Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1287
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1284

Følg bodybuilding.dk på

Forskellige former for løb

Udskriv emne

Alt om konditionstræning

Tilbage til Konditionstræning

Hej

Når man løber med det formål at forbrænde fedt er det bedst at ens puls ligger på ca. 65 % af sit max, i mit tilfælde er det ca. 160-170 slag i pr. min i timen.. Men hvilken form for løb er bedst til at opnå dette?

Er det bedst at holde samme intensitet på hele løbeturen?
Er det bedst at variere hastigheden, og dermed få sin puls til skiftevis at stige og falde?
Er det bedst at løbe langt, er det for optimistisk at man kan løbe langt med en så høj puls?
Er det bedst at løbe en kort strækning men virkelig blæse igennem?

Spørgsmålet er simpelt, men valget er mange.. Hvilken form for løb giver den bedste kalorieforbrænding?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Odense

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

NisseQl skrev:Hej

Når man løber med det formål at forbrænde fedt er det bedst at ens puls ligger på ca. 65 % af sit max, i mit tilfælde er det ca. 160-170 slag i pr. min i timen.. Men hvilken form for løb er bedst til at opnå dette?

Er det bedst at holde samme intensitet på hele løbeturen?
Er det bedst at variere hastigheden, og dermed få sin puls til skiftevis at stige og falde?
Er det bedst at løbe langt, er det for optimistisk at man kan løbe langt med en så høj puls?
Er det bedst at løbe en kort strækning men virkelig blæse igennem?

Spørgsmålet er simpelt, men valget er mange.. Hvilken form for løb giver den bedste kalorieforbrænding?

hvorfor er det bedst at ens puls ligger på ca. 65% af ens max, når det gælder fedtforbrændning?

nu er konditionstræning ikke noget jeg gør det store i. men jeg synes helt klart at intervalløb er at foretrække. det er meget sjovere, du appelere i højere grad til hurtighed end ren kondition, der er meget bedre overførsel til diverse sports.
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Logbog: Vis logbog

lav noget sprint træning! det både toner og styrker din krop:) det er utroligt hårdt hvis du gør det rigtigt!, kig eventuelt på youtube: sprint training. håber det kan hjælpe dig. jeg har selv trænet 100 meter sprint og da jeg gjorde det 2-3 gange om ugen var min mave i top! og hvis man kigger på atleterne kan man jo se at de er kæmpe store!!! :evil: plus din benstyrke bliver enorm! min bedste ven var danmarks hurtigste i 2007 i 15 års klassen og han havde en benpress maks på ca 300 kg.

08guma skrev:lav noget sprint træning! det både toner og styrker din krop:) det er utroligt hårdt hvis du gør det rigtigt!, kig eventuelt på youtube: sprint training. håber det kan hjælpe dig. jeg har selv trænet 100 meter sprint og da jeg gjorde det 2-3 gange om ugen var min mave i top! og hvis man kigger på atleterne kan man jo se at de er kæmpe store!!! :evil: plus din benstyrke bliver enorm! min bedste ven var danmarks hurtigste i 2007 i 15 års klassen og han havde en benpress maks på ca 300 kg.

Sprint toner din krop ? :?
Din mave kommer da ik "i top" ved at sprinte 2-3 gange om ugen, hvis du spiser mere end du forbrænder ?
Fatter ik hvad du mener med at atleterne er kæmpestore...?
You will always fear, what you don´t understand.

Geografisk sted: Odense

Kostplan: Ingen kostplan

Fedtforbrændingszonen er en skrøne.
Høj intesitet i lang tid does the trick :wink:

På ugebasis vil jeg foreslå et par ture på 45-60 min på omkring 80% suppleret med to gange intervaltræning med høj intesitet.
En dag uden træning, er en dag uden mening.

Interview med bodybuilding.dk viewtopic.php?p=658777#p658777
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (8)

Kæmperen skrev:Fedtforbrændingszonen er en skrøne.

På ugebasis vil jeg foreslå et par ture på 45-60 min på omkring 80% suppleret med to gange intervaltræning med høj intesitet.

Så vidt jeg har forstået det findes fedtforbrændingszonen - men den er i princippet ligegyldig da det altid giver højere forbrænding og bedre konditionstræning, at løbe med højere intensitet (selvfølgelig under forudsætning af, at man ikke overtræner) - eller er jeg gal på den her Kæmper?
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

sprint træning er ikke at du løber 5 gange 100 meter! du kan både lave interval træning med rigtig høj intensitet, eller korte 40 meter sprinter med maks intensitet. men det er kun en lille del af træningen!
man kunne for eksempel starte med 2 x 400 meter opvarmning, herefter laver man stræk. så laver man diverse hop, sving og øvelser. når det er gjort starter den rigtige træning. her kunne det for eksempel være 8-10 gange 200 meter som skal løbes på 30-35 sek eller ca 85%. det kunne også være 3 gange 40 3 gange 60 3 gange 80 3 gange 100 og 3 gange 120, hvor alle løbes med maks intensitet.
når det er gjort kunne man gå ind og lave nogle øvelser med medicin bolde for maven, noget bænkpres og squat. det kunne være et sprint program man kunne lave hver anden dag. hvis man skal lave det her skal man ikke have spist 1-2 timer inden, da det hele ryger op igen ellers!

Hill skrev:

Så vidt jeg har forstået det findes fedtforbrændingszonen - men den er i princippet ligegyldig da det altid giver højere forbrænding og bedre konditionstræning, at løbe med højere intensitet (selvfølgelig under forudsætning af, at man ikke overtræner) - eller er jeg gal på den her Kæmper?

Jeg baserer min udtalelse på Morten Zacho
http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... ingszonen/

Brugeravatar

Styrkeliste

Kæmperen skrev:
Hill skrev:

Jeg baserer min udtalelse på Morten Zacho
http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... ingszonen/

Præcis - det er egentlig det samme som jeg skrev bare lidt mere udførligt. Men det var egentlig også bare fordi du skrev, at fedtforbrænidngszonen er en skrøne - som om den ikke findes - men det gør den jo - den er bare i princippet uden betydning :)
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00

Galleri: Vis galleri (12)

Jeg fandt lige den her, der også er meget god

http://politiken.dk/tjek/dagligliv/dagl ... 301392.ece

Brugeravatar

Styrkeliste