Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1348
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1344

Følg bodybuilding.dk på

Udsatte knæ i Dødløft. Hjælp.

Udskriv emne

Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning

Hej BB-folket.

Jeg har skiftet den normale dødløft ud med Sumodødløft, efter at have fundet ud af at min holdning i ryggen er noget bedre i Sumo. Jeg ved dog ikke om det er pga udskiftningen til Sumo, eller fordi jeg er begyndt at køre tungere, at min knæ er begyndt at lide overlast.

Det gør nas på indersiden af knæet (den side hvor knæene peger ind mod hinanden) . Jeg tænker og føler ikke at under øvelsen, at mine knæ bliver "tvunget" ud af led, selvom man godt kunne mistænke det lidt.

Er det fordi mine knæ ikke er vant til at køre tungt (6-8 reps)? Skal jeg bare klø på, selvom der er smerter? Skal jeg købe noget støtte til min knæ? Eller skal jeg helt droppe Sumo og gå tilbage til alm. dødløft og øve på min teknik på den?

Help Please.

Dulli :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du har slet ikke ondt når du kører normal dødløft?

EDIT: Jeg ville prøve at køre tilsvarende tungt i normal dødløft og se om du stadig får ondt i knæet.
Hvis du er gået direkte til sumo uden at øve teknikken (altså ikke har prøvet sumo før), ville jeg klart råde dig til at gå ned i vægt til du få 100% styr på det.
When in doubt, remove shirt, flex, repeat.
Brugeravatar

Reputation point: 130

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Nej nej, det lød måske også forkert. Men efter at holdningen i normal dødløft, ikke var optimal, startede jeg stille op med sumo. Min ryg i konv. død, var ikke helt ret, og havde meget svært ved at fange teknikken.
Jeg kiggede på maxer.dk og deres "guide" til sumo. Så lige nu kører jeg med ikke at stå så bredt, som de anbefaler. I starten stod jeg rigtig bredt med sumo og det var fandme hårdt.

Og nej, jeg havde ikke ondt i knæene da jeg kørte konv. dødløft, men der har jeg heller ikke rigtig prøvet at køre tungt. En enkelt gang, men der følte jeg det gik for meget udover ryggen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det kunne lyde som om du ikke åbner nok op i hoften i forhold til den bredde, du står med. Knæene skal følge tæerne nogenlunde og hvis du står meget bredt, men kun åbner lidt op eller din knæ falder ind når du presser, så vil nogle opleve smerter på indersiden af knæet. Hvis du oplever at en smallere stand hjælper, så er det nok tilfældet.

Prøv at presse knæene mere ud og få hoften tættere på kroppen - så kan du også løfte mere oprejst.
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Biiver skrev:Det kunne lyde som om du ikke åbner nok op i hoften i forhold til den bredde, du står med. Knæene skal følge tæerne nogenlunde og hvis du står meget bredt, men kun åbner lidt op eller din knæ falder ind når du presser, så vil nogle opleve smerter på indersiden af knæet. Hvis du oplever at en smallere stand hjælper, så er det nok tilfældet.

Prøv at presse knæene mere ud og få hoften tættere på kroppen - så kan du også løfte mere oprejst.

Jacob mener selvfølgelig "hoften tættere på stangen" og ikke "hoften tættere på kroppen". :mrgreen:
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Jeg står i forvejen ikke særlig bredt, kun lidt bredere end hvor jeg holder på stangen. Men det lyder sandsynligt at jeg skal prøve åbne mere op i hoften. Det har jeg slet prøvet på .
Brugeravatar

Styrkeliste

Flyttet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Dulli skrev:Jeg står i forvejen ikke særlig bredt, kun lidt bredere end hvor jeg holder på stangen. Men det lyder sandsynligt at jeg skal prøve åbne mere op i hoften. Det har jeg slet prøvet på .

Medmindre du har mærkelige proportioner, lyder det som et mærkeligt dødløft.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Legend skrev:
Dulli skrev:Jeg står i forvejen ikke særlig bredt, kun lidt bredere end hvor jeg holder på stangen. Men det lyder sandsynligt at jeg skal prøve åbne mere op i hoften. Det har jeg slet prøvet på .

Medmindre du har mærkelige proportioner, lyder det som et mærkeligt dødløft.

Like this: http://www.maxer.dk/videoer/start-rigti ... dl%C3%B8ft Det sidste.

Dog har jeg ikke lagt skide meget vægt på at åbne op i hoften, så det kan være det er der lorten ligger.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg har haft samme problem med dødløft, hvor jeg løste det ved at skifte til sumo. Det med at åbne op i hoften manglede jeg dog også, og det fik jeg trænet ved at gå i sumo stilling uden vægt. Fødderne ud til mine ben var vinkelrette, og så en albue ind mod hvert knæ til at presse udad lige så stille. Jeg gjorde det lige efter cardio, hvor benene alligevel var så varme som de kunne blive, og det hjalp på smidigheden næsten fra gang til gang. Se evt. http://maxer.dk/videoer/start-rigtigt-m ... dl%C3%B8ft , den hjalp mig :)

Edit: Så ikke at du havde set videoen allerede. Når du efter nogle gange får fornemmelsen af strækket i senerne på indersiden af lårene, kan du mærke at musklerne pludselig slapper af. Så kan du øge presset en lille smule mere og så kan du faktisk åbne rigtigt meget.

OBS Forbehold for enhver sammenligning med fødselsøvelser :D

Reputation point: 10

Logbog: Ingen logbog

Legend skrev:Jacob mener selvfølgelig "hoften tættere på stangen" og ikke "hoften tættere på kroppen". :mrgreen:

Hah, sandt! Hoften er forhåbentligt relativt tæt på kroppen - ellers gør det nok ondt :mrgreen:
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Puha, det lyder til der er alligevel skal noget mere forarbejde til at jeg kan fortsætte med dødløft. Er ellers ret glad for øvelsen. :) Jeg siger tusind tak til alle der har prøvet at være behjælpelige.

Lørdag skal jeg tusses, så den efterfølgende uge, bliver nok ikke til det store træning alligevel. Så der kan jeg måske passende øve mig lidt på min Sumo teknik :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Styrketræning

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster