Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

dgaa1991 skrev:Ja så overskriften sige rhar jeg nogen gange svimmelhed, kvalme og det sortner for øjnene når jeg træner ?
Jeg træner forholdsvis tung. Men det er slet ikke altid det er der, ca. 1 gang om måneden.
Min kost og vandbehov er dækket godt ind.

Karim skrev:Du kan sagtens få disse symptomer uden at der er tale om en decideret defekt som fx en hjertefejl.
Hvor længe har du trænet?
Er det noget som er kommet ud af det blå, eller noget du har haft fra starten?
Er det kun i forbindelse med vægttræning? du har det ikke når du laver tungt fysisk arbejde eller dyrker anden sport?
Spiser du nok? du siger sikkert ja, og at du spiser "helt vildt meget", men hvor meget er det i kcal/dagen, ved du det? og er det alle uges dage, eller kun når det lige passer ind?
Hvordan træner du, nu du siger du træner tungt, er det 2-5 gange om ugen på dagsformen, med svingene vægte afhængigt af om der skal bænkpresses om kap med en af vennerne? eller er der styr på dagene, program, volumen og intensitet?
Sortner for øjnene? er der skruet op fra drama'en her eller taler vi rent faktisk om at du går fra at kunne se, til at gardinerne ligesom trækker for og du nær besvimer?
Kvalme og svimmelhed havde jeg en masse af da jeg startede, også rysteture. Det har dog aldrig sortnet for øjnene, hence, jeg har aldrig følt at jeg var ved at besvime sådan helt ukontrolleret - tæt på at segne om af træthed efter et sæt, helt klart. Jeg tror jeg havde det sådan her i perioder, specielt i de første par år oplevede jeg det meget, dog med en konstant nedadgående frekvens.
Jeg siger ikke at der ikke kan være noget galt med dig, bevares, jeg er jo ikke LÆGE. Jeg siger bare at du måske også skal se på en række andre parametre, før du drager dine konklusioner.
PS hvis du er en pige er det vist meget normalt at du har en række af disse symptomer ca. 1 gang om måneden.

dgaa1991 skrev:Jeg har trænet i ca 3-4 år efterhånden. jeg går meget op i at trække vejret korret under mine øvelser, min træningsplan er fast 4 dage om ugen, lige for tiden jeg træner hårdt og har ikke venner med da det går ud over træningen (Forskellige meninger om hvordan/hvor meget der skal trænes)
jeg spiser lige for tiden helt vildt meget = ja. så meget at jeg tager ca 500-800 g, på om ugen.
det har altid været der og når det sortner skal jeg end og sidde fordi det hele sløre med pletter/gardiner. (Så intet drama her) har flere gange blevet nød til at stoppe min træning :S

Etrius skrev:dgaa1991 skrev:Jeg har trænet i ca 3-4 år efterhånden. jeg går meget op i at trække vejret korret under mine øvelser, min træningsplan er fast 4 dage om ugen, lige for tiden jeg træner hårdt og har ikke venner med da det går ud over træningen (Forskellige meninger om hvordan/hvor meget der skal trænes)
jeg spiser lige for tiden helt vildt meget = ja. så meget at jeg tager ca 500-800 g, på om ugen.
det har altid været der og når det sortner skal jeg end og sidde fordi det hele sløre med pletter/gardiner. (Så intet drama her) har flere gange blevet nød til at stoppe min træning :S
Korrekt i forhold til hvad? Korrekt i forhold til at opnå et godt opspænd under udførslen? Mit indtryk er, at mange holder vejret i hele pressefasen under fx tunge squat og dødløft og først ånder ud i "toppen" af løftet. Det er sikkert vældig godt sådan løfteteknikmæssigt, men det lægger altså et stort pres på kredsløbet. Jeg har også en tendens til at blive svimmel og utilpas under træningen, men det hjælper at få trukket vejret dybt og undgå at holde vejret for længe.
Men hvis du er bekymret, så tag til lægen og få et tjek.

Nygren skrev:Kan være jeg har overset det i din forklaring, men kan du fortælle om det sker under løftet, efter eller bare på et tilfældigt tidspunkt.

dgaa1991 skrev:Nygren skrev:Kan være jeg har overset det i din forklaring, men kan du fortælle om det sker under løftet, efter eller bare på et tilfældigt tidspunkt.
Ja det er jo egentligt temmelig relevany. men du har ikke overset noget.
hvis jeg f.eks har kørt et sæt med 5-8 reps så kommer det ca 5 sekunder efter jeg er færdig med løftet.
og det er ikke nogle specielle øvelser. når det er rigtig slemt er det de sidste 3 reps der fremkalder en vild kvalme

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster