbesko, med pude lave højest halve gentagelser og har ingen idé om hvordan bevægelsen skal udføres.

Gormez skrev:Så er det bare at lave en aftale med løfterne i OBBC og få noget hjælp der.

! skal forsøge forbedre opspænd og spænde mere i balderne og lægge en video op igen fra flere vinkler 

danielhansen13 skrev:Gormez skrev:Så er det bare at lave en aftale med løfterne i OBBC og få noget hjælp der.
Tak. Det vil jeg forsøge mig med

Young One skrev:
Lige en video, af et let sæt.. Det er min normale squat teknik.. søger gode råd og korrektur på min form

FrederikB skrev:Har du prøvet at stå på et par skiver med hælen?
vigtigt er at vægten ligger på hælen nemlig.
dertil vil nogle mene at du ikke skal komme helt op og strække benene, da muskler får en pause.
håber det hjalp lidt. men allover en god teknik synes jeg.

DanielDørge skrev:danielhansen13 skrev:Gormez skrev:Så er det bare at lave en aftale med løfterne i OBBC og få noget hjælp der.
Enig. Det virker til du har mange spørgsmål til din squat. Kom ind forbi klubben en dag hvor vi SL'ere træner og få nogen råd. Som Gormez skrev er Comedian rigtig kompetent.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster