Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 880
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 878

Følg bodybuilding.dk på

Tobaksindustrien - FLYTTET

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

DENNE DEBAT ER FLYTTET FRA TRÅDEN "Debat med Incognito og Brian Mikkelsen".

Mvh
TheCzech

Twisted skrev:Kan huske fra min barndom i folkeskolen, at vi, årgang 79, skulle være den nye røgfrie årgang, og derfor postede man millioner i oplysningskampagner og undervisningsmaterialer. Jeg og utallige andre endte alligevel med at blive rygere. Ikke på noget tidspunkt har man nogensinde overvejet at forbyde tobak og evt. gøre den(tobakken) receptpligtig for alle de ynkelige tosser der ønsker at forblive rygere. På denne måde kun man afvikle tobakken helt i løbet af noget der ligner et årti.
MEN,Lige så snart man bringer forbud på banen, så bliver der kæftet op omkring frihed og menneskerettigheder.
Hvorfor er disse "friheder" ikke på taler når det drejer sig om andre ting. (kan husk med at red bull også var forbudt for nogle år tilbage ](*,) )

Magen til hykleri skal man lede længe efter.

Tror du, helt oprigtigt, på det du skriver? Altså, at et forbud mod tobak vil få folk til at lade være med at ryge tobak.

Jeg må le.
Brugeravatar

Reputation point: 40

Træner her: The Gym

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

BIG DIX skrev:
Twisted skrev:Kan huske fra min barndom i folkeskolen, at vi, årgang 79, skulle være den nye røgfrie årgang, og derfor postede man millioner i oplysningskampagner og undervisningsmaterialer. Jeg og utallige andre endte alligevel med at blive rygere. Ikke på noget tidspunkt har man nogensinde overvejet at forbyde tobak og evt. gøre den(tobakken) receptpligtig for alle de ynkelige tosser der ønsker at forblive rygere. På denne måde kun man afvikle tobakken helt i løbet af noget der ligner et årti.
MEN,Lige så snart man bringer forbud på banen, så bliver der kæftet op omkring frihed og menneskerettigheder.
Hvorfor er disse "friheder" ikke på taler når det drejer sig om andre ting. (kan husk med at red bull også var forbudt for nogle år tilbage ](*,) )

Magen til hykleri skal man lede længe efter.

Tror du, helt oprigtigt, på det du skriver? Altså, at et forbud mod tobak vil få folk til at lade være med at ryge tobak.

Jeg må le.

Grin du bare videre.... =D>

Hvis man afvikler tobak over tid vha. recepter eller lign. for nuværende rygere, og samtidig laver forbud mod produktion og salg af tobak i DK, så ville man IKKE få nye evighedsabonnenter i form af unge mennesker.

Det, der højest sandsynligt ville ske, er at der ville blive øget tobakssmugling fra andre land, og fred være med det!!
Højst sandsynligt ville disse pakker fra udlandet være dyre, da de grådig pushere vil lukrere så meget så muligt på deres forretning.

Nu ved jeg ikke om du selv ryger, men de første cigaretter man ryger som ung er IKKE nogen særlig fornøjelse, ifht, f.eks. Hash som giver en rus, og i og med at de ikke længere ville være tilgængelige på det lovlige marked ville efterspørgselen falde kraftigt og dermed reducere afhængigheden af tobak, og der er både for det enkelte individ og befolkning som helhed.

Tobak er noget der afhænger af kultur, og desværre er det en sygdom som alle kulturer lider af. F.eks. så var der INGEN som røg for 500 år siden i Europa. Men du ikke at man kunne vende tilbage til den tilstand??

Jeg er erkender at det ikke ville være totalt problemfrit, men hvis cigaretter blev forbudt ville man kunne reducere antallet af nye og unge rygere ret så kraftigt i forhold til de nuværende 10-15 %.

Ps.
Forstå ikke hvad du griner af???
Er det fordi du er en af de rygere der ikke vil erkende at tobak er noget lort og gerne vil bevare tobakken??
Brugeravatar

Reputation point: 10

Borumpas skrev:
Twisted skrev:Ikke på noget tidspunkt har man nogensinde overvejet at forbyde tobak og evt. gøre den(tobakken) receptpligtig for alle de ynkelige tosser der ønsker at forblive rygere. På denne måde kun man afvikle tobakken helt i løbet af noget der ligner et årti.

Staten tjener penge på rygere. De tjener ikke på steroide-brugere

Netop!
..Og derfor er hele er hele debatten ikke andet end hykleri af værste skuffe fra politikerne og deres lakajers side.
Brugeravatar

Hold kæft du vrøvler Twisted. Oplysning er vejen frem, ikke forbud. Hvis tobakken blev gjort ulovligt, ville vi stadig have rygere, og vi skulle stadig betale for hospitalspleje og anden operation på rygere. Den eneste forskel på om det var ulovligt eller ej, er hvem det er der tjener pengene; staten eller en flok kriminelle.

Staten kunne tjene penge på steroider hvis de blev gjort lovlige. Folk tager det jo uanset om det er lovligt eller ej. Før doping blev ulovligt, var der IKKE flere der tog det, tværtimod.

Desuden er rygning IKKE afhængighedsskabende, men det har lægemiddel industrien og tobakskompagnierne brugt milliarder på at sige at det er. Man tror man har brug for en cigaret, men i virkeligheden er illusionen om afhængighed bare noget der bliver holdt fast i for at tjene penge. (Har selv været ryger i 5 år, 20 cigaretter om dagen, stoppede fra den ene dag til den anden, da jeg fandt ud af jeg ikke var afhængig, og havde det allerede bedre efter 1 dag).

Heroin er afhængighedsskabende, det giver en "dejlig" følelse i kroppen og efterligner kroppens naturlige smertestillende, cigaretter indeholder derimod INTET der skaber afhængighed, det er en løgn der er fundet på for at beholde rygerne i deres "afhængighed".
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

hjælpervenner skrev:
Desuden er rygning IKKE afhængighedsskabende, men det har lægemiddel industrien og tobakskompagnierne brugt milliarder på at sige at det er.

Billede
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

hjælpervenner skrev:Heroin er afhængighedsskabende, det giver en "dejlig" følelse i kroppen og efterligner kroppens naturlige smertestillende, cigaretter indeholder derimod INTET der skaber afhængighed, det er en løgn der er fundet på for at beholde rygerne i deres "afhængighed".

Hvad er nikotin?

Reputation point: 75

Træner her: OBBC

Galleri: Vis galleri (15)

Saddydj skrev:
hjælpervenner skrev:Heroin er afhængighedsskabende, det giver en "dejlig" følelse i kroppen og efterligner kroppens naturlige smertestillende, cigaretter indeholder derimod INTET der skaber afhængighed, det er en løgn der er fundet på for at beholde rygerne i deres "afhængighed".

Hvad er nikotin?

En løgn. Opfundet af lægerne. Dopamin findes heller ikke.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
Saddydj skrev:

Hvad er nikotin?

Dopamin var det næste jeg ville spørge om :(

Saddydj skrev:

Hvad er nikotin?

Hvem tjener penge på at sige at nikotin er afhængighedsskabende? Jeg har mærket på egen krop hvordan "nikotin-abstinenser" føles. De føles ikke. Når rygere går amok hvis de opdager at de har glemt at ryge i et stykke tid, så er det kun psykologisk, fordi de tror de er fanget i en afhængighed.

Nikotin er SVAGT fysisk afhængighedsskabende, men abstinenserne er så svage at de fleste slet ikke ville bemærke dem, medmindre man var klar over man stoppede med det.
Sidst rettet af hjælpervenner 19. dec 2013, 21:28, rettet i alt 1 gang.
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

Brugeravatar

Dingo skrev:
Saddydj skrev:

Hvad er nikotin?

Nikotin påvirker ikke dopamin

-Greg Plitt

Brugeravatar

hjælpervenner skrev:
Saddydj skrev:

Hvad er nikotin?

Hvem tjener penge på at sige at nikotin er afhængighedsskabende? Jeg har mærket på egen krop hvordan "nikotin-abstinenser" føles. De føles ikke. Når rygere går amok hvis de opdager at de har glemt at ryge i et stykke tid, så er det kun psykologisk, fordi de tror de er fanget i en afhængighed.

...Hvem tror du tjener penge på at sige nikotin ikke er afhængighedsskabende?

Det der er bare plain forkert. Falsk. Løgn.

hjælpervenner skrev:Hold kæft du vrøvler Twisted. Oplysning er vejen frem, ikke forbud. Hvis tobakken blev gjort ulovligt, ville vi stadig have rygere, og vi skulle stadig betale for hospitalspleje og anden operation på rygere. Den eneste forskel på om det var ulovligt eller ej, er hvem det er der tjener pengene; staten eller en flok kriminelle.

Staten kunne tjene penge på steroider hvis de blev gjort lovlige. Folk tager det jo uanset om det er lovligt eller ej. Før doping blev ulovligt, var der IKKE flere der tog det, tværtimod.

Desuden er rygning IKKE afhængighedsskabende, men det har lægemiddel industrien og tobakskompagnierne brugt milliarder på at sige at det er. Man tror man har brug for en cigaret, men i virkeligheden er illusionen om afhængighed bare noget der bliver holdt fast i for at tjene penge. (Har selv været ryger i 5 år, 20 cigaretter om dagen, stoppede fra den ene dag til den anden, da jeg fandt ud af jeg ikke var afhængig, og havde det allerede bedre efter 1 dag).

Heroin er afhængighedsskabende, det giver en "dejlig" følelse i kroppen og efterligner kroppens naturlige smertestillende, cigaretter indeholder derimod INTET der skaber afhængighed, det er en løgn der er fundet på for at beholde rygerne i deres "afhængighed".

YEEEEES :drink:

Gider virkelig ikke begive mig ud i den diskussion du lægger op til, men her har du et lille uddrag fra en avis artikel.

"Interdisciplinary research in pharmacology, psychology, physiology and neurobiology is just beginning to shed light on the incredible hold that tobacco has on people. Scientists have found, for instance, that nicotine is as addictive as heroin, cocaine or amphetamines, and for most people more addictive than alcohol. Its hooks go deep, involving complex physiological and psychological mechanisms that drive and maintain smoking behavior and that even produce some ''good'' effects, such as improved performance on intellectual, computational and stressful tasks."

llink http://www.nytimes.com/1987/03/29/magazine/nicotine-harder-to-kickthan-heroin.html?pagewanted=all&src=pm

Tak fordi du udstiller mig som en "vrøvler".
Nu er jeg ikke typen der gider at svine andre brugere til, så jeg vil nøjes med at sige at hvert eneste ord du har skrevet til mig er en gang ubrugeligt lort pakket ind i konspirationsteorier, og forøvrigt helt virkelighedsfjernt.
Sidst rettet af Twisted 19. dec 2013, 21:32, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Saddydj skrev:

Tobaksindustrien er kæmpe. De ville tabe milliarder hvis folk fandt ud af, at deres produkt i virkeligheden ikke er afhængighedsskabende. Kan ikke se hvem der skulle tjene på at sige at nikotin ikke er afhængighedsskabende.

Prøv at ryg en cigaret. Smager det godt? Nej. Derfor er det noget man skal "vænne" sig til, og altså ikke just nogen behagelig oplevelse.

-Greg Plitt

Brugeravatar

Twisted skrev:
hjælpervenner skrev:Hold kæft du vrøvler Twisted. Oplysning er vejen frem, ikke forbud. Hvis tobakken blev gjort ulovligt, ville vi stadig have rygere, og vi skulle stadig betale for hospitalspleje og anden operation på rygere. Den eneste forskel på om det var ulovligt eller ej, er hvem det er der tjener pengene; staten eller en flok kriminelle.

YEEEEES :drink:

Gider virkelig ikke begive mig ud i den diskussion du lægger op til, men her har du et lille uddrag fra en avis artikel.

"Interdisciplinary research in pharmacology, psychology, physiology and neurobiology is just beginning to shed light on the incredible hold that tobacco has on people. Scientists have found, for instance, that nicotine is as addictive as heroin, cocaine or amphetamines, and for most people more addictive than alcohol. Its hooks go deep, involving complex physiological and psychological mechanisms that drive and maintain smoking behavior and that even produce some ''good'' effects, such as improved performance on intellectual, computational and stressful tasks."

llink http://www.nytimes.com/1987/03/29/magazine/nicotine-harder-to-kickthan-heroin.html?pagewanted=all&src=pm

Tak for dig fordi du udstiller mig som en "vrøvler".
Nu er jeg ikke typen der gider at svine andre brugere til, så jeg vil nøjes med at sige at hvert eneste ord du har skrevet til mig er en gang ubrugeligt lort pakket ind i konspirationsteorier, og forøvrigt helt virkelighedsfjernt.

Det med at du vrøvlede var ift. at du ville have at tobak skulle være forbudt, bare fordi doping er det.

"afhængigheden" der skabes af cigaretter er blot en illusion, i modsætning til kokain, heroin og amfetamin, som giver ægte nydelse. Bare fordi det er en illusion, gør det det dog ikke mindre farligt. Der er en grund til at så mange mennesker ryger tobak dagligt, og det er primært fordi de tror man bliver ramt af sindssyge abstinenser, og man tror på at cigaretterne virkelig giver dig noget godt.

-Greg Plitt

Brugeravatar

hjælpervenner skrev:Jeg har mærket på egen krop hvordan "nikotin-abstinenser" føles. De føles ikke.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 150

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 142.50
- Dødløft: 182.50

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1285

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Desuden er rygning IKKE afhængighedsskabende, men det har lægemiddel industrien og tobakskompagnierne brugt milliarder på at sige at det er. Man tror man har brug for en cigaret, men i virkeligheden er illusionen om afhængighed bare noget der bliver holdt fast i for at tjene penge

Fuck, så min mor har ædt nikotintabletter de sidste 5 år uden grund?

Har du nogen anelse om, hvad dopamin er? Dopamin kan stimuleres gennem sukker ffs
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/07/18/brain-imaging-confirms-food-addiction.aspx
Sidst rettet af Borumpas 19. dec 2013, 21:43, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

hjælpervenner skrev:
Det med at du vrøvlede var ift. at du ville have at tobak skulle være forbudt, bare fordi doping er det.

Hvorfor er det vrøvl???
De helbredsmæssige konsekvenser af rygning er alm. kendt. Og er et ret så udbredt et problem!
Hvis man skulle starte med at forbyde noget pga. de helbredsmæssige konsekvenser så er tobaksrygning et godt sted at starte kontra doping.
Brugeravatar

Borumpas skrev:
Desuden er rygning IKKE afhængighedsskabende, men det har lægemiddel industrien og tobakskompagnierne brugt milliarder på at sige at det er. Man tror man har brug for en cigaret, men i virkeligheden er illusionen om afhængighed bare noget der bliver holdt fast i for at tjene penge

Fuck, så min mor har ædt nikotintabletter de sidste 5 år uden grund?

Ikke uden grund. Lægemiddelindustrien har tjent penge på din bror. Hvis man VIRKELIG tror på at nikotin tyggegummiet hjælper dig af med din afhængighed, så gør det det også.

-Greg Plitt

Brugeravatar

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 40

Træner her: The Gym

Borumpas skrev:Har du nogen anelse om, hvad dopamin er? Dopamin kan stimuleres gennem sukker ffs
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2013/07/18/brain-imaging-confirms-food-addiction.aspx

Har du nogen anelse om hvad nikotin gør i hjernen? Nikotin har en effekt på nikotin acetylcholin receptorerne (nAChRs), ikke dopamin.

-Greg Plitt

Brugeravatar

hjælpervenner skrev:
Saddydj skrev:

Tobaksindustrien er kæmpe. De ville tabe milliarder hvis folk fandt ud af, at deres produkt i virkeligheden ikke er afhængighedsskabende. Kan ikke se hvem der skulle tjene på at sige at nikotin ikke er afhængighedsskabende.

Det skal dem der sælger bøger til folk der gerne vil stoppe med at ryge. Inklusive Allen Carr, som jeg er sikker på du har hørt om, da du stort set papegøjer alt hvad han siger.

Prøv at ryg en cigaret. Smager det godt? Nej. Derfor er det noget man skal "vænne" sig til, og altså ikke just nogen behagelig oplevelse.

Og sjovt nok vælger folk alligevel at pulse videre indtil de er afhængige. Og ja tak, jeg ved udmærket godt hvordan en cigaret smager. Jeg har selv røget 30 smøger om dagen igennem 2 år inden jeg stoppede. På samme måde som dig. Mens jeg bildte mig selv ind at nikotin ikke er afhængighedsskabende. Og det var et ekstremt effektivt auto-suggestive placebomiddel, da jeg ikke har røget siden. Men placeboeffekten ændrer ikke på videnskabelige facts.

Jeg lovede for nylig mig selv at jeg ville droppe diskussioner som den der netop er ved at udfolde sig. Det ødelægge mit humør. Så jeg tror bare at jeg stopper her.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

hjælpervenner skrev:
Borumpas skrev:Har du nogen anelse om, hvad dopamin er? Dopamin kan stimuleres gennem sukker ffs

Har du nogen anelse om hvad nikotin gør i hjernen? Nikotin har en effekt på nikotin acetylcholin receptorerne (nAChRs), ikke dopamin.

Det er forkert. Det er forkert, det du siger, hjælpervenner. Nikotin har en udpræget effekt på dopaminsystemet.

Dingo skrev:Jeg lovede for nylig mig selv at jeg ville droppe diskussioner som den der netop er ved at udfolde sig. Det ødelægge mit humør. Så jeg tror bare at jeg stopper her.

Billede
Sidst rettet af Saddydj 19. dec 2013, 21:48, rettet i alt 1 gang.

Twisted skrev:
hjælpervenner skrev:

Hvorfor er det vrøvl???
De helbredsmæssige konsekvenser af rygning er alm. kendt. Og er et ret så udbredt et problem!
Hvis man skulle starte med at forbyde noget pga. de helbredsmæssige konsekvenser så er tobaksrygning et godt sted at starte kontra doping.

Du vrøvlede også ift. at du mente at der ville komme færre rygere hvis tobak blev ulovligt. Men ja, hvis man udelukkende skulle se på helbredsmæssige konsekvenser og man havde den tankegang som politikerne har (hvis det er ulovligt så er det væk), så ville det give mening at forbyde tobak.

-Greg Plitt

Brugeravatar

Dingo skrev:Jeg lovede for nylig mig selv at jeg ville droppe diskussioner som den der netop er ved at udfolde sig. Det ødelægge mit humør. Så jeg tror bare at jeg stopper her.

Do you even Bodybananas? :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (3)

Saddydj skrev:
hjælpervenner skrev:
Saddydj skrev:

Det skal dem der sælger bøger til folk der gerne vil stoppe med at ryge. Inklusive Allen Carr, som jeg er sikker på du har hørt om, da du stort set papegøjer alt hvad han siger.

Og sjovt nok vælger folk alligevel at pulse videre indtil de er afhængige. Og ja tak, jeg ved udmærket godt hvordan en cigaret smager. Jeg har selv røget 30 smøger om dagen igennem 2 år inden jeg stoppede. På samme måde som dig. Mens jeg bildte mig selv ind at nikotin ikke er afhængighedsskabende. Og det var et ekstremt effektivt auto-suggestive placebomiddel, da jeg ikke har røget siden. Men placeboeffekten ændrer ikke på videnskabelige facts.

Ja det er primært Allen Carr's bog "Endelig Ikke-Ryger" jeg har læst, om som fik mig til at stoppe med rygning 100%. Har aldrig haft lyst til at ryge en cigaret eller overhovedet savnet cigaretter siden jeg læste den bog, føler ikke jeg mangler noget efter jeg stoppede.

Jeg vil vædde med, at hvis man fjernede nikotin fra alle cigaretter, og ikke gav nogen information om det til forbrugerne, ville de ikke mærke en forskel, og blive ved med at ryge smøgerne.
Sidst rettet af hjælpervenner 19. dec 2013, 21:52, rettet i alt 1 gang.

-Greg Plitt

Brugeravatar

Nu vi allerede er i denne kategori, vidste i så, FBI styrer tyngdekraften. Det siger Manutd selv.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Benjamin Reilly skrev:Nu vi allerede er i denne kategori, vidste i så, FBI styrer tyngdekraften. Det siger Manutd selv.

Brugeravatar

Reputation point: 150

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 142.50
- Dødløft: 182.50

hjælpervenner skrev:Jeg vil vædde med, at hvis man fjernede nikotin fra alle cigaretter, og ikke gav nogen information om det til forbrugerne, ville de ikke mærke en forskel, og blive ved med at ryge smøgerne.

Nej.

Næste

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 22 gæster