Ville bare høre, om det er sandt, at man går tre uger tilbage i træning, hver gang man drikker? Er det en myte eller passer det rent faktisk?
Mvh. Charlotte :]

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Odysseus skrev:Desuden så vil jeg meget gerne vide hvordan man kan fastsætte et tal som 21 dages tilbagegang?
Det er en and

Thomas Jagd skrev:Odysseus skrev:Desuden så vil jeg meget gerne vide hvordan man kan fastsætte et tal som 21 dages tilbagegang?
Det er en and
Jeg tror det er noget diverse trænere har opfundet, for at forhindre deres atleter i at gå på druk

Odysseus skrev:Thomas Jagd skrev:Odysseus skrev:Desuden så vil jeg meget gerne vide hvordan man kan fastsætte et tal som 21 dages tilbagegang?
Det er en and
Jeg tror det er noget diverse trænere har opfundet, for at forhindre deres atleter i at gå på druk
Haha ja det lyder meget plausibelt!
Alligevel så synes jeg det er vildt så udbredt den "regel" er, fordi jeg har selv hørt min tante snakke om den, og hun er ikke lige hvad jeg ville kalde en fitness tøs

Thomas Jagd skrev:Jeg tror måske konditionstræning påvirkes mere end styrketræning. Er dog på ingen måde sikker![]()
Jeg har personligt aldrig mærket nogle negative effekter ved en druktur. Har sågar kunnet træne hårdt dagen efter, og ofte sætte PR's. Måske har det noget at gøre med at jeg aldrig drikke mig i hegnet.

t.nielsen skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg tror måske konditionstræning påvirkes mere end styrketræning. Er dog på ingen måde sikker![]()
Jeg har personligt aldrig mærket nogle negative effekter ved en druktur. Har sågar kunnet træne hårdt dagen efter, og ofte sætte PR's. Måske har det noget at gøre med at jeg aldrig drikke mig i hegnet.
ikk i hegnet.. så har du jo ikke været på druk..![]()
ej kender faktis mange der kan fyre nogle seriøse trænings pas af efter lidt alkohol dagen før inkl. mig selv.
har tænkt ligt på om det kan have gøre med at man sover så tungt, og puls der er jo mange kalorier i øl..?
man skal selvfølgelig ikke gå totalt til den, bare et par genstande..

t.nielsen skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg tror måske konditionstræning påvirkes mere end styrketræning. Er dog på ingen måde sikker![]()
ej kender faktis mange der kan fyre nogle seriøse trænings pas af efter lidt alkohol dagen før inkl. mig selv.
har tænkt ligt på om det kan have gøre med at man sover så tungt, og puls der er jo mange kalorier i øl..?

Bryggen skrev:t.nielsen skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg tror måske konditionstræning påvirkes mere end styrketræning. Er dog på ingen måde sikker![]()
Faktisk er kroppen utrolig stresset når man sover med alkohol i blodet. Mener jeg hørte i et program med Chris Mcdonald, at det svarer til 2 timers go' søvn, hvis man "sover" de 8 timer efter en bytur...
Tricket jeg bruger er ikke kaktus-piller eller noget andet, det er simpelthen hen bare VAND!!!
Når jeg kommer hjem fra en bytur drikker jeg vand indtil jeg næsten knækker mig. Det hjælper på tømmermænd dagen efter, da min krop ikke er dehydreret i samme grad

Thomas Jagd skrev:Jeg tror måske konditionstræning påvirkes mere end styrketræning. Er dog på ingen måde sikker![]()

flamingopikken skrev:Bryggen skrev:t.nielsen skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg tror måske konditionstræning påvirkes mere end styrketræning. Er dog på ingen måde sikker![]()
Faktisk er kroppen utrolig stresset når man sover med alkohol i blodet. Mener jeg hørte i et program med Chris Mcdonald, at det svarer til 2 timers go' søvn, hvis man "sover" de 8 timer efter en bytur...
Tricket jeg bruger er ikke kaktus-piller eller noget andet, det er simpelthen hen bare VAND!!!
Når jeg kommer hjem fra en bytur drikker jeg vand indtil jeg næsten knækker mig. Det hjælper på tømmermænd dagen efter, da min krop ikke er dehydreret i samme grad
Udover de 3-4 gange du bliver nødt til at stå op hver nat, fordi du skal pisse

M-85 skrev:Thomas Jagd skrev:Jeg tror måske konditionstræning påvirkes mere end styrketræning. Er dog på ingen måde sikker![]()
Har engang læst i en artikel at alkohol for kroppen til at ophobe testosteron i kroppen, som først frigives når en vis mængde af alkoholen har forladt kroppen (typisk dagen efter). Frigivelsen af testosteronen skulle angiveligt medføre en større mængde testosteron i kroppen, som også skulle påvirke ens styrke.
Ved ikke om det er sandt, men det lader til at der er en årsagssammenhæng, mellem moderat alkohol indtagelse og PR's den efterfølgende dag - har ihvertfald selv oplevet det

Ludvig skrev:Jeg var med i et forsøg der blev vidst på dr1 om hvordan kroppen påvirkes af forskellige ting. I forsøget bar jeg en pulsmåler, også om natten. Efter en solid bytur, kunne jeg efterfølgende se, at min hvilepuls om natten lå på over det dobbelt af hvad den normalt gjorde, når jeg sov.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster