Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69535 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050005 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 960
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 958

Følg bodybuilding.dk på

The Leangains

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle !

Faldt lige over disse artikler, eller nærmere denne livsstil :
http://www.leangains.com/2010/04/leangains-guide.html

http://www.leangains.com/2010/06/interm ... -body.html

Hvad er jeres mening/holdning til at fast i 12-14 timer? Og der efter spise 3 kæmpe måltider i et tidsrum på 8-9 timer???

Mvh
Frederik Bahne
http://www.frederikbahne.wordpress.com
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.50
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

.. at det er en endnu en moderne livstils-spiseforstyrelse, pakket ind i pseudo-videnskab og gode hensigter. Redesign of the spoon. Sultfornemmelsen er din krops måde at sige "jeg er løbet tør for brændstof (kulhydrater) og byggemateriale (proteiner) og vil gerne have noget hældt i hovedet, nu!" - naturen har indrettet os sådan, fordi det virker. At faste i 14 timer kan kun undskyldes med forestående hospitalsophold ifbm. operation ell.lign - eller med religion. Faste er IKKE sundt for kropppen!, modsat hvad mange meditations-hipstere tror. Slet ikke for en person der løfter vægte og dyrker kredsløbstræning... !!!

Så.. - spis indtil du er mæt. Og når du er mæt, så er det tid til dessert.

Kh.

Coach Ædeflip & Dr. Dumbbell.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Er helt enig coach!
Synes det er fuldstændig vandvittigt.. Dog er det utroligt hvor "lean" personnerne er, som følger denne form for " livsstil" :afraid:
- Strength has nothing to do with how much you can squat, but how much effort you put in it -
Brugeravatar

Styrkeliste

A Menace To Chicken skrev:.. at det er en endnu en moderne livstils-spiseforstyrelse, pakket ind i pseudo-videnskab og gode hensigter. Redesign of the spoon. Sultfornemmelsen er din krops måde at sige "jeg er løbet tør for brændstof (kulhydrater) og byggemateriale (proteiner) og vil gerne have noget hældt i hovedet, nu!" - naturen har indrettet os sådan, fordi det virker. At faste i 14 timer kan kun undskyldes med forestående hospitalsophold ifbm. operation ell.lign - eller med religion. Faste er IKKE sundt for kropppen!, modsat hvad mange meditations-hipstere tror. Slet ikke for en person der løfter vægte og dyrker kredsløbstræning... !!!

Kh.

Du snakker som du har forstand til, og du har overhovedet ikke sat dig ind i, hvad du snakker om.

Den optimale faste er desuden 16 timer, og man føler ikke sult, hvis man gør det ordenligt.

Intermittent fasting er ikke det optimale for alle, men for nogen er det.

Hvor er DINE videnskabelige understøttelser af dine påstande?
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Det var aldrig noget jeg selv ville gøre. Men jeg kender et par stykker som har spist efter Intermittent fasting med rigtig gode resultater f.eks. Foodman herinde
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Fistandantilus skrev:
A Menace To Chicken skrev:.. at det er en endnu en moderne livstils-spiseforstyrelse, pakket ind i pseudo-videnskab og gode hensigter. Redesign of the spoon. Sultfornemmelsen er din krops måde at sige "jeg er løbet tør for brændstof (kulhydrater) og byggemateriale (proteiner) og vil gerne have noget hældt i hovedet, nu!" - naturen har indrettet os sådan, fordi det virker. At faste i 14 timer kan kun undskyldes med forestående hospitalsophold ifbm. operation ell.lign - eller med religion. Faste er IKKE sundt for kropppen!, modsat hvad mange meditations-hipstere tror. Slet ikke for en person der løfter vægte og dyrker kredsløbstræning... !!!

Kh.

Du snakker som du har forstand til, og du har overhovedet ikke sat dig ind i, hvad du snakker om.

Den optimale faste er desuden 16 timer, og man føler ikke sult, hvis man gør det ordenligt.

.. aner det ikke, du. Hvor er dine ?!?

Jeg svarer på baggrund af min viden om ernæring ifbm. vægt -og kredsløbstræning. Hvis du mener at faste er hensigtigsmæssigt, for personer der træner med vægte - så fyr løs. Og fortæl gerne hvorfor.
Brugeravatar

Flyttet
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

Det er muligt at Intermittent fasting virker og endda virker godt, men at Frederik Bahne sidder og læser om det, overbeviser mig om at verden igen roterer den forkerte vej...

få nu drejet dit forstyrrede mindset ind på at blive rask i stedet for...
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Equus skrev:Det er muligt at Intermittent fasting virker og endda virker godt, men at Frederik Bahne sidder og læser om det, overbeviser mig om at verden igen roterer den forkerte vej...

Eneste grund til at jeg læste om det var fordi en ven linkede det til mig, da han overvejede det..

IMO synes jeg det er sindsygt...
Brugeravatar

Styrkeliste

LittleNinja skrev:
Equus skrev:Det er muligt at Intermittent fasting virker og endda virker godt, men at Frederik Bahne sidder og læser om det, overbeviser mig om at verden igen roterer den forkerte vej...

Eneste grund til at jeg læste om det var fordi en ven linkede det til mig, da han overvejede det..

IMO synes jeg det er sindsygt...

Hvorfor så undersøge det? Det kan du gøre den dag du skal læse ernæring. Desuden, hvis dine venner gør noget dumt, så kald dem idioter, det virker.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

A Menace To Chicken skrev:
Fistandantilus skrev:

Kh.

Jeg svarer på baggrund af min viden om ernæring ifbm. vægt -og kredsløbstræning. Hvis du mener at faste er hensigtigsmæssigt, for personer der træner med vægte - så fyr løs. Og fortæl gerne hvorfor.

Øh, jeg har mine fra leangains.com. Det ville du vide, hvis du bare havde læst en halv time på siden. Der er massevis af videnskabelige referencer til at underbygge alle metoder.
Brugeravatar

Reputation point: 165

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 180.00
- Dødløft: 215.00

Menace>> Prøv at brug et minimum af tid på at sætte dig ind tingene før du slynger de sædvanlige fordomme ud på baggrund af indgroede bb-dk dogmer. Indrømmet, leangains kan virke dumt ved første øjekast (fordi vi er 'opdraget' med dogmet om at spise konstant for at vokse), men forfatteren bag er ekstremt videnskabeligt orienteret og har faktisk ganske valid videnskabelig forskning til at underbygge hans postulater - og ikke mindst et hav af virkelig imponerende resultater (både klienter og ham selv). Brug lidt tid på at kigge på hans side før du dømmer det hele ud fra de sædvanlige bb-dogmer.

En af de ting som jeg finder virkelig tiltalende ved konceptet er man slipper for at skulle tænke på mad konstant. Overvej hvor meget mere social og produktiv man kan være når man ikke konstant skal tænke på det næste måltid og hvordan man får det.

Og så vil jeg godt vædde en million på Bahnes 'ven' er ham selv. Lidt er tilfælde din 'ven' faldt over leansgains stort set lige efter jeg havde postet en artikel derfra :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Synes det virker rigtigt fornuftigt men er nu ikke noget for mig elsker mine morgen gryn ;)
Brugeravatar

Træner her: OBBC

Foos skrev:Synes det virker rigtigt fornuftigt men er nu ikke noget for mig elsker mine morgen gryn ;)

Du kan da også få dine "morgen gryn" senere på dagen :wink:

Jeg har for nyligt læst en del fra hjemmesiden og det jeg godt kan li er at han underbygger ting baseret på det videskabelige, i modsætningen af andre "store" BB hjemmesider. Mit problem ville bare være hvordan jeg ville komme igennem en dag som for mig starter omkring kl.6-7 og hvor jeg er i skole til kl.14-15. Hvordan sku min hjerne ku klare sig uden energi indtil kl.12-13. Men det er vel noget man vender sig til?

Logbog: Ingen logbog

essensen skrev:Menace>> Prøv at brug et minimum af tid på at sætte dig ind tingene før du slynger de sædvanlige fordomme ud på baggrund af indgroede bb-dk dogmer. Indrømmet, leangains kan virke dumt ved første øjekast (fordi vi er 'opdraget' med dogmet om at spise konstant for at vokse), men forfatteren bag er ekstremt videnskabeligt orienteret og har faktisk ganske valid videnskabelig forskning til at underbygge hans postulater - og ikke mindst et hav af virkelig imponerende resultater (både klienter og ham selv). Brug lidt tid på at kigge på hans side før du dømmer det hele ud fra de sædvanlige bb-dogmer.

En af de ting som jeg finder virkelig tiltalende ved konceptet er man slipper for at skulle tænke på mad konstant. Overvej hvor meget mere social og produktiv man kan være når man ikke konstant skal tænke på det næste måltid og hvordan man får det.

Og så vil jeg godt vædde en million på Bahnes 'ven' er ham selv. Lidt er tilfælde din 'ven' faldt over leansgains stort set lige efter jeg havde postet en artikel derfra :wink:

Selvfølgelig har du ret i at jeg har fordomme, og at de skinner klart og tydeligt igennem og er baseret på lige dele viden, indsigt og brosceince-bingo-bodybuilder-bravada.. - men jeg reagerede i første omgang så voldsomt, netop for det var min yndlings-ninja der postede (hvad der i mine øjne syntes at være) endnu en genvej til et anstrengt forhold til mad - endnu en måde at komplicere indtag af næring på. Jeg skal ikke afvise at der findes folk der har gode erfaringer med faste, jeg har bare svært ved at begribe at afvisning af mad (in any way, shape or form) skulle være produktivt for en person der træner med tunge vægte. Måske tager jeg fejl, måske kan faste være produktiv hvis man virkelig nailer det.. - men mit budskab til TS (og alle andre nybegyndere i The Iron Game) er stadig; spis, træn og sov.

Lad alle de andre bekymringer komme senere.
Brugeravatar

Tha K skrev:
Foos skrev:Synes det virker rigtigt fornuftigt men er nu ikke noget for mig elsker mine morgen gryn ;)

Du kan da også få dine "morgen gryn" senere på dagen :wink:

Jeg har for nyligt læst en del fra hjemmesiden og det jeg godt kan li er at han underbygger ting baseret på det videskabelige, i modsætningen af andre "store" BB hjemmesider. Mit problem ville bare være hvordan jeg ville komme igennem en dag som for mig starter omkring kl.6-7 og hvor jeg er i skole til kl.14-15. Hvordan sku min hjerne ku klare sig uden energi indtil kl.12-13. Men det er vel noget man vender sig til?

Så ville de jo blive til middags gryn :wink:
Brugeravatar

Træner her: OBBC

essensen skrev:Menace>> Prøv at brug et minimum af tid på at sætte dig ind tingene før du slynger de sædvanlige fordomme ud på baggrund af indgroede bb-dk dogmer. Indrømmet, leangains kan virke dumt ved første øjekast (fordi vi er 'opdraget' med dogmet om at spise konstant for at vokse), men forfatteren bag er ekstremt videnskabeligt orienteret og har faktisk ganske valid videnskabelig forskning til at underbygge hans postulater - og ikke mindst et hav af virkelig imponerende resultater (både klienter og ham selv). Brug lidt tid på at kigge på hans side før du dømmer det hele ud fra de sædvanlige bb-dogmer.

Så skylder du mig en million Esse (;
* cause you just failed :´)
kunne sgu ikke finde på at faste.. Morgenmaden er det bedste måltid på dagen
Brugeravatar

Styrkeliste

Fistandantilus skrev:
A Menace To Chicken skrev:
Fistandantilus skrev:

Kh.

Øh, jeg har mine fra leangains.com. Det ville du vide, hvis du bare havde læst en halv time på siden. Der er massevis af videnskabelige referencer til at underbygge alle metoder.

Har du nogen egenerfaringer, med faste? Jeg har.. - holdt Ramadan i Palæstina, ikke af religiøse årsager, men af respekt og nysgerrighed. Ca. 16 timer om dagen, fra solopgang til solnedgang. Det var fanme ikke sjov.. - jeg var kronisk sulten, energiforladt og dum. Jeg ville nødig kombinere dét med træning.
Brugeravatar

Lige en lille rant fra min side, ingen grund til at jeg kaster mig ud i noget videnskabeligt. Jeg er ikke fagudannet, og Berkhan argumenterer alligevel videnskabeligt for det meste af det han har skrevet.
Desuden er han bro-godkendt af både Alan Aragon (der trak en del hans kritik af IF tilbage jvf. indlæg på bb.com), samt Lyle McDonald der ofte referer til Berkhan på hans blog....

Har levet løst efter leangains livstilen siden 5 maj 2009, grunden til at jeg skriver dato på, er at den beslutning at skifte til den livsstil er en af de enkelstående bedste beslutninger, jeg nogensinde har taget.

**EDIT: kan lige nævne at jeg var overvægtig som ung, har en appetit der er fuldstændigt outreret, og har en direkte sygelig trang til at proppe mig selv.... Derudover har jeg aldrig været sulten fra morgenstunden, men altid vanvittigt sulten om aftenen. Set i det lys er mit indlæg selvfølgeligt en smule biased. :)

Efter min overbevisning, er metoden primært interresant for folk der har en meget hidsig appetit, og ikke mindst trang/lyst til at spise store måltider.
Det kræver en ganske særlig form for madglæde (vel egentligt en spiseforstyrrelse?) at spise ½kg grøntsager + en god portion carbs + ½-1kg kød + ½-1kg skyr fromage/frais indenfor en kort tidsperiode efter træning.
Personlig er jeg helt pjattet med følelsen af at være helt proppet og æde max igennem og jeg sover som en baby på helt fuld mave. Mange andre vil have det helt omvendt.

Mine erfaringer efter 14 måneders intermitten fasting er:

Gains/resultater er nøjagtigt de samme som en høj måltidsfrekvens, intens træning + kvalitetsmad = gode "lean" gains. intens træning + affaldsmad = gode gains + spæk, osv.

Faste er den eneste holdbare måde at undertrykke appetiten på, effekten af faste er langt bedre end de hidsige mængder eca jeg plejede at køre indenbords, og utvivlsomt sundere!
Rent teknisk producerer kroppen sig eget sult-undertrykkende hormon (ghrelin hvis jeg husker rigtigt). For personer der har problemer med overspisning, er dette helt uvurderligt.

Det er den eneste måde jeg har prøvet, til at ligge i kcal underskud i længere perioder (som forholdsvist inaktiv) uden at have lyst til at skyde mig selv.
Det skal selvfølgeligt nævnes, at da jeg havde et hidsigt fysisk arbejde var det intet problem med høj måltidsfrekvens.

Langt mere intens træning på halvtom mave (dvs. 1stk frugt & 100gr kød/aminotabs), her har de fleste andre den omvendte erfaring.
Jeg har haft nogle nærmest ekstraordinært gode træninger på hel tom mave efter 16-18 timers faste, det er dog ikke anbefalelsesværdigt da der er god evidens for at det er vigtigt at få lidt indenbords før træning.

Den bedste effekt er dog undertrykkelse af træthed, nogle personer kan have tendens til at blive trætte/tankede i forbindelse med et måltid. Selv har jeg altid være tæt på at falde i søvn i skolen det meste af mit liv, altid siddet og nikket med hovedet under forelæsninger osv., selv på diæt. Siden jeg startede på at faste om dagen er dette problem helt forsvundet.

Det er uendeligt meget lettere at være konsistent med sin diæt (kcal underskud) over længere perioder, med den sultundertrykkelse man får under fasten, og den store mængde mad man kan tillade sig at spise på én gang gør det meget lettere at undgå at falde i. Ens næste mulighed for at spise sig godt mæt i lækker mad er aldrig mere end 24 timer væk.

Kombinationen af diæt + liv er uendeligt meget nemmere på IF, typisk sørger jeg selv for at faste helt op til det pågældende sociale arrangement, æder derefter ad libitum, hvilket typisk er 2500-3000kcal, og kyler så noget protein ind før sengetid hvis der mangler. Det er rart at have muligheden for at integrere en familiemiddag i et diæt forløb.

Ens dag bliver omkring en milliard gange nemmere af at man ikke behøver forberede/pakke en masse måltider. Det har desuden være en enorm gevinst for mig, at komme af med de sædvanlige broscience tvangstanker om, at nu falder mine muskler af fordi det er 3 timer siden jeg har spist sidst.

Det er fantastisk ikke at skulle spise om morgenen, har aldrig været sulten fra morgenstunden, og det har altid taget mig en evighed at klemme selv den mindste portion mad ned, for derefter at skulle slås med sure opstød og træthed.

Så mine 2 cents:
Er man en aktiv (læs høj forbrænding) teenager / ung mand, med et ønske om at blive større, er det slet ikke interresant, det er ganske simpelt ikke muligt at indtage den nødvendige mængde kvalitetsmad. Ligeledes er der ingen grund til at skifte fra en tilgang med høj måltidsfrekvens hvis denne virker fint, og er fint kompatibel med ens hverdag/psyke.
Hvis man mener at 2stk kyllinge bryst, lidt salat & en kartoffel er et måltid, så er IF en katastrofe, det kræver en hidsig mængde grøntsager og langsomtoptageligt protein (fra rigtig mad) inden sengetid hvis det skal give mening at faste de efterfølgende 16 timer.

Hvis man vil være det største skur ever, er det nok heller ikke særligt smart, empirisk kan jeg da observere på Berkhans side, at klientellet primært er folk på 70-90kg.

Hvis man derimod konstant failer på sin måltidsplan, ofte ender med at lave lidt rigeligt carbs om aftenen, altid ender med at være småfed uanset hvad man gør, konstant føler sig sulten og aldrig "fuld"/mæt/tilfreds, så kan jeg kun anbefale at give det et forsøg.
Med andre ord, så vil en spiseforstyrret kontormus/studerende som mig selv, med et ligevægtsindtag på omkring 3.000kcal næppe kunne opnå en følelse af mæthed (og ikke mindst tilfredsstillelse) ved en høj måltidsfrekvens.

Til Ninja > håber ikke jeg er for "personlig", men jeg vil tro at du er præcist den modsatte type af dem der vil have glæde af at prøve IF. :)
Sidst rettet af Foodman 12. aug 2010, 11:05, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Foodman :
Ualmindelig god "anmeldelse" af IF...
Du har lige forklaret det bedre end det står på siden. Godt gået =D>

& nej... jeg ville aldrig egne mig til at faste... De få gange jeg har gjort det, op til stævner. Har været ved at tage livet af mig.. Nej jeg er bedre til at spise 6-8 gange om dagen. Det gør at jeg kan opretholde et kcal+.
Brugeravatar

Styrkeliste

Så blev jeg også dét klogere!

.. takker til foodman, og en generel undskyldning for mit første bjæf.

Mea culpa.

Mea maxima culpa.
Brugeravatar

Foodman: Hvor lang tid tog det for din krop at acceptere den måde at spise på?
Thomas Bay
Brugeravatar

Styrkeliste

Bay skrev:Foodman: Hvor lang tid tog det for din krop at acceptere den måde at spise på?

Fra dag 1, føltes helt rigtigt med det samme, hvilket i dén grad overraskede mig da jeg først startede, var sikker på at jeg ville dø af sult omkring middag... :lol:

Men her skal det jo bemærkes, at jeg aldrig har haft lyst til mad om morgenen, og altid haft meget appetit om aftenen, hvilket utvivlsomt har gjort overgangen nemmere. Mener at Berkhan nævner alt fra et par dage til et par uger som tilvænning for "normale" mennesker :)
Brugeravatar

Foodman skrev:
Bay skrev:Foodman: Hvor lang tid tog det for din krop at acceptere den måde at spise på?

Fra dag 1, føltes helt rigtigt med det samme, hvilket i dén grad overraskede mig da jeg først startede, var sikker på at jeg ville dø af sult omkring middag... :lol:

Men her skal det jo bemærkes, at jeg aldrig har haft lyst til mad om morgenen, og altid haft meget appetit om aftenen, hvilket utvivlsomt har gjort overgangen nemmere. Mener at Berkhan nævner alt fra et par dage til et par uger som tilvænning for "normale" mennesker :)

hvad fik dig til at ville prøve det?? :-k
Brugeravatar

Styrkeliste

LittleNinja skrev:
Foodman skrev:

hvad fik dig til at ville prøve det?? :-k

Læs hans indlæg!

Styrkeliste
- Bænkpres: 27.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 235.00

Er der nogen der har prøvet det ud over foodman??
Brugeravatar

Styrkeliste

essensen skrev:En af de ting som jeg finder virkelig tiltalende ved konceptet er man slipper for at skulle tænke på mad konstant. Overvej hvor meget mere social og produktiv man kan være når man ikke konstant skal tænke på det næste måltid og hvordan man får det.

Er det virkelig så stort et problem for jer? Jeg har ihvertfald aldrig oplevet det som et problem. Man kan næsten altid købe en kakao eller tage noget mad hos ens venner hvis man skal være ude i lang tid, eller bare spise ekstra meget før og efter hvis man skal gå flere timer uden mad.

Min egen holdning til det, selvom jeg overhovedet ikke har sat mig ind i det så tag det for hvad det er: man kan fordreje alting til at lyde fordelagtigt og på den måde sælge selv dårlige produkter. Jeg gider ikke at "genopfinde hjulet", når det at spise meget og ofte har virket for alle bodybuildere gennem tidens løb.
Nubretpumper
Brugeravatar

Hvis Bahne brugte lige så meget tid på at komme sig over sin spiseforstyrrelse, som han bruger på at læse om mærkelige diæter, var han rask på 14dage.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Misterhamper skrev:
essensen skrev:En af de ting som jeg finder virkelig tiltalende ved konceptet er man slipper for at skulle tænke på mad konstant. Overvej hvor meget mere social og produktiv man kan være når man ikke konstant skal tænke på det næste måltid og hvordan man får det.

Er det virkelig så stort et problem for jer? Jeg har ihvertfald aldrig oplevet det som et problem. Man kan næsten altid købe en kakao eller tage noget mad hos ens venner hvis man skal være ude i lang tid, eller bare spise ekstra meget før og efter hvis man skal gå flere timer uden mad.

Min egen holdning til det, selvom jeg overhovedet ikke har sat mig ind i det så tag det for hvad det er: man kan fordreje alting til at lyde fordelagtigt og på den måde sælge selv dårlige produkter. Jeg gider ikke at "genopfinde hjulet", når det at spise meget og ofte har virket for alle bodybuildere gennem tidens løb.

Det er ikke et kæmpe problem - jeg har mine metoder til at få det hele til at gå op, men jeg bruger rigtig meget tid på at tænke over mad/måltider og det kunne være rart at slippe for.

Din holdning kan ikke bruges til en skid når du ikke engang har forsøgt at sætte dig minimalt ind i det :wink: Han genopfinder ingenting - der er solid videnskab bag de råd han giver. Desuden henvender det sig ikke primært til bodybuildere, men mere folk der enten ønsker at smide fedt eller opbygge en fornuftig form med en god fedtprocent. Der er dog nogle bb'ere der har benyttet sig af hans metode til shows.
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

#Foodman

Jeg har problemer med en ustoppelig appetit, og jeg har spist meget frekvent så længe jeg kan huske.
Det er noget som irriterer mig ret meget i min hverdag. Jeg har selv undersøgt emnet IF en smule før jeg også ramte ind i tråden her, og har nu besluttet mig for at give det et forsøg!
Jeg tror det eneste jeg ikke forstår af Leangains Guiden er, hvordan man skal spise på sine hviledage.
Skal man de dage holde det samme mønster? Altså f.eks. faste fra aftenen før til omkring middag på hviledagen, hvor man så indtager sit største måltid?

Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 18 gæster