Nu har jeg efterhånden fulgt med fra sidelinjen i nogle år (fra en anden bruger), men nu synes jeg, det var på tide at prøve logning af. Både for at få en ekstra motivationsfaktor og for at holde øje med progressionen i min træning.
Synes det vil være på sin plads med lidt om min historie:
Man skulle ikke tro det, hvis man kiggede på resultaterne, men jeg har faktisk trænet i relativt lang tid, ca 5år eller sådan noget og lige siden første gang jeg stiftede bekendtskab med det, synes jeg det var utroligt spændende. Det har hidtil været meget on-off, med masser af skadesperioder (Mest grundet dårlig teknik og idiotisk sløseri i forbindelse med træning og fodbold) og fodbold, der i lange perioder har fået førsteprioritet. Jeg blev dog alvorligt skadet for omkring 1 1/2 års tid siden og siden da har fodbolden været lagt på hylden.
I december måned flyttede jeg hjemmefra og til Århus sammen med min kæreste og besluttede, at nu skulle træningen sættes i højsædet og der skulle ske noget. Siden da har min træning, seriøsiteten omkring det og resultaterne taget en rigtig positiv drejning.
I øjeblikket står den på bulk, hvor der bliver kørt træning efter protokollen:
Ben - hypertrofi
Træk - Hypertrofi
Pres - Hypertrofi
Lower - Power
Upper - Power
Er i gang med min 2. uge på programmet og planen er, at det skal køre i 10-12uger endnu.
I løbet af de sidste 2 1/2 måned, har jeg kæmpet med at ramme mine macros og mit kcal-indtag på hovedet. Planen er, at det gerne skal være rimelig lean. I starten var jeg dog glad, hvis jeg bare tog på. Derfor har de første 2 1/2 måned budt på en vægtøgning fra 68,3kg til den seneste uges gennemsnit på 73,2kg, hvilket er lige i overkanten. Vil gerne ramme en øgning på 200-300g pr uge fremover.
Håber i vil læse med fremover!
______________________________________________________________________________________________________________
Første træning i loggen bliver en Ben - hypertrofi træning. Vel nok min personlige yndlingstræning (sammnen med lower - power dagen). Der var også rimelig god energi på dagen. Jeg har arbejdet meget med min teknik på det sidste og særligt har der været på kongeøvelsen - squat. Det er blevet langt bedre end tidligere, men jeg er langt fra tilfreds. Der skal arbejdes på det.
På hypertrofidagene plejer der at være fokus på langsom excentrisk fase, korte pauser og masse af stress på musklerne.
Squat
(Overhead) 8x tom stang
6x60kg
6x80kg
6x100kg - Lidt tungt og knap så langsom excentrisk som jeg gerne vil ramme på disse dage. Også en smule grimme. Egoet tog lidt over..
6x100kg - Samme som ovenstående.
6x80kg
6x80kg
10x60kg
10x60kg
Goodmornings
10x30kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg
10x40kg
- Alle godt excentrisk tempo og korte pauser
Front squat
12x40kg
12x40kg
12x40kg
- Lang tid siden jeg har kørt front squats. Jeg vil gerne lære den. Det skal der arbejdes på!
BB standing lunges
8x30kg
10x30kg
10x30kg
Unilateral seated leg curl
12x25kg
10x30kg
10x30kg
10x30kg
10x25kg --> 10x15kg
Romænsk dødløft
15x40kg
15x50kg
12x60kg
15x50kg
+4 sæt lægge
+ abs

Så herfra kun Reverse grip BOR.
), bliver der ikke trænet idag. Imorgen fortsætter jeg med en Upperbody træning og så kører træningsrutinen videre derfra. Der skal fandeme strammes op i næste uge. Nu skal det være slut og der skal ske noget. Træning, kost og søvn skal oppes gevaldigt så jeg måske også kan blive stor og flot og stærk på et tidspunkt ude i fremtiden
Udover at FW, som altid, var lort, var det en ganske fin træning. Jeg var rigtig slap, men det var jo også bare bodybuilding der skulle laves og det kan man jo sagtens gøre, selvom man er slap som en lille, tyk pige. Så det var fint nok. Vi kørte efter min vens program og derfor er der ingen volumen på skuldrer idag og mange forskellige brystøvelser.