Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1348
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

Ubehag i skulderen når tunge vægte slippes

Udskriv emne

Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader

Jeg er begyndt at opleve et ubehag i skuldrene, når jeg giver slip for tunge vægte. Fx når jeg stiller dumbbells eller en barbell fra mig efter henholdsvis DB Press eller BB BOR. Under selve øvelserne mærker jeg ingenting, og jeg har ikke problemer med fx bænkpres. Ubehaget varer kun et øjeblik, før den forsvinder igen. Det er primært den forreste del af skulderen el. deltoid anterior, der er tale om.

Jeg har oplevet det tidligere, men da udviklede ubehaget sig til en reel smerte, fordi jeg ignorerede det. Da var det dog begrænset til T-Bar Rows, og efter jeg stoppede med denne øvelse, mærkede jeg ikke længere noget til det. Før nu.
Jeg har tidligere hørt folk klage over noget tilsvarende i deres underarme.

Er der nogen, der har en idé om, hvad det skyldes, eller hvordan det kan forebygges (udover at undlade at træne tungt)? På forhånd tak.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Aalborg

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har det på den eksakt samme måde, bare med mit højre ben når jeg squatter (hoften) og løftet er helt i top. Jeg kigger derfor med på sidelinien i håb om TS får svar :wink:
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 30

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 181.00

Hehe, jeg synes ikke helt, det lyder som det eksakt samme, men hvis du også får afhjulpet dit problem, er det kun en bonus. :)

Så bump!
Brugeravatar

Jeg ved ikke hvad det er i din skulder, udover det lyder som om din rotatorcuff måske er skadet? på en eller anden måde.. men det i underarmene, som andre snakker om, lyder som en gang betændelse i sceneskederne! (det man også får i skindebenene)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog

Det er ikke utænkeligt, at rotatormanchetten er problemet. Jeg kender ikke meget til den slags skader, men umiddelbart var jeg af overbevisningen, at det i så fald kunne mærkes under udførelsen af fx bænkpres eller skulderpres, hvilket ikke er tilfældet for mit vedkommende.
Det kan kun mærkes, når jeg giver slip for tunge vægte. Jeg mærker dog ikke noget til det ved dødløft. :-s Hverken med eller uden straps.

Selvom jeg ikke har hørt om tilfælde af seneskedebetændelse i skulderen, mistænker jeg lidt dette som synderen.
Brugeravatar

Tilbage til Skader

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster