Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1430
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1426

Følg bodybuilding.dk på

Vægttab - Brug for hjælp !

Udskriv emne

Hvordan smider man fedtet?

Tilbage til Vægt- & slanketips

Hej ! Jeg er en dreng på 16 år, der skal smide utallige mængder kilo. Og derfor skriver jeg herinde. Jeg vil høre hvad I syntes kunne være en løsning på mit problem, da jeg ved at jo ældre jeg bliver, jo sværre vil det være at komme af med. Så derfor spørger jeg nu jer om hjælp.

- Hvad skal man træne for at " dræbe " det overflødige fedt i kroppen ?

- Angående kost ( kød, grøntsager og væskeindtag. )

Som sagt er jeg ny her, og I har sikkert svaret på utallige gange på sådan nogle af disse indlæg.
Men hvis I bare kan undvære 2 min til at skrive en løsning til mig, ville jeg være yderst taknemlig.

/// Jonas
NO PAIN, NO GAIN.

Nu æder alle andre, men jeg' en stræber
Jeg ved at stress dræber, men jeg 'ikke typen der flæber
Slider og slæber, løber selvom ingen hepper.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 80.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Læs artiklerne ;)
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar

Reputation point: 35

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Logbog: Vis logbog

Du skal få et system i din kost og i din træning.

Nu ved jeg ikke, hvor tung du er, eller hvordan dit nuværende træningsforløb og kost ser ud. Men nogle generelle retningslinier du kunne vælge at fælge kunne sikkert sagtens se sådan ud:
KOST:
1700 Kcal. dagligt, fordelt ud over 5-6 måltider. Det er ikke særlig mange Kcal, men højst sandsynligt tilstrækkeligt til at du vil kunne holde rimeligt, på din sikkert ringe muskelmasse.
Få godt med proteiner. 1/ det mætter. 2/ undersøgelser viser en højere forbrænding ved høj protein diet vs. kulhydrat.
Sørg for at få FEDT HVER DAG! Køb en gang Udo´s Choice olie, valnødder eller andet sundt fedt.

Din kost skal fordeles på proteiner, kulhydrater og fedt. Det kunne være 40% 40% 20%, men hvis jeg var dig ville jeg hellere sige 40% 30% 30%, på den måde får du ikke alt for mange kulhydrater.

Spis flest kulhydrater til morgenmad, og derefter færre til hver måltid, med klart mindst til aftenmad. Ingen kulhydrater efter aftensmad...

TRÆNING:
Der skal laves kardio, hver dag, og gerne 2 gange om dagen. Hvis du er meget tyk er det ikke godt for dine knæ med alt for meget løb. Men der er et hav af kredsløbsmaskiner i dit center garanteret :-).. Så er det 45 min. morgen og 45 min. aften, HVER DAG! Og hold en så høj puls du kan uden at skulle sænke tempoet efter 10 min. Du kan evt. fordele de 45 min. på forskellige maskiner, så bliver det ikke så kedeligt.

Du skal træne dine muskelgrupper. Jeg vil anbefale dig at køre hele kroppen igennem 3 gange hver uge. Søg på fullbody programmer på nettet, der ligger en milliard. De virker alle sammen, spørgsmålet er udelukkende hvor meget du selv ligger i det!

Det her er en retningslinie. Følg den og jeg garanterer, at du vil tabe dig,.

Kostplan: Ingen kostplan

Langstrup said it. Dog skal du også være mentalt indstillet, ellers giver det op efter en måned og tager det hele på igen.

Hvor meget vejer du? - og hvor høj er du? - så skal der nok komme et estimat på hvor meget du skal indtage af kalorier om dagen.

Langstrup skrev:Du skal få et system i din kost og i din træning.

Nu ved jeg ikke, hvor tung du er, eller hvordan dit nuværende træningsforløb og kost ser ud. Men nogle generelle retningslinier du kunne vælge at fælge kunne sikkert sagtens se sådan ud:
KOST:
1700 Kcal. dagligt, fordelt ud over 5-6 måltider. Det er ikke særlig mange Kcal, men højst sandsynligt tilstrækkeligt til at du vil kunne holde rimeligt, på din sikkert ringe muskelmasse.
Få godt med proteiner. 1/ det mætter. 2/ undersøgelser viser en højere forbrænding ved høj protein diet vs. kulhydrat.
Sørg for at få FEDT HVER DAG! Køb en gang Udo´s Choice olie, valnødder eller andet sundt fedt.

Din kost skal fordeles på proteiner, kulhydrater og fedt. Det kunne være 40% 40% 20%, men hvis jeg var dig ville jeg hellere sige 40% 30% 30%, på den måde får du ikke alt for mange kulhydrater.

Spis flest kulhydrater til morgenmad, og derefter færre til hver måltid, med klart mindst til aftenmad. Ingen kulhydrater efter aftensmad...

TRÆNING:
Der skal laves kardio, hver dag, og gerne 2 gange om dagen. Hvis du er meget tyk er det ikke godt for dine knæ med alt for meget løb. Men der er et hav af kredsløbsmaskiner i dit center garanteret :-).. Så er det 45 min. morgen og 45 min. aften, HVER DAG! Og hold en så høj puls du kan uden at skulle sænke tempoet efter 10 min. Du kan evt. fordele de 45 min. på forskellige maskiner, så bliver det ikke så kedeligt.

Du skal træne dine muskelgrupper. Jeg vil anbefale dig at køre hele kroppen igennem 3 gange hver uge. Søg på fullbody programmer på nettet, der ligger en milliard. De virker alle sammen, spørgsmålet er udelukkende hvor meget du selv ligger i det!

:D
Ej jeg vil give Langstrup ret :)
Lille kcal indtag og masser af cardio! :D
Og ja alt efter hvor vejer du meget, så ville jeg væge løb, men ellers cykling :)

Langstrup skrev:Du skal få et system i din kost og i din træning.

KOST:

TRÆNING:

Jeg er enig i rigtig meget af det du siger.. Men 90 min. cardio hver dag er IMO overkill. Ingen og jeg mener ingen mennesker holder til det i længden. Det holder maks 1 uge, så kører du død.

Mit råd må så være at starte stille og rolig op, og bliv så ved med at byg på.. Du kan måske ikke se resultater med det samme, men bliv ved og jeg garanterer at du bliver en flot muskuløs mand med store biceps.. Go for it!! :twisted:
TRÆN HÅRDT!
Brugeravatar

Caps-iii : Ligefrem at komme med den påstand at absolut ingen kan holde til er nok lige lovlig påståligt :wink: .. Men ja det er hårdt arbejde, spørgsmålet er hvor meget man ønsker sig det. Jeg laver selv 25-40 min morgen og aften :D

Kostplan: Ingen kostplan

Nis skrev:Langstrup said it. Dog skal du også være mentalt indstillet, ellers giver det op efter en måned og tager det hele på igen.

Hvor meget vejer du? - og hvor høj er du? - så skal der nok komme et estimat på hvor meget du skal indtage af kalorier om dagen.

hvad skal du bruge højden til, når der skal estimeres et ligevægtsindtag ? ;)
.. derudover er vægten ikke nok i seig selv, aktivitets nivau skal også beregnes med, så det nemmeste ville være at lade topic-starteren selv, estimere sig ligevægtsindtag, på en af de utallige beregnere på nettet.
Brugeravatar

Du kunne jo starte med at overveje hvilke elementer i din hverdag der har bragt dig i en situation der gør at du står og skal smide x antal kg. Derefter kan du jo så overveje hvilke _blivende_ ændringer du i den forbindelse kan foretage i din hverdag mht. til kost og motion.
At starte på en vilkårlig kur og få et umiddelbart vægt tab er selvfølgelig fint nok, men hvis du bare går tilbage til de gamle vaner er det nok ikke lige vejen frem. Derfor vil jeg anbefale dig at foretage mindre blivende ændringer i din hverdag som du er i stand til at opretholde også efter at vægten har stabiliseret sig på et lavere niveau.
Det er inderligt simpelt hvad du skal foretage dig du skal sænke dit energiindtag og øge din forbrænding, pointen er bare at hvis du fortager små ændringer i din hverdag så er det noget der holder, således du ikke bare bliver fed igen efter en "kur". Træning kan strukturers på mange måder en passende kombination af styrketræning og cardio er at fortrække. evt et passende fullbodyprogram 2-3 gange om ugen kombineret med en 3 kvarters cykel på off dage. Kender ikke din situation nærmere så det er i sagens natur ikke nemt at blive detaljeret.

Geografisk sted: Esbjerg

Tilbage til Vægt- & slanketips

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster