Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69534 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 1133
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1130

Følg bodybuilding.dk på

Rå-vegetarens eventyr

Udskriv emne

Upload et billede af dig selv og få andres kommentarer

Tilbage til Personbilleder

Dingo skrev:
Andreas Callesen skrev:Fordi simple kulhydrater er det nemmeste for kroppen at fordøje, langt nemmere end protein som er det sværeste, hvilket giver kroppen et større overskud til trænning og muskel-opbygning.

Når du nu er så glad for at tage ting folk normalt taler godt om og så hive andre negative sider frem (f.eks. dit had til mælk), kunne vi da tage og skyde sin "simle kulhydrater er bedst" teori ned også?

Ja simple kulhydrater er hurtigst for kroppen at optage, men det er ikke alt godt. Større mængder mono- og disaccharider i kosten vil medføre store udsving i insulinniveauet i blodet og påvirke både insulinreceptorer og glukosetransportørerne i vesiklerne, især GluT4. Du vil få skiftevis hypoglykæmisk og hyperglykæmiske tilstande og det er på ingen måde fordelagtigt. Hverken for din krop eller for din træning.
Dette kan på længere sigt også medføre type 2 diabetes mellitus og en masse simple kulhydrater er derfor ikke fordelagtigt. Et mere stabilt blodsukker og dermed mere stabilt insulin niveau vil derimod være beder for din krop, samtidig med at fibre og komplekse kulhydrater vil forbedre de peristaltiske bevægelser i tarmsystemet og give dig et bedre fordøjelsessytem.

So true :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Tune

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (6)
Kostplan: Ingen kostplan

Mr. Walrus does not approve.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Galleri: Intet galleri

TheFatboy skrev:Mr. Walrus does not approve.

:mrgreen: :lol:
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Jeg har i øvrigt et andet spørgsmål til dig : Why fix it, when it ain't broken? - som amerikanerne ville sige det. Det er jo tydeligvis bevist igennem erfaringer, at du kan komme langt med en proteinrig diæt, så hvorfor ændrer på noget?
Mark Dugdale: "What's up with all these guys doing like 15 reps?"
Dorian Yates: "It's more like maintaining, I think.."
Brugeravatar

Geografisk sted: Norring

Dingo skrev:Ja simple kulhydrater er hurtigst for kroppen at optage, men det er ikke alt godt. Større mængder mono- og disaccharider i kosten vil medføre store udsving i insulinniveauet i blodet og påvirke både insulinreceptorer og glukosetransportørerne i vesiklerne, især GluT4. Du vil få skiftevis hypoglykæmisk og hyperglykæmiske tilstande og det er på ingen måde fordelagtigt. Hverken for din krop eller for din træning.
Dette kan på længere sigt også medføre type 2 diabetes mellitus og en masse simple kulhydrater er derfor ikke fordelagtigt. Et mere stabilt blodsukker og dermed mere stabilt insulin niveau vil derimod være beder for din krop, samtidig med at fibre og komplekse kulhydrater vil forbedre de peristaltiske bevægelser i tarmsystemet og give dig et bedre fordøjelsessytem.

Hvorfor dog?

Problemet med diabates, er at type 2 skyldes at først spiser Jørgen Jørgensen en masse fedt, og så spiser han en masse kulhydrater... Fedt sænker insulin-sensiviteten fordi kroppen skifter til at fordøje fedtet, og når man så bagefter spiser en masse kulhydrater, hvad enten simple eller komplekse, så har vi problemet.

Og fibre og komplekse kulhydrater? Der er massere af fiber i frugt og grøntsager, samt en masse stivelse.

Logbog: Ingen logbog

Andreas Callesen skrev:Hvorfor dog?

Problemet med diabates, er at type 2 skyldes at først spiser Jørgen Jørgensen en masse fedt, og så spiser han en masse kulhydrater... Fedt sænker insulin-sensiviteten fordi kroppen skifter til at fordøje fedtet, og når man så bagefter spiser en masse kulhydrater, hvad enten simple eller komplekse, så har vi problemet.

Og fibre og komplekse kulhydrater? Der er massere af fiber i frugt og grøntsager, samt en masse stivelse.

Ja type 2 hænger også sammen med indtag af mættet fedt men din krop vil stadig prioitere kulhydrat forbrænding før fedtforbrænding da det er mere fysiologisk naturligt at oplagre fedt. Så hvilket problem har vi? For mange simple kulhydrater har aldrig gjort godt, om det er spist sammen med det ene eller andet.

Ok jamen når du nu bruger argumentet at der er masser af fibre og frugt og grønt og en masse stivelse, så må du jo hellere lade være med at spise det. Du har lige sagt at man, ifølge dig, kun skal have simple kulhydrater fordi kroppen har lettere ved at fordøje det.

Og bare fordi det er lettere at fordøje er det ikke ens betydende med at det er bedre.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan

Er råveganeren omkommet i et stykke grønt. Synes her er så stille.
Brugeravatar

WeirdMoose skrev:Er råveganeren omkommet i et stykke grønt. Synes her er så stille.

