BIG DIX skrev:Twisted skrev:Kan huske fra min barndom i folkeskolen, at vi, årgang 79, skulle være den nye røgfrie årgang, og derfor postede man millioner i oplysningskampagner og undervisningsmaterialer. Jeg og utallige andre endte alligevel med at blive rygere. Ikke på noget tidspunkt har man nogensinde overvejet at forbyde tobak og evt. gøre den(tobakken) receptpligtig for alle de ynkelige tosser der ønsker at forblive rygere. På denne måde kun man afvikle tobakken helt i løbet af noget der ligner et årti.
MEN,Lige så snart man bringer forbud på banen, så bliver der kæftet op omkring frihed og menneskerettigheder.
Hvorfor er disse "friheder" ikke på taler når det drejer sig om andre ting. (kan husk med at red bull også var forbudt for nogle år tilbage
](./images/smilies/wallbash.gif)
)
Magen til hykleri skal man lede længe efter.
Tror du, helt oprigtigt, på det du skriver? Altså, at et forbud mod tobak vil få folk til at lade være med at ryge tobak.
Jeg må le.
Grin du bare videre....
Hvis man afvikler tobak over tid vha. recepter eller lign. for nuværende rygere, og samtidig laver forbud mod produktion og salg af tobak i DK, så ville man IKKE få nye evighedsabonnenter i form af unge mennesker.
Det, der højest sandsynligt ville ske, er at der ville blive øget tobakssmugling fra andre land, og fred være med det!!
Højst sandsynligt ville disse pakker fra udlandet være dyre, da de grådig pushere vil lukrere så meget så muligt på deres forretning.
Nu ved jeg ikke om du selv ryger, men de første cigaretter man ryger som ung er IKKE nogen særlig fornøjelse, ifht, f.eks. Hash som giver en rus, og i og med at de ikke længere ville være tilgængelige på det lovlige marked ville efterspørgselen falde kraftigt og dermed reducere afhængigheden af tobak, og der er både for det enkelte individ og befolkning som helhed.
Tobak er noget der afhænger af kultur, og desværre er det en sygdom som alle kulturer lider af. F.eks. så var der INGEN som røg for 500 år siden i Europa. Men du ikke at man kunne vende tilbage til den tilstand??
Jeg er erkender at det ikke ville være totalt problemfrit, men hvis cigaretter blev forbudt ville man kunne reducere antallet af nye og unge rygere ret så kraftigt i forhold til de nuværende 10-15 %.
Ps.
Forstå ikke hvad du griner af???
Er det fordi du er en af de rygere der ikke vil erkende at tobak er noget lort og gerne vil bevare tobakken??