Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1070
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1068

Følg bodybuilding.dk på

Svag sensation i venstre pec ved bænkpres

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Hej muskelvenner!

Så blev det min tur til at spørge om råd, da jeg muligvis har stirret mig blind på min egen situation. Når jeg bænkpresser får jeg i venstre side af min brystmuskel en form for sensation. Vi snakker ikke en smerte, men blot en diffus følelse som jeg ikke ikke oplever i højre side. Som det ses på billedet nedenfor snakker vi umiddelbart den nedre laterale del af min venstre brystmuskel.

photos_B480B1A7-385F-43B9-8358-E42062BC6D0F.jpg
photos_B480B1A7-385F-43B9-8358-E42062BC6D0F.jpg (48.7 KiB) Vist 435 gange

Jeg mærkede det ligeledes sidste år, hvilket i sidste ende fik mig til at droppe at bænkpresse i resten af mit bulk. Der er altså tale om 3-4 måneders pause fra alm. bænkpres, hvorfor at fornemmelsens tilbagevenden umiddelbart får mig til at sætte spørgsmålstegn ved om der reelt er tale om en skade/irritation. Jeg har været i stand til at fremprovokere det blot ved at arbejde med vægte der ligger inden for 75-85% af mit anslåede maks. Jeg mærker intet i CGBP eller i andre brystøvelser.

Som jeg ser det er problemet nok én af følgende ting:

1. Mobilitetsbetinget: Mit opspænd er uden tvivl størst i alm. bænkpres. Jeg spænder lige så meget op, som min mobilitet tillader mig, hvorfor at problemet kan stamme herfra.

2. Teknikbetinget: Jeg har assymetrisk brystmuskulatur og lille styrke styrkediskrepans ml. højre(dominante side/minimalt stærkere) og venstre side hvilket gerne viser sig på sidste rep hvis jeg kører til failure. Kan ikke udelukkes at jeg på denne baggrund har haft forskellig vinkling af albuer, presset skævt el. lign.

3. Skadesbetinget.

Jeg er stødt på et tidligere indlæg fra en anden bruger som har oplevet noget lignende. Der er dog desværre ikke blevet fulgt op på tråden. Den kan i se her: smerte-omkring-bryst-arm-t51112.html

Hvad tænker i? Er det noget i har hørt om før eller selv har oplevet? Google har ikke været mig til særlig stor hjælp, og de fysser jeg lige har drøftet det kort med har ikke umiddelbart kunnet pege på synderen. Jeg laver i øjeblikket SMR samt udstræk af brystet, og er selvfølgelig indstillet på igen at lade bænkpressen ligge, trods det at jeg da gerne så at i år blev året hvor jeg fik lavet den 150kg paused rep jeg har arbejdet lidt på. Den PR er ikke en mulig pectear værdig :)

UPDATE: Det viste sig siden hen at være en overbelastningsskade, der var på vej. Jeg følte en dag et nap, og fangede så alvoren. Det endte med en 4-5 måneders genoptræning hvilket kan læses om i min log, skulle uheldet en dag være ude for andre. I dag mærker jeg aldrig til det, men er endnu ikke begyndt at bænke med stang og alm. Grebsvidde.
Sidst rettet af ThomasNielsen 15. jul 2015, 10:57, rettet i alt 1 gang.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

klemt eller irriteret nerve?

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

G.I Joe skrev:klemt eller irriteret nerve?

Umiddelbart virker det ikke som et nerveproblem ud fra de symptomer jeg oplever. Intet sover, og jeg oplever ikke de der klassiske fornemmelser man gerne har når man klemmer en nerve.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00