Skulle han ikke på ferie ?

Geografisk sted: Tune

Styrkeliste
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (6)

Christian A skrev:
WeirdMoose skrev:Er råveganeren omkommet i et stykke grønt. Synes her er så stille.

Aner det ikke..

Men hvad faen skal man så finde af underholdning :-k
Brugeravatar

WeirdMoose skrev:
Christian A skrev:

Aner det ikke..

Han snakkede om noget ferie, men det er sku ret trist. Havde lige glædet mig til at han skulle svare på alle de spørgsmål der var, nu må der godt komme en anden rå-vegatar og overtage hans plads, det var det mest underholdene nogensinde!
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Kardon93 skrev:
WeirdMoose skrev:
Christian A skrev:

Aner det ikke..

Han snakkede om noget ferie, men det er sku ret trist. Havde lige glædet mig til at han skulle svare på alle de spørgsmål der var, nu må der godt komme en anden rå-vegatar og overtage hans plads, det var det mest underholdene nogensinde!

Men så skal han også have lige så epic træningsmetoder ellers er det ikke fun.
Brugeravatar

WeirdMoose skrev:
Kardon93 skrev:
WeirdMoose skrev:
Christian A skrev:

Aner det ikke..

Men så skal han også have lige så epic træningsmetoder ellers er det ikke fun.

Hvem har længe lige så syge træningsmetoder og kost råd som den fætter der:D
Brugeravatar

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Kardon93 skrev:
WeirdMoose skrev:
Christian A skrev:

Aner det ikke..

Hej jeg starter på et nyt program snart!
Skulder: Jeg fylder en ½ liters vandflaske med sand og holder den i strakt arm ud fra kroppen så længe jeg kan. Det er meget mere naturligt end at stå med en vægt og meget bedre end at bevæge den op og ned. Det slider på kroppen og vil bare give skader.

Triceps: Jeg laver samme slags øvelse som når man strækker ud efter løb, den der hvor man "vælter muren". Fordi jeg trykker så hårdt op mod muren at mine triceps bliver vildt hårde og stærke (helt naturligt, uden vægte!!).

Ben: Jeg starter med at gå ud og købe en masse frø på planteskolen og så plante mine egne grøntsager og frugter. Så spiser jeg det når min køkkenhave har givet resultater og det jeg ikke spiser, putter jeg en to poser som jeg holder i hænderne og så laver jeg 400 englehop hver morgen. Og progression skal der også med så jeg starter med tomater i poserne og så slutter jeg på vandmeloner.

Udover det skal jeg leve af en masse simple kulhydrater og siden man vokser mest når man er lille, så har jeg købt en masse modermælkserstatning som jeg drikker til mine rå grøntsager.

Hilsen bjarne, rå-vegetar
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo:

Du har lige løst mit problem angående hvad mit næste program skal være :shock:
Har du ligeledes nogle gode råd til hvordan jeg kan træne bryst, biceps, mave og ryg? :D
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

Dingo skrev:
Kardon93 skrev:
WeirdMoose skrev:
Christian A skrev:

Aner det ikke..

Hej jeg starter på et nyt program snart!
Skulder: Jeg fylder en ½ liters vandflaske med sand og holder den i strakt arm ud fra kroppen så længe jeg kan. Det er meget mere naturligt end at stå med en vægt og meget bedre end at bevæge den op og ned. Det slider på kroppen og vil bare give skader.

Triceps: Jeg laver samme slags øvelse som når man strækker ud efter løb, den der hvor man "vælter muren". Fordi jeg trykker så hårdt op mod muren at mine triceps bliver vildt hårde og stærke (helt naturligt, uden vægte!!).

Ben: Jeg starter med at gå ud og købe en masse frø på planteskolen og så plante mine egne grøntsager og frugter. Så spiser jeg det når min køkkenhave har givet resultater og det jeg ikke spiser, putter jeg en to poser som jeg holder i hænderne og så laver jeg 400 englehop hver morgen. Og progression skal der også med så jeg starter med tomater i poserne og så slutter jeg på vandmeloner.

Udover det skal jeg leve af en masse simple kulhydrater og siden man vokser mest når man er lille, så har jeg købt en masse modermælkserstatning som jeg drikker til mine rå grøntsager.

Hilsen bjarne, rå-vegetar

HAHA.. :D var færdig af grin efter den sidste kommentar.
Brugeravatar

mathias1989 skrev:Dingo:

Har du ligeledes nogle gode råd til hvordan jeg kan træne bryst, biceps, mave og ryg? :D

Brystet vil jeg træne lige Callesen med fjernsynet, jeg har hørt at Dexter Jackson udelukkende træner sådan!

Biceps er en UNATURLIG muskel så den skal du ikke træne! Man skal lave unaturlige arm sammentrækninger, nej nej!

Mave vil jeg træne ved at jeg får min far til at hoppe oven på mig så jeg spænder i min mave hele tiden. Og jeg vil også se en masse sjove serie og komedie film så jeg griner meget, så spænder jeg jo i maven og så træner jeg dem sådan.

Ryggen vil jeg træne ved at lave noget der godt kunne MINDE om rows men jeg laver dem med nogle spande med sand i . Og så laver jeg nogle kropshævningeri en gren. Det er meget mere naturligt end i et center nemlig.
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:

Brystet vil jeg træne lige Callesen med fjernsynet, jeg har hørt at Dexter Jackson udelukkende træner sådan!

Biceps er en UNATURLIG muskel så den skal du ikke træne! Man skal lave unaturlige arm sammentrækninger, nej nej!

Mave vil jeg træne ved at jeg får min far til at hoppe oven på mig så jeg spænder i min mave hele tiden. Og jeg vil også se en masse sjove serie og komedie film så jeg griner meget, så spænder jeg jo i maven og så træner jeg dem sådan.

Ryggen vil jeg træne ved at lave noget der godt kunne MINDE om rows men jeg laver dem med nogle spande med sand i . Og så laver jeg nogle kropshævningeri en gren. Det er meget mere naturligt end i et center nemlig.

:-k Hvad med kost? har du nogle hurtige tips sådan man bare gainer for sygt? Her selv hørt at det der proten eller prutein eller hvad det nu er skulle være sygt overhyped, kan det passe?
Brugeravatar

Mange tak Dingo :mrgreen:
Nu har jeg næsten et komplet program :D
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)

WeirdMoose skrev: :-k Hvad med kost? har du nogle hurtige tips sådan man bare gainer for sygt? Her selv hørt at det der proten eller prutein eller hvad det nu er skulle være sygt overhyped, kan det passe?

Du skal huske selv at plukke din frugt, for det er sådan man gjorde i de gamle naturlige dage! Det er mere naturligt at plukke den selv, for hvis andre plukker den så sker det unaturligt. Endnu bedre hvis du spiser det der allerede er faldet ned fra jorden, så er det ÜBER naturligt og så skal du se løjer!
Protein skal du næsten ikke bruge noget af, det er kun simple kulhydrater som du BARE skal have meget af!! Og proteinpulver skal du holde dig langt fra, det er total UNATURLIGT for det er lavet ud af det UNATURLIGE og FARLIGE produkt MÆLK!

(jeg vil, bare for en sikkerheds skyld, understrege den overdrevne ironi i disse indlæg!!!)
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:
WeirdMoose skrev: :-k Hvad med kost? har du nogle hurtige tips sådan man bare gainer for sygt? Her selv hørt at det der proten eller prutein eller hvad det nu er skulle være sygt overhyped, kan det passe?

Du skal huske selv at plukke din frugt, for det er sådan man gjorde i de gamle naturlige dage! Det er mere naturligt at plukke den selv, for hvis andre plukker den så sker det unaturligt. Endnu bedre hvis du spiser det der allerede er faldet ned fra jorden, så er det ÜBER naturligt og så skal du se løjer!
Protein skal du næsten ikke bruge noget af, det er kun simple kulhydrater som du BARE skal have meget af!! Og proteinpulver skal du holde dig langt fra, det er total UNATURLIGT for det er lavet ud af det UNATURLIGE og FARLIGE produkt MÆLK!

(jeg vil, bare for en sikkerheds skyld, understrege den overdrevne ironi i disse indlæg!!!)

Så mange år spildt på alt det unaturlige fnidder fnadder, OG SÅ VIRKER DET IKKE :verysad: :verysad: :verysad:
Brugeravatar

Jeg syntes ikke rigtig der sker noget her... huhm...
Min log er mere uduelig end mic's.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Aalborg Styrkeløfter Klub

Styrkeliste
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Dingo skrev:

Nu har jeg i et par måneder trænet nogenlunde som du anbefaler, jeg har gået med en stor pose hørfrø på brystet, og hver gang jeg har trukket vejret er brystmuskulaturen blevet trænet - HELT naturligt!

Men jeg har dog et problem, hvordan undgår jeg overtræning?
Som tidligere nævnt har jeg prøvet at køre nogle 10 x 10 fordelt udover dagen, men det er virkeligt svært kun at trække vejret i 10 sæt om dagen.
Jeg ser frem til at høre fra dig, så jeg kan fortsætte mit rå-vegeaner eventyr.

Til slut vil i lige få et billede der viser hvordan min form står sig på nuværende tidspunkt, det virker sku godt!
Billede
Som det tydeligt ses er jeg ved at blive en sang muscle-mass-motherfucker! :dope:

Tak for hjælpen

Ps. det der billede har jeg rent faktisk fået lov at bruge af min ven, det er godt med nogle der har lidt selvironi :´)
Poor form in the gym is caused by insufficient yelling
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Voldsomt så mange folk der er butthurt over hans træningsmetoder :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 160

Niels1 skrev:Voldsomt så mange folk der er butthurt over hans træningsmetoder :lol:

Det var sgu for sjovt! Hans tråd:
viewtopic.php?t=26926
Betød 27 indlæg på en time.. Kedeligt at vi ikke har set mere til ham:D
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Squat: 135.00